reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

KRRiT chce mierzyć oglądalność w platformach OTT

dodano: 2020-10-26 12:36
autor: Anita Kaźmierska | źródło: KRRiT

OTT TV Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji rozpoczęła z PBI (Polskie Badania Internetu) prace przygotowawcze, których celem jest opracowanie porozumienia umożliwiającego pomiar widowni platform OTT. W ramach realizowanego przez KRRiT programu Telemetria Polska powstał zespół projektowy, który przygotuje zasady współpracy dotyczące pomiaru oglądalności kanałów telewizyjnych dystrybuowanych przez internetowe platformy OTT.

telewizor telewizja


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.

To istotny krok w kierunku uzyskania pełnej transparentności w obszarze pomiaru widowni kanałów telewizyjnych, które poza telewizją naziemną i platformami należącymi do samych nadawców są również dostępne w internecie. Jednocześnie takie projekty mogą pozwolić na wprowadzenie do ekosystemu polskich mediów zasady must measure, która mogłaby funkcjonować z ustawowym obowiązkiem must carry / must offer. Dzięki temu nadawcy mogliby uzyskać narzędzia do pomiaru widowni swoich kanałów dostępnych w ramach internetowych platform OTT

– powiedział Witold Kołodziejski, przewodniczący KRRiT.

Proponowane rozwiązanie ma pozwolić na analizę pomiaru widowni serwisów OTT opisywanych jako Platformy Audio lub Platformy Video. Dzięki odpowiednim skryptom i regułom kategoryzacji zarówno nadawcy, jak i reklamodawcy mogliby uzyskać informacje o czasie kontaktu z danym kanałem telewizyjnym wraz z liczbą osób oglądających/słuchających oraz z ich profilem. Całość byłaby jednocześnie klasyfikowana jako oglądalność/słuchalność danego kanału telewizyjnego/programu radiowego oraz jako czas spędzony na platformie OTT.
 

W wynikach badania będziemy mogli precyzyjnie zaprezentować wyniki zarówno platform audio/wideo, jak również oglądalność kanałów nadawców radiowo-telewizyjnych. Proponowane skrypty „potrafią” sklasyfikować, czy w danym playerze odtwarzana jest treść na żądanie, czy emitowany jest sygnał telewizyjny na żywo

- przekazał Paweł Laskowski, prezes PBI.

Założenia projektu pozwalają, już na etapie pilotażu, objąć pierwsze serwisy typu OTT pełnym raportowaniem. Prezentacja wyników może nastąpić już w listopadzie 2020 roku. Obecnie prowadzone są zaawansowane rozmowy z wiodącymi platformami tego typu, informuje KRRiT.

Inicjatywa przewodniczącego KRRIT Witolda Kołodziejskiego to kolejny krok w stronę uzyskania porozumienia pomiędzy nadawcami a właścicielami internetowych platform OTT. Nadawcy otrzymywaliby dane o swojej poszerzonej internetowej grupie odbiorców, a platforma OTT byłaby w posiadaniu niezależnego pomiaru czasu spędzanego na swoich stronach lub w danym playerze TV. Dzięki temu oglądalność platform OTT w internecie byłaby uwzględniona w ratingach nadawanych stacji TV, w tym w ratingach dla reklamodawców.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Oglądalność


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

nc+ telewizja na kartę + moduł CI+

CAM CI+ 4K (bez ECP) z kanałami TVP 4K, Museum...

189 zł Więcej...

Multiswitch TechniSat CE 9/8 HD

Markowy (niemiecki) multiswitch TechniSat CE 9/8 HD rozdziela sygnał niezależnie...

290 zł Więcej...

Kabel HDMI biały płaski 2.1 8K UHD 3,0m

Płaski, biały kabel HDMI o długości 3,0m w wersji v2.1...

79 zł Więcej...