dodano: 2018-11-03 14:51 | aktualizacja:
2018-11-05 23:54
autor: Anna Sulisz |
źródło: Xinhua
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
W opublikowanym raporcie regulacyjnym Tesla zapowiedział, że w ciągu najbliższych dwóch lat zainwestuje do 6 mld w fabryki i sprzęt, a także opracuje plany rozpoczęcia produkcji w Szanghaju około 3 tys. Modelu 3 na tydzień.
Chiny są największym rynkiem pojazdów elektrycznych na świecie. Wkrótce na chińskim rynku będzie działać właśnie projektowana Gigafactory 3, która będzie miała zwiększony poziom lokalizacji poprzez zaopatrzenie i produkcję w Chinach.
Gigafactory 1 to zakład Tesli w pobliżu stanu Clark w stanie Nevada, który produkuje akumulatory i części układu napędowego dla Modelu 3, a Gigafactory 2 to fabryka z elektrownią fotowoltaiczną na dachu w Buffalo w stanie Nowy Jork.
Tesla przyznała, że nie ma ram czasowych dla Gigafactory 3 w Chinach z powodu wielu niejasności, w tym zatwierdzenia przez organy regulacyjne, ograniczeń łańcucha dostaw i tempa wprowadzania fabryki do sieci.
Jednak Tesla stara się przyspieszyć start produkcji w Chinach, aby znacznie zwiększyć dostępność Modelu 3 dla klientów w najbardziej zaludnionym kraju na świecie.
- Lokalna produkcja może mieć kluczowe znaczenie dla naszej ekspansji i sprzedaży w Chinach
- powiedział amerykański producent samochodów elektrycznych.
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, podpisał w lipcu tego roku umowę wartą 2 mld dol. z chińskim rządem na budowę nowej fabryki samochodów w Szanghaju, centrum finansowym i gospodarczym we wschodnich Chinach. Jest to pierwsza fabryka firmy poza Stanami Zjednoczonymi, która, jak się sądzi, będzie w stanie podwoić wielkość globalnej produkcji samochodów elektrycznych Tesla.
Tesla planowała wyprodukować pierwsze samochody w 2 lata po rozpoczęciu budowy fabryki w Szanghaju, dzięki której zwiększona zostanie roczna produkcja 500 tys. pojazdów w ciągu około 2 - 3 lat.
Jako największy rynek samochodów elektrycznych, Chiny dążą do osiągnięcia celu, jakim jest stuprocentowe korzystanie z pojazdów elektrycznych do 2030 r.
W 2017 r. sprzedano w Chinach ponad 28 mln pojazdów elektrycznych, a liczba ta może osiągnąć poziom 35 mln rocznie do 2025 r.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.