Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
- Tego dnia chcemy podziękować artystom i twórcom za ich pracę i utwory, które dla nas tworzą. Dziękujemy też miłośnikom muzyki. To właśnie fani stanowią o sile i kondycji rynku muzycznego. Wraz z mediami uczestniczącymi w kampanii pragniemy zachęcić do jeszcze częstszego słuchania polskiej muzyki. Im więcej polskiej muzyki będziemy słuchali, tym większe możliwości rozwoju artystycznego i eksportowego stwarzamy naszym ulubionym artystom i tym silniejsza staje się pozycja polskiego rynku na arenie międzynarodowej. Motywem przewodnim kampanii tradycyjnie jest współpraca, bowiem muzyka łączy wszystkich. Jest źródłem radości, siły, inspiracji oraz uniwersalnym językiem zjednoczenia. W „Dniu Polskiej Muzyki” pragniemy przypomnieć także o tych wszystkich pięknych wartościach, które niesie ze sobą muzyka, a które są nam wszystkim bliskie i potrzebne
- podkreślają organizatorzy kampanii.
Co będzie się działo 1 października ?
Tego dnia polska muzyka zdominuje anteny ogólnopolskich stacji radiowych i telewizji muzycznych w Polsce oraz rozgłośni regionalnych i lokalnych. Podczas
„Dnia Polskiej Muzyki” w stacjach radiowych i telewizyjnych będzie można usłyszeć znacznie więcej polskiej muzyki niż zwykle, a w wybranych rozgłośniach przez cały dzień. Będzie można także posłuchać audycji z muzycznymi gośćmi oraz koncertów polskich artystów, a także dowiedzieć się wielu ciekawostek o polskiej muzyce i rodzimym rynku muzycznym.
Tradycyjnie kulminacyjnym punktem akcji będzie symboliczna wspólna godzina z tylko polską muzyką, na antenach blisko 100 stacji wspierających kampanię, która zabrzmi
od godziny 10:00 do godziny 11:00. W sobotę, 1 października br. polską muzykę będzie można usłyszeć także na antenach wybranych rozgłośni za granicą.
Które stacje wezmą udział w akcji?
Będą to takie kanały telewizyjne, jak: 4fun.tv, 4fun Dance, Polsat Music, Eska TV, Eska TV Extra, STARS.TV, Mixtape i Kino Polska Muzyka oraz takie rozgłośnie jak RMF FM, RMF Maxx, RMF Classic, RMF24, Radio Zet, Radio Eska, Radio Eska Rock, Antyradio, Meloradio, Radio Złote Przeboje, Radio Pogoda, Rock Radio, Radio Supernova, Radio Kolor, Radio Dla Ciebie, Radio Koszalin, Radio Poznań, Radio Łódź, Radio Wrocław, Radio Kraków, Radio Lublin, Radio Rzeszów, Radio Kielce, Radio Olsztyn, Radio Opole, Radio PiK, Radio Zachód, Radio Białystok, Radio Katowice, Radio Gdańsk, Radio 357, Radio Nowy Świat, Off Radio Kraków, Radio Kraków Kultura, Radio Hit, Muzyczne Radio, Norda FM, Radio Ziemi Wieluńskiej, Radio Kujawy, Pop Radio, Radio Płońsk, Radio Żnin, Radio Centrum, Radio Rekord, Radio Impuls, Radio Sudety24, Radio Ostrowiec, Radio Trendy, Radio Weekend, Nasze Radio, Radio Super FM, Radio Świnoujście, Radio Ony Nysa, Radio 7, Radio Fama, Art Radio Bogatynia, Radio Elka, Radio Elka Zagłębią Miedziowego, Radio Bon Ton, Radio Parada, Radio Q, Radio Afera, Radio Fest, Radio Victoria Między Łodzią A Warszawą, Radio Malbork, Radio Park, Radio Akadera, Radio Jard, Radio UWM FM, Radio Piekary, Radio Leliwa, Radio Starogard, Twoja Polska Stacja, Radio Andrychów, Radio Bielsko, Radio Express FM, Radio CCM, Radio eM, Radio Vanessa, Akademickie Radio Luz, Wasze Radio FM, Radio Tczew, Radio Bogoria, Radio Nakło, Radio Gniezno, Radio Sochaczew, Radio Oko, Radio Mors i inne.
Na miłośników polskiej muzyki czekają także promocje i niespodzianki w sklepach muzycznych i serwisach z biletami. Sklepy muzyczne i bileterie ebilet.pl, Eventim, Ticketmaster, Going i Empik Bilety ponownie przygotują dla fanów specjalne promocje na zakup płyt, kaset i biletów na koncerty oraz spotkania z artystami i twórcami „na żywo”.
- Polska muzyka od kilku lat przeżywa swój rozkwit i zyskuje na jakości. Świadczy o tym fakt, że cztery na pięć najlepiej sprzedających się wydarzeń w 2022 roku na eBilet to właśnie te z udziałem polskich artystów. Tylko w tym roku wspólnie z Allegro zrealizowaliśmy dwie rekordowe przedsprzedaże, gdzie pule biletów na „Męskie Granie” i koncerty Dawida Podsiadły wyczerpały się zaledwie w kilka minut
- mówi Edyta Sidwa, prezeska eBilet.
Na fanów tradycyjnych nośników z muzyką czekać będą promocje na zakup muzyki w salonach i serwisach sieci Empik i na empik.com oraz w niezależnych sklepach muzycznych, m.in. w salonach Winyl Market Shop w Warszawie, w Longplay Vinyl Shop & Cafe w Poznaniu, w 33’45 Recordstore w Szczecinie, w sklepach internetowych kukturalnysklep.pl oraz Sklep z Muzyką.
