reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Nowelizacja ustawy o RTV bez zapisów o VOD

dodano: 2011-03-28 10:59 | aktualizacja: 2011-03-28 12:07
autor: Paulina Nietrzpiel | źródło: presserwis

Polska W piątek, 25 marca br. Sejm przyjął większość poprawek Senatu dotyczących nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji. Z nowelizacji usunięto zapisy dotyczące audiowizualnych usług wideo na życzenie (VOD), budzące protesty internautów. Posłowie odrzucili z kolei poprawkę senatorów dotyczącą autopromocji nadawców (tj. zwiastuny programów, informacje o konkursach SMS-owych). Będzie je można emitować tylko między audycjami i będą mogły zajmować do dwóch minut na godzinę. Senat chciał ten zapis znieść.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Nowelizacja ustawy o radiofonii i telewizji nadal podtrzymuje zakaz lokowania produktów (product placement). Przewiduje jednak wyjątki - będzie on dozwolony w filmach, serialach, audycjach sportowych, rozrywkowych, jako nieodpłatne udostępnienie towaru, usługi w charakterze rekwizytu lub nagrody w audycji (nie dotyczy to programów dla dzieci). Audycje z product placement mają być wyraźnie oznaczone - w telewizji graficznie, a w radiu dźwiękowo. Z kolei zlecający lokowanie produktu nie może wpływać na treść programu.

Nowelizacja wprowadza również m.in. procentowe gwarancje emisji w radiu utworów w języku polskim: mają zajmować 33% miesięcznego czasu nadawania, z czego 60% w godz. od 5 rano do 24. Zobowiązuje także telewizje, które mają wyłączne prawa do transmisji wydarzeń "budzących istotne zainteresowanie społeczne", by umożliwiły innym wykonanie z tych imprez relacji – do 90 sekund.

Poszczególne zapisy nowelizacji ustawy o RTV spotkały się z krytyką zarówno z nadawcami telewizyjnymi, radiowymi jak i producentami żywności (według nich ustawa wprowadza zbyt restrykcyjne zapisy dotyczące reklam). Bowiem przy programach dla dzieci nie będzie wolno reklamować artykułów spożywczych lub napojów "zawierających składniki, których obecność w nadmiernych ilościach w codziennej diecie jest niewskazana". Jak twierdzą producenci w praktyce taki zapis oznacza całkowity zakaz promowania żywności przy audycjach dziecięcych.

Pamiętajmy, że nowelizacja ustawy o radiofonii i telewizji wynikła z konieczności dostosowania polskiego prawa do unijnej dyrektywy o audiowizualnych usługach medialnych.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Polonica


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik Spycat Mini V2

Spycat Mini V2  - mały, tani odbiornik satelitarny HD w...

219 zł Więcej...

Mini PC Homatics BOX Q

Homatics BOX Q to najpotężniejszy odtwarzacz multimedialny 4K na rynku...

319 zł Więcej...

SAT Kurier - 1-2/2023 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 1-2/2023

12 zł Więcej...