reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Raport IMM: Wydatki reklamowe w grudniu

dodano: 2018-01-13 02:34
autor: Łukasz Knapik | źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Instytut Monitorowania Mediów (IMM) W grudniowych reklamach przeważały motywy świąteczne, co było widoczne nie tylko w treści, lecz także w wydatkach w poszczególnych branżach oraz promowanych markach i produktach. Instytut Monitorowania Mediów (IMM) zmonitorował reklamy z wybranych branż: handlowej, farmaceutycznej, motoryzacyjnej, telekomunikacyjnej i finansowej, w grudniu 2017 roku.

Instytut Monitorowania Mediów (IMM)


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Święta Bożego Narodzenia i postanowienia noworoczne. Wydatki reklamowe w grudniu 2017 roku

Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe w grudniu 2017 roku w wybranych branżach: farmaceutycznej, finansowej, handlowej, motoryzacyjnej i telekomunikacyjnej. Ostatni miesiąc w roku upłynął pod znakiem kampanii skoncentrowanych na motywach związanych z okresem świątecznym oraz postanowieniami noworocznymi (więcej tutaj).

Wydatki reklamowe w podziale na branże

W grudniu 2017 roku największy budżet na reklamę przeznaczyła branża handlowa - jej wydatki reklamowe stanowiły 43 proc. wszystkich nakładów na reklamę w branżach zbadanych przez IMM i dzięki temu wyraźnie wysunęła się na prowadzenie w rankingu. Na drugim miejscu znalazła się branża farmaceutyczna, na trzecim - finansowa.
 
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w grudniu 2017 roku”: Wydatki reklamowe w podziale na branże, foto: Instytut Monitorowania Mediów
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w grudniu 2017 roku”: Wydatki reklamowe w podziale na branże, foto: Instytut Monitorowania Mediów


Branże: handlowa - wydatki 418,9 mln zł; farmaceutyczna - 328,4 mln zł; finansowa - 91,7 mln zł; telekomunikacyjna - 82,7 mln zł; motoryzacyjna - 65,6 mln zł.

Wydatki reklamowe w podziale na media

Wciąż każda ze zbadanych branży inwestuje najwięcej środków w reklamę telewizyjną, w branżach finansowej i telekomunikacyjnej było to ponad 80 proc. budżetu reklamowego.
 
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w grudniu 2017 roku”: Wydatki reklamowe w podziale na media, foto: Instytut Monitorowania Mediów
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w grudniu 2017 roku”: Wydatki reklamowe w podziale na media, foto: Instytut Monitorowania Mediów


Handel: marki o największych wydatkach reklamowych

Łączne wydatki pięciu marek z branży handlowej o największych budżetach przeznaczonych na reklamę wzrosły w porównaniu z poprzednim miesiącem, co jest związane z okresem przedświątecznych zakupów. Najwięcej zainwestował Media Expert (54,5 mln zł) oraz Lidl, a także Media Markt.
 
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w grudniu 2017 roku”: Marki z branży handlowej o największych wydatkach reklamowych, foto: Instytut Monitorowania Mediów
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w grudniu 2017 roku”: Marki z branży handlowej o największych wydatkach reklamowych, foto: Instytut Monitorowania Mediów


Handel: typy reklamowanych sklepów

W branży handlowej największy budżet został wykorzystany na reklamę sklepów z elektroniką oraz sklepów dyskontowych. Na trzecim miejscu znalazła się reklama hipermarketów.
 
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w grudniu 2017 roku”: Kategorie reklamowanych produktów w branży handlowej, foto: Instytut Monitorowania Mediów
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w grudniu 2017 roku”: Kategorie reklamowanych produktów w branży handlowej, foto: Instytut Monitorowania Mediów


Farmacja: marki o największych wydatkach reklamowych

W rankingu marek z branży farmaceutycznej o największych wydatkach reklamowych widać wpływ okresu związanego z postanowieniami noworocznymi - na pierwszym miejscu znalazł się Desmoxan z budżetem wynoszącym niemal 8 mln zł. Kolejne miejsca należą do marek Vicks oraz Apap.
 
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w grudniu 2017 roku”: Marki z branży farmaceutycznej o największych wydatkach reklamowych, foto: Instytut Monitorowania Mediów
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w grudniu 2017 roku”: Marki z branży farmaceutycznej o największych wydatkach reklamowych, foto: Instytut Monitorowania Mediów


Farmacja: typy reklamowanych produktów

Wśród najczęściej reklamowanych kategorii produktowych z branży farmaceutycznej wciąż utrzymują się trendy związane z okresem przeziębień. W pierwszej piątce znalazły się m.in. preparaty przeciw przeziębieniu i grypie, przeciwkaszlowe oraz zwalczające katar.
 
