Liczba abonentów w Afryce wzrośnie o 54 proc. między 2019 a 2025 r.
Niestety różowo nie będzie, bo przychody z telewizji płatnej w Afryce wzrosną tylko o 31 proc., co oznacza, że abonenci płacą mniej niż wynika to z przyrostu liczby abonentów. Przychody z telewizji płatnej na kontynencie afrykańskim osiągną 7,20 mld dol. do 2025 r., o 1,72 mld dol. więcej niż w 2019 r.
Simon Murray, główny analityk w Digital TV Research, powiedział:
- Pomimo silnego wzrostu liczby abonentów konkurencja jest duża. Ceny i ARPU spadają, gdy konkurencja walczy o zdobycie abonentów.
Co ciekawe w 2019 r. tylko 3 duże grupy medialne odpowiadały za 93% abonentów płatnej telewizji w Afryce Subsaharyjskiej, choć odsetek ten spadnie do 88% do 2025 r. Każda z trzech głównych grup zapewnia platformę satelitarną i płatną platformę NTC.
Multichoice miał na koniec 2019 r. 14,56 mln abonentów na platformie telewizji satelitarnej DStv i naziemnej platformie GOtv. Do 2025 r. liczba ta wzrośnie do 18,05 mln, przy wyraźnym spowolnieniu wzrostu liczby abonentów platformy satelitarnej.
Francuska grupa Vivendi do końca roku 2019 r. posiadała 4,73 mln abonentów platformy telewizji satelitarnej Canal+ i naziemnej platformy Easy TV. Łączna liczba wzrośnie do 7,35 mln abonentów do 2025 r.
Najbardziej imponujący wzrost przypadnie StarTimes / StarSat: z 9,10 mln abonentów na koniec 2019 r. do 16,39 mln do 2025 r.
Miernik FindSAT VF-6800 PRO Combo (WS-6944P) DVB-S/S2/T/T2/C2
Miernik dla pomiarów cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S/S2, DVB-T/T2, DVB-C/C2 w...
419 zł Więcej...Antena Olympia BX 1000+LTE Combo V/H
Nowoczesna antena szerokopasmowa BX 1000+ Olympia Combo. Zaprojektowana do w...
130 zł Więcej...Antena TELE System PF85 grafit
Włoska, stalowa antena podświetlana PF85 znanej firmy TELE System, z...
179 zł Więcej...