reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Ilu abonentów ma Canal+ Polska?

dodano: 2020-11-04 14:05 | aktualizacja: 2020-11-04 16:49
autor: Anita Kaźmierska | źródło: CANAL+/satkurier.pl

Canal+ siedziba W prospekcie emisyjnym CANAL+ Polska, sporządzonym w związku planowanym wejściem spółki na Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie, przedstawiono szczegółowe dane odnośnie liczby klientów. Są to interesujące informacje, mając na względzie, że francuski koncern Vivendi, będący właścicielem Grupy CANAL+, już od dłuższego czasu nie podawał w swoich raportach takich danych.

CANAL+/satkurier.pl
Canal+ Polska canalplus siedziba kawalerii 760px.jpg


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Z prospektu wynika, że na koniec czerwca 2020 roku CANAL+ Polska miał 2,703 mln klientów, w tym 2,374 mln klientów bezpośrednich i 329 tys. klientów pośrednich.

W ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2020 roku liczba klientów CANAL+ zmalała o 45 tys. (-1,6 proc.). Spadek dotyczył wyłącznie bazy klientów bezpośrednich (o 47 tys.) - ta druga wzrosła o 2 tys. klientów. W skali całego roku, czyli z porównaniu z końcem czerwca 2019 roku, liczba klientów CANAL+ Polska wzrosła o 16 tys. (+0,6 proc.) - po 8 tys. w każdej z dwóch grup klientów. Łączna liczba klientów CANAL+ Polska wzrosła o 40 tys. klientów (+1,5 proc.) w 2019 roku i o 59 tys. klientów (+2,2 proc.) w 2018 roku.

Klienci bezpośredni CANAL+ to klienci z aktywnymi umowami abonenckimi ze spółką, w tym: klienci platformy satelitarnej CANAL+ Polska (DTH), klienci usługi OTT (obejmującej zarówno usługi CANAL+ Polska (OTT), jak i OTT Player+), klienci usług MVNO i klienci CANAL+ Polska pozyskani dzięki współpracy agencyjnej z Orange Polska. Jeżeli dany klient jest stroną więcej niż jednej umowy abonenckiej z CANAL+ Polska (np. ponieważ nabywa więcej niż jeden pakiet własnych kanałów premium CANAL+ Polska lub korzysta z różnych modeli dystrybucji treści programowych wymagających aktywacji oddzielnych abonamentów/uiszczania oddzielnych opłat), wówczas liczba aktywnych umów abonenckich zawiera się w liczbie klientów.

Natomiast klienci pośredni to klienci pakietów kanałów premium i usług CANAL+ w modelu dystrybucji hurtowej. Dystrybutorzy hurtowi (głównie operatorzy telewizji kablowej) przekazują spółce informacje na temat liczby klientów pośrednich, tj. liczbę klientów, którzy wykupili co najmniej jeden z pakietów kanałów premium CANAL+ Polska oferowanych przez danego dystrybutora swoim klientom. Tacy klienci nie zawierają bezpośredniej umowy abonenckiej ze spółką, lecz pozostają klientem danego dystrybutora hurtowego.

Na dzień 30 czerwca 2020 roku i na 31 grudnia 2019 roku klienci DTH (jako procentowy udział w ogólnej liczbie klientów) stanowili odpowiednio około 72 proc. wszystkich klientów spółki. Zarząd uważa, że ta tendencja powinna się utrzymać w drugiej połowie 2020 roku. W perspektywie średnioterminowej ma to być spowodowane w szczególności uruchomioną w maju 2020 roku własną usługą CANAL+ (OTT).

W pierwszej połowie 2019 roku wskaźnik ARPU dla klientów bezpośrednich CANAL+ Polska wynosił 62,7 zł, natomiast w pierwszej połowie 2020 roku 64,5 zł. Oznacza to wzrost o 2,8 proc.

W pierwszym półroczu 2020 roku przychody CANAL+ Polska od abonentów z tytułu płatnej telewizji cyfrowej i pozostałych usług telekomunikacyjnych wzrosły o 25,5 mln zł do 925,8 mln zł.
 

- Zarząd jest przekonany, że liczba i wysokość przychodów od abonentów z tytułu płatnej telewizji cyfrowej i pozostałych usług telekomunikacyjnych powinny nadal rosnąć w 2020 roku - czytamy w prospekcie CANAL+ Polska.



Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii CANAL+


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik AB CryptoBox 752HD Combo

Odbiornik HD Combo DVB-S2X, DVB-T2, DVB-C z kieszenią na moduły...

349 zł Więcej...

Odbiornik Spycat Mini V2

Spycat Mini V2  - mały, tani odbiornik satelitarny HD w...

219 zł Więcej...

Miernik SatLink WS-6933 dla DVB-S/S2

Miernik, do pomiarów cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S z pomiarem PWR,...

239 zł Więcej...