dodano: 2015-06-26 19:00 | aktualizacja:
2015-06-26 20:29
autor: Daniel Gadomski |
źródło: SatKurier.pl, Inf. własna
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Czy niekodowany kanał
Eurosportu zarobiłby wystarczająco dużo na reklamach? Przypuszczam, że tak. Dostępny między innymi przez naziemną telewizję cyfrową
Polsat Sport News miał w 2014 roku 0,35 proc. udziału w rynku telewizyjnym (dane Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnych Mediów). Oferujący większe spektrum transmisji
Eurosport mógłby liczyć na jeszcze większy kawałek tortu. Także reklamowego, bo oglądany przede wszystkim przez mężczyzn kanał sportowy to znakomite medium do promocji samochodów, alkoholi czy kosmetyków dla panów.
Eurosport nie musiałby pokazywać za darmo wszystkich transmisji obecnie emitowanych na antenie głównego kanału. Mógłby przenieść je do dodatkowego kanału. Na przykład Eurosportu 3 albo Eurosportu Plus. Niekodowana mogłaby być wzorem rynku niemieckiego jedynie wersja w standardowej rozdzielczości. Za Odrą wersje w wysokiej rozdzielczości są oferowane przez płatnych graczy typu platforma cyfrowa
Sky Deutschland.
Polski rynek płatnej telewizji staje się coraz bardziej nasycony i coraz częściej pojawiają się głosy, żeby przynajmniej część obecnie kodowanych kanałów zrezygnowała z kodowania. Tak jest na przykład z
Vivą Polska, która w przeszłości przez lata była niekodowana. Stopniowo wraca do profilu muzycznego i nasilają się głosy, aby kanał na zawsze odkodować. Zwłaszcza, że konkurencja nie śpi i ciągle odświeża swoją ofertę (ostatnie powstanie
4fun Hits i
4fun Fit & Dance). Eurosport jest związany z
Discovery Communications. Koncernem, który na całym świecie oferuje wachlarz produktów w różnych segmentach. Od niekodowanego kanału dokumentalnego
DMAX w Niemczech do kanału dokumentalnego premium
CANAL+ Discovery w Polsce. Niekodowana emisja Eurosportu byłaby doskonałym uzupełnieniem dotychczasowej działalności koncernu w naszym kraju.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.