dodano: 2014-04-08 17:25 | aktualizacja:
2014-04-09 17:16
autor: Łukasz Knapik |
źródło: TVN Media
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Zbadano wpływ programów o charakterze humorystycznym na zaangażowanie widzów w przekazy reklamowe. Grupa badawcza liczyła ponad 3 500 osób z 12 krajów, w tym z Polski. Dzięki zastosowaniu nowoczesnego oprogramowania rejestrującego emocje wyrażane przez mięśnie twarzy, wykonano ponad 12 milionów pomiarów wychwytujących nawet ich najdrobniejsze zmiany.
Dzięki badaniom wiemy na pewno, że humorystyczne, zabawne programy wywołują „efekt aureoli” działający podczas przerwy reklamowej. Pozytywny nastrój wywołany przez program przekłada się na przekazy reklamowe, które dzięki temu bardziej angażowały i były lepiej przyswajane przez odbiorców.
- Od zawsze znany był pozytywny wpływ śmiechu na zdrowie i dobre samopoczucie. Teraz wiemy również, jak za pomocą humoru w telewizji można zwiększyć skuteczność reklam - czytamy w komunikacie TVN Media.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.