reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

4fun Media przedstawia wyniki finansowe za 2013

dodano: 2014-03-13 15:58 | aktualizacja: 2014-03-13 16:54
autor: Łukasz Knapik | źródło: 4fun Media

4fun Media logo.png W 2013 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży 4fun Media S.A. osiągnęły poziom 31,6 mln zł, a więc zbliżony w stosunku do przychodów osiągniętych rok wcześniej (32,1 mln zł). - Biorąc pod uwagę kondycję rynku reklamy telewizyjnej w Polsce i spadek ogółu wydatków reklamowych w ubiegłym roku o ponad 3,5 proc., poziom przychodów Grupy Kapitałowej w 2013 roku należy uznać za satysfakcjonujący - czytamy w komunikacie. W efekcie w okresie 12 miesięcy 2013 roku, spółka wypracowała zysk netto w kwocie 7,0 mln zł, na którego poziom (niższy niż przed rokiem o 15 proc.) wpływ miały m.in. niższe przychody finansowe (o 300 tysięcy złotych). Zarząd zarekomenduje radzie nadzorczej przeznaczenie 30 proc. jednostkowego zysku osiągniętego w roku ubiegłym na wypłatę dywidendy.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Bardzo istoty wpływ na wyniki osiągnięte przez spółkę na poziomie skonsolidowanym w okresie czterech kwartałów 2013 roku miał wzrost kosztów związanych ze zwiększonymi nakładami ponoszonymi na nadawanie własnych kanałów telewizyjnych (wzrost o ponad 0,4 mln zł kosztów transmisji satelitarnej kanału RBL.TV), wyższy poziom kosztów amortyzacji własnych produkcji telewizyjnych (w całym roku o 1,1 mln zł) oraz wzrost wydatków na działania marketingowe wynikający ze wzrostu konkurencyjności na rynku kanałów muzycznych (w całym roku o 0,8 mln zł).

Spółka zanotowała w raportowanym okresie na poziomie skonsolidowanym podobny poziom przychodów reklamowych (zmiana o 1 punkt procentowy) co w roku poprzednim. Analizując przychody netto ze sprzedaży usług, warto zwrócić uwagę na znaczący - w ujęciu procentowym - wzrost przychodów pochodzących z pozostałych źródeł o 59 proc., w tym przede wszystkim ze sprzedaży usług produkcyjnych i organizacji eventów plenerowych oraz związanych z tym kampanii internetowych zrealizowanych w okresie wakacyjnym. Dywersyfikacja przychodów była jednym z zapowiadanych przez zarząd kierunków rozwoju Grupy Kapitałowej 4fun Media S.A., której efektem - także w kolejnych kwartałach - powinien być systematyczny wzrost przychodów Spółki pochodzących z innych źródeł niż przychody z reklamy telewizyjnej.

Oglądalność kanałów 4fun Media S.A.

Po wykorzystaniu szans rynkowych i rekordowym zwiększeniu udziałów w 2012 roku, rok 2013 był okresem utrzymania osiągniętych pozycji na bardzo konkurencyjnym rynku telewizji muzycznych oraz konsekwentnego rozwoju oferty programowej wszystkich telewizji wchodzących w skład portfolio Grupy Kapitałowej. W pierwszym kwartale ubiegłego roku, kanały 4fun Media S.A. uzyskały łącznie rekordowy w historii wynik średniej oglądalności minutowej (AMR) - 26 770 widzów. Średnia skumulowana oglądalność kanałów 4fun Media w całym roku 2013 pozostała na zbliżonym poziomie do średniej z 2012 roku.

W ciągu ostatnich 12 miesięcy prowadzone były działania skierowane na dywersyfikację źródeł przychodów, których długoterminowym celem jest uodpornienie Grupy Kapitałowej na chwilowe wahania oglądalności wiodącego kanału - 4fun.tv oraz znaczące zwiększenie udziału pozostałych kanałów (TV.Disco i RBL.TV) w przychodach reklamowych. Efektem długoterminowej strategii dywersyfikacji źródeł przychodów reklamowych w 2013 roku był widoczny, procentowy wzrost oglądalności kanałów RBL.TV i TV.Disco w łącznej strukturze oglądalności kanałów grupy.

