dodano: 2016-04-12 20:33 | aktualizacja:
2016-04-12 22:11
autor: Daniel Gadomski |
źródło: SatKurier.pl, Inf. własna
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Nowe kanały tematyczne to szansa na poprawę sytuacji finansowej nadawcy. Domy mediowe, które wybierają anteny na potrzeby kampanii reklamowej coraz częściej patrzą na wyniki w ujęciu całych grup stacji -
TVP,
TVN czy
Polsatu. Jeśli jakiejś znaczącej części widzów nie podobają się programy informacyjno-publicystyczne telewizji publicznej, to można ich przyciągnąć przed telewizor dzięki rozrywce. Z wyników oglądalności największych programów informacyjnych wynika, że chodzi nawet o 644 tys. widzów. Pewną część tej grupy mogą stanowić osoby z tęsknotą patrzące na czasy PRL-u, a więc niekoniecznie zwolennicy
Prawa i Sprawiedliwości. Dla nich kanał
TVP Nostalgia może być ciekawym projektem. Pod warunkiem, że zobaczymy tam kultowe seriale rodem z PRL-u, czyli "Stawka większa niż życie", "Czterej pancerni i pies", "Janosik", "Czterdziestolatek", itp. Do tego wydania "Dziennika telewizyjnego" opatrzone komentarzem historyka, kabarety z poprzedniej epoki, programy rozrywkowe typu "Studio 2" i już mamy sytuację podobną do filmu "Goodbye Lenin".
Trochę trudniej może być kanałowi
TVP Życie, bo propozycji lifestyle'owych mamy już na rynku bardzo dużo. Poza tym nazwa jest niezrozumiała. Osoba, która nie będzie znała tej marki może mieć problemy ze zrozumieniem, do kogo adresowany jest ten produkt. W
TVP Życie można sobie wyobrazić zarówno filmy dokumentalne, jak i telenowele czy reality show typu "Rolnik szuka żony". Lepszym wyjściem byłoby chyba uruchomienie kanału typowo dokumentalnego. Na rynku, gdzie
National Geographic Channel czy
Discovery Channel non stop przerywają swoje tabloidowe dokumenty reklamami, przydałby dodatkowy ambitny kanał dokumentalny w stylu
Planete+.
Czy TVP jest skazana na spadek oglądalności? Po części tak. W marcu br. spadek udziałów w rynku zaliczyły wszystkie duże programy informacyjne w stosunku do tego samego miesiąca zeszłego roku. "Teleexpres" (- 8,02 proc.), "Fakty" (- 4,88 proc.), "Wiadomości" (-16,77 proc.), "Wydarzenia" (- 8,77 proc.), "Panorama" (-4,89 proc., wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnych Mediów). Na ten spadek ma wpływ coraz większa konkurencja w newsach ze strony portali internetowych. Relacje z rocznicy katastrofy smoleńskiej można było obejrzeć na żywo na przykład na portalach typu
Onet czy
Wp.pl. Konkurencji będzie tylko przybywać, bo już niebawem start
WP1,
Zoom TV,
Metro TV i
Nowej TV na ósmym multipleksie naziemnej telewizji. Wszystkie z nowych kanałów mają ambicje, żeby przygotować programy informacyjne i publicystyczne.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.