reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

MultiChoice przyjęło ofertę Canal+

dodano: 2024-06-05 11:40 | aktualizacja: 2024-06-05 14:34
autor: Jan Borejko | źródło: Canal+ Group/MultiChoice Group

MultiChoice canal logosy 360px Niezależny zarząd MultiChoice - najważniejszego operatora płatnej telewizji w RPA, zalecił akcjonariuszom przyjęcie oferty przejęcia od francuskiej Grupy CANAL+. W ofercie wycenia się firmę na 2,9 mld dol. (2,6 mld euro).

CANAL+/satkurier.pl
CANAL+ multichoice logo 760px


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.

MultiChoice zgadza się na ofertę CANAL+

Zarząd Multichoice Group stwierdził, że „warunki oferty są uczciwe i rozsądne dla akcjonariuszy MultiChoice” i odniósł się do raportu z wyceny Standard Bank, w którym przewidywana wartość spółki wynosiła 120 randów (6,4 dol.) za akcję.

Oferta CANAL+ Group wynosi 125 randów za akcję za około 58 proc. MultiChoice, które nie są jeszcze własnością Vivendi, francuskiej grupy medialnej i właściciela CANAL+.

Dyrektor generalny CANAL+ Group, Maxime Saada, określił tę transakcję jako część planu „stworzenia globalnego biznesu rozrywkowego, którego sercem będzie Afryka”.

MultiChoice dociera do 22 mln gospodarstw domowych w Afryce za pośrednictwem usług obejmujących platformę DTH - DStv i streamingowej usługi Showmax, w którym Comcast ma 30% udziałów.

Transakcja będzie prawdopodobnie wymagać zatwierdzenia przez krajowy organ antymonopolowy, Komisję ds. Konkurencji. Bardziej problematyczna może być obowiązująca w Republice Południowej Afryki ustawa o komunikacji elektronicznej, która zabrania podmiotom zagranicznym posiadania więcej niż 20 procent praw głosu lokalnego posiadacza praw do transmisji.

Maxime Saada stwierdził:

- Łącząc skalę, uzupełniające się obszary geograficzne i portfolio treści naszych dwóch firm, stworzymy grupę rozrywkową o międzynarodowym zasięgu i silnych korzeniach lokalnych. Naszą aspiracją jest zapewnienie widzom na całym kontynencie lokalnego lidera, który będzie w stanie rzucić wyzwanie największym firmom medialnym na świecie i współpracować z nimi, a także który będzie w stanie prezentować mocne lokalne historie i fascynujący sport, inwestując jednocześnie w lokalne ekosystemy kreatywne i sportowe, aby zapewnić ich długoterminowy sukces.


Źródło: multichoice.com  www.rfi.fr  dailyinvestor.com

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Biznes


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Miernik Signal ST-5155 DVB-T/T2/C DVB-S/S2 z podglądem

Miernik Signal ST-5155 do pomiarów zarówno cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S/S2,...

699 zł Więcej...

nc+ telewizja na kartę + moduł CI+

CAM CI+ 4K (bez ECP) z kanałami Museum 4K i...

299 zł Więcej...

Odbiornik Octagon SF8008 Combo UHD 4K S2X

Octagon SF8008 Combo UHD 4K S2X - nowy odbiornik UHD...

489 zł Więcej...