Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
80. rocznica Tweety'ego nabiera rozpędu - WarnerMedia Global Brands and Experiences ogłasza projekt powstania kolekcji 80 murali na całym świecie
WarnerMedia Global Brands and Experiences przypomina światu, że Tweety nie jest zwykłym kanarkiem i rozpoczyna ogólnoświatowe obchody jego 80. rocznicy. Tweety, jedna z najbardziej uwielbianych postaci Looney Tunes, jest znany ze swego opanowania i autentyczności. WarnerMedia Global Brands and Experiences zleciło grupie różnych artystów z całego świata zaprojektowanie 80 oryginalnych murali, odzwierciedlających bogatą historię i osobowość Tweety'ego. Kampania „80 lat Tweety'ego” wystartowała w piątek, 11 marca br. w Austin na festiwalu „SXSW 2022”, gdzie oficjalnie zadebiutowała pierwsza część murali. Rocznicowe obchody potrwają cały rok we wszystkich oddziałach studia dzięki nowym treściom o Tweetym w HBO Max, Warner Bros. Home Entertainment, Warner Bros. Global Kids, Young Adults i Classics, a także nowym produktom licencyjnym z Warner Bros. Consumer Products. Kulminacja obchodów nastąpi w dniu urodzin Tweety'ego, w poniedziałek, 21 listopada 2022 roku.
Jak zapowiada nadawca, w ramach obchodów „80 lat Tweety'ego” powstaną wspaniałe murale, zaprojektowane przez grupę zapalonych artystów, które oddadzą entuzjazm i spryt Tweety'ego, a także jego ujmującą osobowość. Te spektakularne dzieła sztuki, które każdy będzie mógł podziwiać, pojawią się w Stanach Zjednoczonych Ameryki, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Polsce, Hiszpanii, Włoszech, Meksyku, Brazylii, Zjednoczonych Emiratach Arabskich i innych krajach. W Stanach Zjednoczonych Ameryki murale Tweety'ego będzie można zobaczyć w ponad 30 miastach.
- Przez osiemdziesiąt lat Tweety podążał swoją własną drogą pokazując nam, że zawsze trzeba po prosu być sobą. Jego ujmująca osobowość sprawiła, że jest uwielbiany przez całe pokolenia - powiedziała Pam Lifford, prezes WarnerMedia Global Brands and Experiences. - Chcieliśmy uczcić 80. urodziny Tweety’ego, jako jednej z najbardziej znanych postaci Looney Tunes, w niezwykły sposób i jesteśmy podekscytowani tym co w tym roku jeszcze nas czeka. Spodziewajcie się Tweety’ego wszędzie - począwszy od mody, poprzez zabawki, do artykułów kolekcjonerskich - dodała.
W celu realizacji przedsięwzięcia WarnerMedia Global Brands and Experiences nawiązało współpracę z 16 artystami, z których każdy ma inne spojrzenie na małego bohatera. Charakterystyczny żółty kolor Tweety'ego przewija się przez wszystkie projekty, ale różne style artystów sprawią, że każdy z nich będzie niepowtarzalnie piękny. Przy wyborze artystów kierowano się różnorodnością pod względem krajów, środków artystycznego wyrazu, grup etnicznych, płci i orientacji seksualnych.
Oprócz murali, obchody 80. rocznicy Tweety'ego obejmują produkty, kontent, wydarzenia i wiele więcej.
W Polsce 80. rocznicę urodzin Tweetego WarnerMedia Global Brands and Experiences będzie świętować we współpracy z Sinsay’em, jedną ze spółek LPP. Kolekcja z Tweetym i innymi postaciami Looney Tunes na sezon wiosenno-letni będzie dostępna w sklepach i online od kwietnia br., z największą ilością modeli przypadającą na maj br. Aby uczcić 80. urodziny Tweety’ego i promować kolekcję w Sinsayu WarnerMedia Global Brands and Experiences zleci wykonanie specjalnego wielkopowierzchniowego muralu, który w maju br. pojawi się w miejskiej przestrzeni Gdańska, rodzinnego miasta LPP. Kolejny moment na uczczenie rocznicy przyjdzie w listopadzie br. kiedy powstanie drugi mural, a do sklepów Sinsay trafi kolejna, jesienno-zimowa kolekcja z Tweetym. Modele z tej kolekcji będą prezentować wybrane grafiki muralowe, które artyści z całego świata stworzyli specjalnie na obchody rocznicy marki.
Historia Tweety’ego
Tweety rozpoczął swoją karierę w świecie animacji w 1942 roku, kiedy to zadebiutował w krótkometrażowym filmie pod tytułem „Opowieść o dwóch kotach”, który w tym samym roku został nagrodzony „Oscarem”. Tweety zyskiwał coraz większą popularność i wkrótce stał się jedną z najbardziej lubianych postaci Looney Tunes, ustępując pod względem powszechnej znajomości jedynie Królikowi Bugsowi. Wystąpił w wielu filmach, w tym w „Birds Anonymous” (1957), który przyniósł mu drugiego „Oscara”. Przez ponad osiem dekad Tweety przypominał fanom, że nawet ktoś tak malutki może przechytrzyć największego wroga i uosabiał to, co znaczy „być nieskrępowanie sobą”. Z tego powodu Tweety stał się ulubieńcem popkultury i jest obecny w świecie mody i stylu życia, pojawiając się w nich w najbardziej nieoczekiwany sposób. Jego jaskrawożółty kolor, optymizm i siła sprawiają, że jest ulubieńcem celebrytów, influencerów, projektantów mody, artystów i wielu innych
(więcej tutaj).
„Zwariowane Melodie: Kreskówki” - emisja w kanałach Boomerang i Cartoon Network.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.