dodano: 2014-04-09 15:42 | aktualizacja:
2014-04-10 11:59
autor: Janusz Sulisz |
źródło: informitv/ericsson
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Z kolei badanie Multiscreen Index dotyczące ostatniego kwartału 2013 roku, opublikowane przez informitv, pokazuje ogólny wzrost liczb abonentów telewizji cyfrowej na przykładzie 100 wiodących platform płatnej telewizji na całym świecie.
Platformy uwzględnione w badaniu pochodzą z 30 krajów i generalnie każda z nich ma ponad 1 mln abonentów telewizji cyfrowej. Łącznie to ok. 320 mln abonentów na całym świecie.
Według Multiscreen Index w czwartym kwartale 2013 roku liczba abonentów telewizji cyfrowej wzrosła o 18,98 mln, czyli o 6,3 proc. Łączna liczba abonentów 10 platform, które odnotowały największe wzrosty, powiększyła się o 2,97 mln abonentów (5,6 proc.). Natomiast łączna liczba abonentów 10 platform z największymi spadkami zmalała o 0,48 mln abonentów w ciągu trzech miesięcy (1,7 proc.).
Platforma |
Kraj |
Zmiana
na kwartał |
Liczba
abonentów [mln] |
Comcast |
Stany Zjednoczone |
43.000 |
21,69 |
DIRECTV |
Stany Zjednoczone |
93.000 |
20,25 |
Dish TV |
Indie |
200.000 |
11,20 |
Sky |
Wielka Brytania i Irlandia |
77.000 |
10,54 |
Free |
Francja |
60.000 |
5,64 |
AT&T U-verse |
Stany Zjednoczone |
193.000 |
5,44 |
Rostelecom |
Rosja |
69.720 |
5,30 |
KDDI |
Japonia |
33.000 |
5,09 |
KT Olleh TV |
Korea |
254.762 |
4,97 |
Virgin Media |
Wielka Brytania |
-3.600 |
3,75 |
|
|
1.019.882 |
93,87 |
W Stanach Zjednoczonych, które są największym rynkiem płatnej telewizji, sieci kablowe tracą abonentów, podczas gdy dostawcy usług satelitarnych i telekomunikacyjnych zyskują, ale ogólna tendencja jest taka, że liczba abonentów telewizji cyfrowej rośnie.
W regionie Azji i Pacyfiku odnotowano największe wzrosty - 1,63 mln abonentów w ostatnim kwartale, nie licząc większych operatorów w Chinach i Indiach, którzy nie ujawniają swoich wyników. Odnotowano również znaczne wzrosty w Ameryce Łacińskiej, Rosji i Europie Wschodniej.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.