reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

BLOG: Polsat zwycięzcą Euro 2016

dodano: 2016-07-13 20:24 | aktualizacja: 2016-07-14 07:57
autor: Daniel Gadomski | źródło: SatKurier.pl, Inf. własna

Polsat Sport 2 HD i Polsat Sport 3 HD Czerwiec i lipiec grupa Polsatu musi zaliczyć do najbardziej udanych w historii. Według nieoficjalnych szacunków, do przedłużenia umowy z Cyfrowym Polsatem, innym operatorem albo zapłacenia ponad 70 zł za dostęp do Polsatu Sport 2 i Polsatu Sport 3 udało się namówić 400 tysięcy osób. Na tym jednak nie koniec, bo eksperci przypuszczają, że nadawca zarobił na reklamach przy okazji turnieju piłkarskiego prawie dwa razy więcej niż Telewizja Polska. Można więc uznać, że zakup praw do Euro 2016 był dla Zygmunta Solorza-Żaka „złotym interesem”.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Portal Wirtualne Media powołuje się na szacunki agencji Starcom Polska. Przychody reklamowe przy meczach Euro 2016 emitowanych na głównej antenie Polsatu wyniosły 37,7 mln zł. Z kolei Telewizja Polska zarobiła blisko 21 mln zł. Analiza uwzględniła, że Plus i Cyfrowy Polsat nie przyniosły spółce dodatkowych przychodów, ponieważ są markami do niej należącymi. Wydatki tych graczy wyniosły około 3,6 mln zł. Po uwzględnieniu tej kwoty wartość przychodów reklamowych przy meczach Euro 2016 na antenie Polsatu wynosi 34,1 mln zł.

TVP zapłaciła Polsatowi za prawa do emisji 11 spotkań około 40 mln zł, co oznacza, że inwestycja się nie zwróciła. Mimo tych liczb, prezes TVP Jacek Kurski nie żałuje decyzji o zakupu praw do części spotkań. - Wpływy reklamowe są wyższe niż zakładaliśmy, ale i tak są mniejsze niż powinny być, gdyby były normalne zasady telemetrii - mówił na konferencji prasowej. Co ciekawe, telewizja publiczna gromadziła przed telewizorami większą widownię. Na przykład z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że spotkanie Polska - Portugalia w TVP1 obejrzało 8,1 mln widzów, a w Polsacie i Polsacie Sport 7,9 mln. To jednak i tak znacznie mniejsza różnica niż w przypadku poprzednich mundialów i Euro, gdzie TVP i Polsat dzieliły się prawami. Decydująca może być tutaj nie tylko niechęć części widzów do telewizji publicznej po zmianach, ale także powszechność naziemnej telewizji cyfrowej. W erze analogowej Polsat docierał głównie do mieszkańców większych miast.

Już niebawem wpływy reklamowe TVP z wielkiego sportu powinny się poprawić. W dniach 5-21 sierpnia Letnie Igrzyska Olimpijskie w Rio de Janeiro. Telewizja publiczna pokaże ponad 700 godzin transmisji z Brazylii, gdzie wysyła 45 osób. Również najbliższe lata rysują się dla TVP optymistycznie, gdyż pokaże piłkarskie mistrzostwa świata 2018 i 2022 oraz Euro 2020.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Daniel Gadomski


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik DVB-T/T2 HEVC DI-WAY 2020 Mini

Mini odbiornik DVB-T/T2 z HEVC/H.265 marki DI-WAY z trybem hotelowym...

99 zł Więcej...

Antena Olympia BX 1000+LTE Combo V/H

Nowoczesna antena szerokopasmowa BX 1000+ Olympia Combo. Zaprojektowana do w...

120 zł Więcej...

SAT Kurier - 5-6/2022 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 5-6/2022

12 zł Więcej...