Nowy etap w budowie zasięgu technicznego kanałów 4fun Media S.A.
 
Z końcem 2013 roku, Grupa Kapitałowa 4fun Media S.A., wkroczyła w nowy etap budowy zasięgu technicznego własnych kanałów muzycznych, rozszerzając zasięg dystrybucji kablowo-satelitarnej o dwie lokalne, cyfrowe platformy naziemne (NTL Radomsko oraz TVT Rybnik). Wprowadzono na nie dwie stacje z portfolio spółki: 4fun.tv i TV.Disco (więcej tutaj). Dzięki temu, najpopularniejszy kanał w portfolio grupy- 4fun.tv osiągnął najwyższy w historii poziom penetracji terytorialnej na poziomie 64,1 proc. Dodatkowo, 4fun.tv poszczycić się może (podobnie jak pozostałe kanały) bardzo szeroką dystrybucją cyfrową. Jest obecny w sieciach T-Mobile, Play i Plus oraz w Player (dawniej TVN Player), Ipla, vod.pl, wrzuta.pl, youtube.com oraz w streamingu na stronie Internetowej stacji. Transmisja odbywa się także za pomocą niezależnych operatorów TV docierających do Polonii poza granicami kraju. Zasięg techniczny TV.Disco wynosi obecnie blisko 35 proc. populacji kraju, zaś RBL.TV odpowiednio 36,7 proc.

Pierwsza aplikacja typu second screen na polskim rynku

Jednym ze strategicznych kierunków rozwoju Grupy Kapitałowej 4fun Media S.A. w 2013 roku, było wdrażanie nowych rozwiązań technologicznych, z których najbardziej spektakularnym wydarzeniem było uruchomienie mobilnej aplikacji FUN APP (więcej tutaj, tutaj i tutaj). To aplikacja typu second screen dedykowana wszystkim stacjom telewizyjnym należącym do grupy medialnej 4fun Media S.A. Jej główny założeniem jest dostarczanie widzom kanałów muzycznych kolejnych narzędzi interakcji, komunikacji i rozrywki w oparciu o kontent telewizyjny. Ich użytkownik otrzymuje dostęp do dodatkowych treści jak również możliwość kontaktu na żywo z innymi widzami. - Dla reklamodawców aplikacja jest natomiast doskonałym narzędziem do rozbudowanej komunikacji marketingowej (reklama rozszerzona) i oferuje możliwości prowadzenia zintegrowanych i cross mediowych kampanii reklamowych - czytamy w komunikacie.
 
- W 2014 będziemy wprowadzać na rynek nowe rozwiązania w obszarze telewizji i Internetu oraz niestandardowej integracji tych obszarów, angażujących widzów stacji i zwiększających ich interaktywność. Plany przewidują m.in. prace nad rozwojem atrakcyjności kontentu muzycznego oraz interaktywnych form rozrywki we wszystkich stacjach. W dalszym ciągu będziemy stawiać na dywersyfikację źródeł przychodów, rozwijanych dzięki wdrożeniu m.in aplikacji second screen FUN APP. Chcemy rozbudowywać jej funkcjonalność oraz powiązany z nią system lojalnościowy. W planach mamy jej integrację z naszym nowopowstałym radiem. Potencjał wzrostu widzimy też w innych segmentach rynku powiązanych z mediami, z czym może być związana akwizycja i rozszerzenie naszej działalności o elementy komplementarne - powiedziała Ewa Czekała, prezes zarządu 4fun Media S.A.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Biznes


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

SAT Kurier - 3-4/2022 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 3-4/2022

12 zł Więcej...

Antena Olympia BX 1000+LTE Combo V/H

Nowoczesna antena szerokopasmowa BX 1000+ Olympia Combo. Zaprojektowana do w...

120 zł Więcej...

Odbiornik Octagon SF8008 Combo UHD 4K S2X

Octagon SF8008 Combo UHD 4K S2X - nowy odbiornik UHD...

489 zł Więcej...