Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
– Pomimo coraz trudniejszego otoczenia gospodarczego, jakość i dostępność naszych usług pozwala nam realizować cele komercyjne. Dzięki wspólnemu wysiłkowi całego zespołu działamy też bardziej efektywnie. Kryzys energetyczny i szybujące ceny energii pokazują dobitnie, że strategia #OrangeGoesGreen ma głęboki sens nie tylko społeczny, ale też biznesowy. W dłuższej perspektywie podnosi ona naszą efektywność – dzięki odnawialnym źródłom energii zasilającej nasze działania, a także dążeniu do zamykania obiegu – powiedział Julien Ducarroz, prezes Orange Polska.
Telewizja satelitarna ostro w dół
W trzecim kwartale 2022 roku liczba klientów usługi
Orange TV spadła o 7 tys. do
963 tys., a do tego wyniku głównie przyczynił się spadek liczby klientów DTH - o 34 tys. do
169 tys. W dużej mierze zostało to zrównoważone wzrostem o 26 tys. do
794 tys. liczby klientów IPTV - własnej usługi operatora, w przeciwieństwie DTH, które jest współtworzone z CANAL+.
Trudno będzie oczekiwać od Orange Polska, by powrócił do wyniku sprzed roku - ponad 1 mln klientów Orange TV na koniec III kwartału 2021 roku. Wszystko wskazuje raczej na dalsze duże spadki w obszarze telewizji satelitarnej. Niewykluczone, że operator celowo dąży do odcięcia tej gałęzi działalności, stawiając na IPTV, by nie być zależnym w tej kwestii od CANAL+, który to samodzielnie dzierżawi na satelitach Eutelsat Hot Bird (13°E) pojemność satelitarną.
Orange Światłowód - duże wzrosty
Już
6,757 mln gospodarstw domowych w całym kraju może uzyskać dostęp do
Orange Światłowodu - to niemal połowa Polaków. W ciągu ostatnich 3 miesięcy zasięg usługi poszerzył się o 282 tys. domów i mieszkań, głównie za sprawą współpracy z operatorami hurtowymi. W tym czasie przybyło także 55 tys. klientów Orange Światłowodu. Łącznie z tej usługi korzysta już
1,12 mln użytkowników. To o 27 proc. więcej niż przed rokiem.
Orange Love - pakiety konwergentne
Stabilnie rośnie liczba klientów pakietów konwergentnych dla domu. W III kwartale przybyło 16 tys. użytkowników
Orange Love, a łączna ich liczba zwiększyła się do
1,594 mln (o 4 proc. rok do roku).
Spośród wszystkich klientów usługi telewizyjnej Orange,
839 tys. stanowili właśnie klienci konwergentni, czyli posiadający także co najmniej jedną inną usługę tego operatora, np. internet (spadek o 4 tys. kwartał do kwartału) - w ramach Orange Love z telewizją.
Telefonia komórkowa
W tempie 4 proc. rok do roku rośnie liczba klientów abonamentowych mobilnych usług głosowych. W minionym kwartale przybyło ich 57 tys., co dało wynik
8,666 mln na koniec września br. Z prepaidu Orange Polska korzystało na koniec września br. 5,451 mln osób (kwartalny spadek o 140 tys.).
Wyższe ARPO
Jak informuje Orange, zainteresowanie szybszymi opcjami światłowodu, bogatszymi pakietami usług, oferującymi więcej za więcej, przełożył się także na wzrost przychodu na jednego klienta (ARPO) z poszczególnych, kluczowych usług telekomunikacyjnych, do
115,60 zł.
Wyniki finansowe
Jak informuje operator, bezprecedensowy, niemal dwukrotny wzrost kosztów energii w porównaniu z III kwartałem ub.r. firma zdołała zrównoważyć z nadwyżką wzrostem przychodów z kluczowych usług, a także oszczędnościami. Dzięki temu rentowność operacyjna EBITDAaL wzrosła o niemal 4 proc. rok do roku do
822 mln zł w trzecim kwartale (podobny wzrost firma osiągnęła także łącznie za pierwsze 9 miesięcy, do 2,342 mln zł).
Jak dodaje, na przychody za minione 3 miesiące, w wysokości
3,123 mld zł, pozytywnie wpłynęły m.in. rosnące przychody z kluczowych usług telekomunikacyjnych (+5 proc. rok do roku), kolejny bardzo dobry kwartał w usługach ICT dla biznesu (wzrost przychodów o 23 proc. rok do roku). Dzięki skutecznym akcjom komercyjnym, o 17 proc. w porównaniu z trzecim kwartałem ubiegłego roku wzrosły przychody ze sprzedaży urządzeń.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.