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w grudniu 2017 roku”: Kategorie reklamowanych produktów w branży farmaceutycznej, foto: Instytut Monitorowania Mediów
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w grudniu 2017 roku”: Kategorie reklamowanych produktów w branży farmaceutycznej, foto: Instytut Monitorowania Mediów


Finanse: marki o największych wydatkach reklamowych

W grudniu 2017 roku największym reklamodawcą w branży finansowej była Visa, która zainwestowała w promocję niemal 8 mln zł. W pierwszej trójce, w której różnice nie były zbyt znaczne, znalazły się także mBank oraz Provident. Visa zawdzięcza pierwsze miejsce inwestycji w reklamy konkursu, w którym nagrodą jest wyjazd na zimowe igrzyska olimpijskie.
 
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w grudniu 2017 roku”: Marki z branży finansowej o największych wydatkach reklamowych, foto: Instytut Monitorowania Mediów
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w grudniu 2017 roku”: Marki z branży finansowej o największych wydatkach reklamowych, foto: Instytut Monitorowania Mediów


Finanse: typy reklamowanych usług

W grudniu 2017 roku branża finansowa w największym stopniu inwestowała w reklamy pożyczek gotówkowych (37 proc. wszystkich kategorii produktowych), ogólnych usług bankowych oraz kart płatniczych.
 
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w grudniu 2017 roku”: Kategorie reklamowanych produktów w branży finansowej, foto: Instytut Monitorowania Mediów
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w grudniu 2017 roku”: Kategorie reklamowanych produktów w branży finansowej, foto: Instytut Monitorowania Mediów


Telekomunikacja: marki o największych wydatkach reklamowych

Orange to największy reklamodawca z branży telekomunikacyjnej w grudniu 2017 roku o z budżetem ponad 29 mln zł. Kolejne miejsca zajęły marki Plus i T-Mobile.
 
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w grudniu 2017 roku”: Marki z branży telekomunikacyjnej o największych wydatkach reklamowych, foto: Instytut Monitorowania Mediów
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w grudniu 2017 roku”: Marki z branży telekomunikacyjnej o największych wydatkach reklamowych, foto: Instytut Monitorowania Mediów


Telekomunikacja: typy reklamowanych usług

Branża telekomunikacyjna w największym stopniu inwestowała w reklamy oferty na abonament, oferty na kartę, a także oferty dla firm.
 
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w grudniu 2017 roku”: Kategorie reklamowanych produktów w branży telekomunikacyjnej, foto: Instytut Monitorowania Mediów
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w grudniu 2017 roku”: Kategorie reklamowanych produktów w branży telekomunikacyjnej, foto: Instytut Monitorowania Mediów


Motoryzacja: marki o największych wydatkach reklamowych

Skoda utrzymuje pierwsze miejsce w zestawieniu marek o największych wydatkach na reklamę w mediach klasycznych. W grudniu 2017 roku na kolejnych miejscach znalazły się Volkswagen i Citroen.
 
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w grudniu 2017 roku”: Marki z branży motoryzacyjnej o największych wydatkach reklamowych, foto: Instytut Monitorowania Mediów
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w grudniu 2017 roku”: Marki z branży motoryzacyjnej o największych wydatkach reklamowych, foto: Instytut Monitorowania Mediów


Motoryzacja: typy reklamowanych produktów

W grudniu 2017 roku w branży motoryzacyjnej urosły wydatki na reklamę samochodów osobowych, które zajmują 79 proc. wszystkich reklamowanych kategorii produktowych.
 
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w grudniu 2017 roku”: Kategorie reklamowanych produktów w branży motoryzacyjnej, foto: Instytut Monitorowania Mediów
„Wydatki reklamowe w wybranych branżach w grudniu 2017 roku”: Kategorie reklamowanych produktów w branży motoryzacyjnej, foto: Instytut Monitorowania Mediów


O badaniu

Raport został opracowany na podstawie danych z monitoringu reklam admonit IMM, obejmuje okres 1-31 grudnia 2017 roku. Badaniem objęte zostały reklamy opublikowane w prasie oraz wyemitowane w radio i telewizji. Wydatki prezentowane w raporcie podawane są według oficjalnych cenników netto poszczególnych mediów.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Analizy rynkowe


reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Transmiter HDMI LKV388N do max. 50m

Bezprzewodowy transmiter HDMI Urządzenie pozwala na przesłanie na odległość sygnału...

670 zł Więcej...

Odbiornik Octagon SX88 HEVC HD Multistream

Mały, satelitarny odbiornik HD z DX - Blindscanem, wsparciem PLS...

299 zł Więcej...

Tivusat: karta + CAM w UHD

Karta Tivusat z modułem CAM DigiQuest. Umożliwia oglądanie włoskiego pakietu...

550 zł Więcej...
reklama