dodano: 2022-03-09 18:49 | aktualizacja:
2022-03-09 19:08
autor: RO |
źródło: cableman.ru/detector.media
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Firma Discovery podjęła decyzję o zaprzestaniu nadawania kanałów i usług w Rosji - podała w oficjalnym oświadczeniu Media Alliance, spółka joint venture Narodowej Medialnej Grupy (NMG) i Discovery. Rosyjska firma NMG powstrzymała się od komentarza w tej sprawie.
Przypomnijmy, że w sierpniu 2015 r.
NMG wraz z
Discovery ogłosiły partnerstwo, zakładając spółkę
Media Alliance, która od początku 2016 r. przejęła 11 kanałów telewizyjnych, należących do koncernu
Discovery oraz 3 kanały grupy
Turner. Tym samym nowo utworzona firma uzyskała 20% oglądalności na rosyjskim rynku płatnej telewizji. Obecnie
Discovery Networks jest w 80% częścią
NMG.
Discovery to jeden z największych i najstarszych graczy Pay-TV w kraju. Flagowy kanał
Discovery Channel zaczął działać w Rosji w 1998 roku i przez ten czas był jednym z najpopularniejszych kanałów w Federacji Rosyjskiej. Jego udział był porównywalny z udziałem wielu krajowych kanałów telewizji naziemnej.
Dzisiaj w rosyjskich sieciach kablowych i platformach satelitarnych można znaleźć 20 kanałów Discovery. Oprócz
Discovery Channel, będą to
Animal Planet,
Discovery Science,
Discovery Ultra,
DTX,
Eurosport 1,
Eurosport 2,
Eurosport Gold,
HGTV Home & Garden,
ID Investigation Discovery,
MotorTrend,
TLC i inne.
Zauważmy, że
CNN,
BBC i inne instytucje zawiesiły nadawanie w odpowiedzi na nowe prawo grożące dziennikarzom karą więzienia za rozpowszechnianie „fałszywych" wiadomości o wojnie na Ukrainie. Kreml swoją wojnę nazywa "specjalną operacją wojskową". Kilka dni temu także serwis streamingowy
Netflix zawiesił pracę w Rosji.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.