Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Nowy model jest pierwszą hybrydą typu plug-in, która bazuje na platformie CMA.
Dotychczasowe PHEVy Volvo były oparte na architekturze SPA. XC40 Recharge T5 otrzymał akumulator litowo-jonowy o pojemności 10,7 kWh, który umieszczono w tunelu środkowym. W konsekwencji obniżono środek ciężkości pojazdu, a wersja zelektryfikowana oferuje bagażnik tej samej pojemności, co wszystkie pozostałe odmiany XC40, czyli 460 litrów.
Zasięg samochodu w trybie elektrycznym wynosi od 40 do 45 km.
Ładowanie od 0 do 100% trwa 3 godziny (napięcie 16A) lub 4 godziny (10A). Silnik elektryczny i spalinowy przenoszą napęd na koła przednie. W większych modelach PHEV od Volvo, silnik elektryczny napędza tylne koła, a spalinowy – przednie. Nowy układ wymagał zastosowania dwusprzęgłowej, siedmiostopniowej skrzyni biegów.
Kompaktowy PHEV Volvo
Długie na 4,4 ma i szerokie na 1,8 m nowe Volvo XC40 wprost stworzone jest do jazdy w mieście. Dzięki inteligentnemu rozplanowaniu wnętrza i wysokości 1,6 metra, kabina zyskuje dodatkową przestrzeń w środku.
XC40 Recharge to 7. hybryda typu plug-in od Volvo.
Szwedzki producent oferuje odmianę PHEV również w przypadku modeli XC90, V90, S90, V60, S60, XC60. W grudniu 2019 r. hybrydy plug-in odpowiadały za 18,5% sprzedaży Volvo w Europie. Tegoroczny plan zakłada osiągnięcie poziomu powyżej 20%.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.