Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
W lutym br.
Canal+ Discovery miał 0,016 proc. udziału w rynku, co oznacza spadek o 24 proc. w porównaniu z tym samym miesiącem zeszłego roku (dane Nielsen Audience Measurement za Wirtualnymi Mediami). Natomiast oferowany często w tych samych pakietach
Canal+ miał w lutym 0,185 proc. udziału w rynku,
Canal+ Film 0,081 proc.,
Canal+ Family 0,050 proc. a
Canal+ Seriale 0,014 proc. Dane za luty dla
Canal+ Sport nie są dostępne, ale w styczniu kanał miał 0,093 proc. udziału w rynku a
Canal+ Sport 2 0,026 proc. Telemetria pokazuje preferencje posiadaczy paczki
Canal+. Wybierają ją przede wszystkim fani filmów i sportu. Eksperyment z rozszerzeniem tej grupy o fanów seriali i dokumentu nie sprawdził się. Udział w rynku
Canal+ Discovery, a w przyszłości
Canal+ Dokument byłby większy, gdyby tego rodzaju stacje znalazły się w tańszych pakietach z innymi kanałami dokumentalnymi i serialowymi.
Oczywiście w interesie
Discovery jest wspieranie rozszerzonego pakietu własnych kanałów po przejęciu
TVN i Scrippsa. Wydaje się, że w tej sytuacji
nc+ powinna rozważyć wzbogacenie oferty
Planete+. We Francji poza
Planète+ działa jeszcze
Planète+ A&E czy
Planète+ Crime+Investigation (we współpracy z amerykańskimi właścicielami History,
Crime & Investigation Network,
History 2 i
Lifetime). W Polsce mamy co prawda
Crime+Investigation Polsat, ale można sobie wyobrazić zacieśnienie współpracy Canal+ z innym niż Discovery amerykańskim koncernem albo samodzielne uruchomienie nowych kanałów
Planete+. We Francji działały kiedyś
Planète 2 czy poświęcony morzu
Planète+ Thalassa. Wspólny projekt
Canal+ i
France Télévisions zakończył działalność na początku 2016 roku.
Planete+, w przeciwieństwie do należącego do
Discovery kanału
Travel Channel, nie emituje co 15-20 minut tych samych zapowiedzi programowych i materiałów promocyjnych z Martyną Wojciechowską w roli głównej, nie przerywa też programów reklamami. Czasem wydaje się, że na godzinę programu przypada pół godziny reklam i zapowiedzi.
Można sobie więc wyobrazić, że w miejsce
Canal+ Discovery pojawiałyby się dwa dodatkowe kanały tematyczne
Planete+. Jeden poświęcony na przykład podróżom, dalekim zakątkom świata i związaną z nimi historią, a drugi zagadnieniom naukowym. Od 11 lat, kiedy nadawanie rozpoczął
Domo+ nie było porównywalnych debiutów. Platforma
nc+ nie inwestowała też w ostatnich latach w nowości dokumentalne. Gdyby to się zmieniło, abonenci, którzy mają dość niekończących się reklam w amerykańskich kanałach dokumentalnych, byliby zadowoleni. Fani dokumentu to dość wierna grupa klientów, nieco zaniedbywana przez platformy.
Netflix, który skupia się na serialach, musi jeszcze dużo wysiłku włożyć w poprawę oferty dla amatorów tego gatunku. Koniec współpracy między
Canal+ a
Discovery może być więc pewnego rodzaju szansą na zauważenie tej grupy.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.