Tegoroczna akcja w Empiku ponownie potrwa blisko dwa tygodnie - od piątku, 28 września do piątku, 11 października. Klienci salonów Empik i platformy empik.com będą mogli korzystać z dedykowanych promocji. Płyty polskich artystów będą dostępne w cenie od 17,99 zł. To pula kilkuset albumów reprezentujących różne style i gatunki - wśród nich m.in. Zuzanna Jurczak „Sanah”, Stanisława Celińska, Rafał Stanisław Kamiński „Ralph Kaminski”, Krzysztof Komeda, Perfect czy Męskie Granie. I online i stacjonarnie będzie obowiązywać promocja „3 za 2” na płyty CD ze „Złotej kolekcji”. Ponadto od 28 września do 11 października w salonach Empik klienci usłyszą wyłącznie utwory polskich wykonawców.
Z kolei w Kulturalnym Sklepie w dniach od 1 do 9 października br. klienci znajdą promocje do - 50 proc. na płyty CD oraz winyle polskich artystów, między innymi Ewy Bem, Kwiatu Jabłoni czy Wilków.
Serwisy streamingowe, m.in. Spotify, Tidal i Empik Music ponownie aktywnie będą promować playlisty z polską muzyką. W sobotę, 1 października br. nową specjalną playlistę „Dzień Polskiej Muzyki” będzie można znaleźć m.in. w serwisie Tidal. Kampanię aktywnie wspiera także serwis YouTube Music.
Ponadto specjalna eksportowa playlista „Polish Music Day” zostanie wyróżniona w serwisie Radioline, europejskiej platformie z rozgłośniami internetowymi i podcastami, docierającym do odbiorców w ponad 100 krajach świata. Kampania będzie wspierana za granicą także na antenach rozgłośni radiowych oraz poprzez wydarzenia promujące polską muzykę, m.in. w Australii.
To nie wszystko. W sobotę, 1 października br. na profilach kampanii w mediach społecznościowych będzie można wygrać muzyczne nagrody ufundowane przez partnerów akcji.
Jak czytamy w komunikacie, pomysł na kampanię „Dzień Polskiej Muzyki” zrodził się w 2019 roku z inicjatywy założycieli Fundacji Empower Poland. Branża muzyczna w Polsce rozwijała się całkiem dobrze, w każdym segmencie rynku odnotowano wzrost, jednak był on dalece niewystarczający jak na potencjał polskiego rynku. Wydatki Polaków na muzykę kształtowały się średnio na poziomie 8,4 zł rocznie per capita, a cały polski rynek fonograficzny rósł ponad trzykrotnie wolniej niż średnia globalna i czterokrotnie wolniej niż w wielu krajach Europy Środkowo-Wschodniej.
Intencją twórców kampanii było stworzenie projektu, który zaangażuje i połączy wszystkich uczestników rynku muzycznego: artystów, rozgłośnie radiowe i telewizje muzyczne, firmy i organizacje branżowe oraz fanów - bez względu na wiek, preferencje muzyczne czy status ekonomiczny - by słuchając polskiej muzyki przyczynili się do wzmocnienia kondycji polskiego rynku muzycznego i jego pozycji na świecie.
- Miniony rok była dla branży muzycznej wyjątkowo dobry. Po dwóch latach kryzysu nastąpił długo wyczekiwany wzrost sprzedaży muzyki i to aż o 27,4 proc. W streamingu słuchaliśmy muzyki aż o 40 proc. więcej niż przed rokiem. Dużo chętniej słuchaliśmy także muzyki z czarnych płyt, których udział w rynku fonograficznym stanowi już blisko 10 proc. Co najbardziej nas cieszy, w ubiegłym roku Polacy wydali na płyty polskich artystów o ponad 50 proc. więcej niż rok wcześniej. Fantastyczna była także frekwencja na koncertach, w szczególności polskich artystów. To pokazuje, jak ważna jest muzyka w życiu każdego z nas, jak bardzo nam wszystkim brakowało muzyki i spotkań na koncertach w czasie pandemii oraz jak wiele jesteśmy w stanie osiągnąć działając wspólnie i jednocząc się dzięki muzyce
- mówi Anna Ceynowa, prezeska Fundacji Empower Poland.
- Cieszymy się, że tak wielu artystów, a także firm i organizacji muzycznych jest zaangażowanych w świętowanie „Dnia Polskiej Muzyki”. Z każdym rokiem rośnie liczba i zaangażowanie poszczególnych partnerów kampanii. W tym roku do akcji przyłączyło się ponad 35 kolejnych rozgłośni radiowych z kraju i zagranicy, a także niezależne sklepy muzyczne. Dzień Polskiej Muzyki przekracza coraz dalsze granice, bowiem w tym roku będzie słyszalny aż na Antypodach. Cieszymy się również, że Stowarzyszenie Autorów ZAiKS już po raz drugi jest współorganizatorem kampanii, bowiem jest to przede wszystkim święto artystów oraz twórców, a prawa tych ostatnich ZAiKS chroni na co dzień
- podkreślają organizatorzy.
Organizatorem kampanii jest Fundacja Empower Poland. Współorganizatorem czwartej edycji kampanii jest Stowarzyszenie Autorów ZAiKS,organizacja zbiorowego zarządzania prawami autorskimi, która
„co roku przekazuje twórcom wiele milionów złotych należnych im wynagrodzeń. ZAiKS zrzesza kompozytorów, autorów tekstów, scenarzystów, dramatopisarzy, tłumaczy, plastyków, choreografów oraz twórców innych dziedzin sztuki, a także wydawców muzycznych. Jako stowarzyszenie prowadzi szeroką działalność socjalną na rzecz swoich członków. Jest też jednym z największych w Polsce mecenasów kultury” (dane za Fundacją Empower Poland)
(więcej tutaj).
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.