dodano: 2013-11-24 16:05 | aktualizacja:
2013-11-25 11:58
autor: Łukasz Knapik |
źródło: Gazeta Wyborcza
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
- Wygląda to na zmianę zasad funkcjonowania Disneya na polskim rynku. Jestem w stanie zrozumieć, że z jakichś powodów postanowili skupić się na zarabianiu na reklamie w Internecie, a nie na opłatach za swoje kanały tematyczne. Dziwię się tylko, że dowiaduję się tego nie bezpośrednio od naszych partnerów biznesowych, ale z mediów - powiedział „Gazecie Wyborczej”
Dominik Libicki, prezes
Cyfrowego Polsatu.
- To będzie musiało się wiązać ze zmianą opłat za ich kanały tematyczne, bo niezależnie od tego, ile treści z tych kanałów udostępnią w sieci za darmo, osłabią tym samym produkt, który oferują platformom cyfrowym i sieciom kablowym - dodał.
Kanały Disneya należą do najdroższych na rynku, a negocjacje w sprawie wysokości opłat licencyjnych za nie potrafią być trudne i długie - pisze „Gazeta Wyborcza”. Skutek? Żadnego z nich nie ma w ofercie trzeciej co do wielkości sieci kablowej w kraju Multimedia Polska.
Kanały kablowo-satelitarne należą do najbardziej rentownych biznesów giganta. W 2012 roku zainkasowały w postaci opłat licencyjnych od operatorów na całym świecie 9,36 mld dolarów. W zeszłym roku tylko Disney Channel miał 108 wersji zagranicznych i docierał do 426 mln domów w 166 krajach na świecie (dane za „Gazetą Wyborczą”).
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.