Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Odbiór naziemnej telewizji cyfrowej wymaga posiadania sprzętu przystosowanego do nowego standardu DVB-T2/HEVC. Telewidzowie posiadający starszy sprzęt, a chcący nadal odbierać telewizję naziemną, muszą dokupić specjalny dekoder lub wymienić telewizor na nowszy. Wsparcie finansowe osób, które nie są w stanie samodzielnie ponieść tego wydatku (kwota 250 zł na zakup telewizora i 100 zł na zakup dekodera), to główny cel rządowego projektu.
Pamiętajmy, że składając wniosek świadczeniobiorca oświadcza m.in. że jego gospodarstwo domowe posiada trudną sytuację materialną. Zakup bardzo drogich odbiorników cyfrowych, bez wyraźnego uzasadnienia (np. wynikającego z potrzeb zdrowotnych) może zostać w świetle prawa uznany za nadużycie.
Jak uzyskać dofinansowanie?
Wniosek o dofinansowanie można złożyć za pośrednictwem:
- formularza online na platformie gov.pl,
- Poczty Polskiej w tradycyjnej formie papierowej.
Po złożeniu wniosku otrzymuje się specjalny kod na podany w formularzu online adres e-mail lub w postaci wydruku przekazanego przez pracownika Poczty Polskiej, który będzie rejestrował wniosek w systemie.
Otrzymany kod z przyznanym świadczeniem można zrealizować w sklepach internetowych i stacjonarnych, które przystąpiły do programu. Realizacja świadczenia jest możliwa w przeszło 3600 punktach sprzedaży zlokalizowanych w całej Polsce. Wyszukiwarka sklepów, w których można zrealizować świadczenie, dostępna jest na stronie
dvbt2.gov.pl/wyszukiwarka.
Program dofinansowania trwa do 31 grudnia 2022 roku i do tego czasu można otrzymać i zrealizować świadczenie.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.