reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Netflix z 231 mln subskrybentów na koniec 2022 roku

dodano: 2023-01-20 10:27 | aktualizacja: 2023-01-20 13:20
autor: Anita Kaźmierska | źródło: Netflix/satkurier.pl

Netflix Na koniec grudnia 2022 roku Netflix miał 230,75 mln subskrybentów, co oznacza wzrost o 7,66 mln w czwartym kwartale i o 8,91 mln w całym roku. Amerykański gigant streamingowy odnotował w czwartym kwartale 7,852 mld dol. przychodów, z niewielkim wzrostem 1,9 proc. rok do roku, 550 mln dol. zysku operacyjnego oraz wskaźnik rentowności na poziomie 7 proc. Przychody Netflixa za cały 2022 rok wyniosły 31,616 mld dol., a zysk operacyjny 5,633 mld dol. Jednocześnie Netflix poinformował, że Reed Hastings nie jest już CEO. Zapowiedział też wprowadzenie płatnego współdzielenie konta.

Netflix
Netflix


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.

- Rok 2022 był trudnym rokiem, z wyboistym początkiem, ale i pomyślnym zakończeniem. Wierzymy, że mamy jasno wytyczoną ścieżkę ku ponownemu przyspieszeniu wzrostu przychodów: dalej ulepszać wszystkie aspekty serwisu Netflix, wprowadzać płatne dzielenie się kontem i budować naszą ofertę z reklamami. Jak zawsze, nasze sukcesy nadal zadowalają naszych subskrybentów i z biegiem czasu budują jeszcze większą rentowność - czytamy w liście Netflixa do akcjonariuszy.

W czwartym kwartale 2022 roku liczba subskrypcji Netflixa w USA i Kanadzie wzrosła o 0,91 mln do 74,3 mln, w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki o 3,2 mln do 76,73 mln, w Ameryce Łacińskiej o 1,76 mln do 41,7 mln, a w regionie Azji i Pacyfiku o 1,79 mln do 38,02 mln.

Średni przychód z subskrypcji Netflixa najwięcej wyniósł w USA i Kanadzie - 16,23 dol., a najmniej w regionie Azja-Pacyfik - 7,69 dol. W regionie EMEA, do którego należy Polska, było to 10,43 dol.

Netflix poinformował, że jest szczególnie zadowolony z wyników takich seriali, jak „Stranger Things” (4. sezon), „Wednesday”, „Dahmer - Potwór: Historia Jeffreya Dahmera”, „Bridgertonowie” (2. sezon), „Kim jest Anna?” oraz „Harry i Meghan”. Natomiast spośród filmów są to: „Projekt Adam”, „Gray Man”, „Purpurowe serca”, „Glass Onion: Film z serii 'Na noże'”, „Morska bestia” oraz „Oszust z Tindera”.

Reed Hastings nie jest już CEO Netflixa

Jednocześnie Netflix ogłosił, że Reed Hastings - dotychczas dyrektor generalny, został prezesem wykonawczym, a Greg Peters awansował ze stanowiska dyrektora operacyjnego na współdyrektora, obok Teda Sarandosa, oraz członka zarządu Netflix.
 

- Chciałbym podziękować Reedowi za jego wizjonerskie przywództwo, opiekę mentorską i przyjaźń przez ostatnie 20 lat. Wszyscy nauczyliśmy się tak wiele dzięki jego intelektualnemu rygorowi, uczciwości i gotowości do podejmowania dużych wyzwań - i nie możemy się doczekać współpracy z nim przez wiele kolejnych lat. Odkąd Reed zaczął delegować nam zarządzanie, Greg i ja zbudowaliśmy silny model operacyjny oparty na naszych wspólnych wartościach i podobnym podejściu do rozwoju. Jestem bardzo podekscytowany rozpoczęciem tego nowego rozdziału z Gregiem jako współdyrektorem - powiedział Ted Sarandos.

- Czuję się zaszczycony, że mogę zostać współdyrektorem generalnym Netflixa. Ted i ja pracowaliśmy razem przez wiele lat, budując ogromne zaufanie i wzajemny szacunek. Motywuje nas ten sam cel: chęć lepszego służenia naszym subskrybentom, abyśmy mogli nadal rozwijać naszą działalność - dodał Greg Peters.

Oprócz tych zmian, Bela Bajaria, do tej pory szef globalnej telewizji, została dyrektorem treści, a Scott Stuber został powołany na stanowisko prezesa Netflix Film.

Prognozy Netflixa na 2023 rok

Netflix prognozuje wzrost przychodów w pierwszym kwartale 2023 roku o 4 proc. Oczekuje, że będzie to napędzane przez wzrost liczby subskrybentów i wzrost przychodów z subskrypcji. Netflix spodziewa się w tym okresie tylko nieznacznego wzrostu liczby subskrypcji (w porównaniu ze spadkiem o 0,2 mln subskrypcji w pierwszym kwartale 2022 roku).
 

- Nasze prognozy mniejszej liczby nowych subskrypcji w pierwszym kwartale 2023 roku w porównaniu z czwartym kwartałem 2022 roku są zgodne z normalną sezonowością i uwzględniają silny wzrost liczby subskrybentów w czwartym kwartale 2022 roku - czytamy w liście Netflixa do akcjonariuszy.

W listopadzie Netflix wprowadził w 12 krajach nowy plan subskrypcji z reklamami. Wierzy, że reklama będzie znaczącym długoterminowym źródłem przychodów i zysków.
 
Źródło: Nielsen (USA, Meksyk Polska), Kantar (Brazylia), BARB (UK).
UK mierzy oglądanie na TV, smartfonie, tablecie i laptopie, a wszystkie pozostałe kraje tylko na TV.

Płatne współdzielenie konta

Jeszcze w pierwszym kwartale 2023 roku Netflix chce wprowadzić na kolejne rynki płatne dzielenie się kontem.
 

- Dzisiejsze powszechne udostępnianie haseł (ponad 100 mln gospodarstw domowych) osłabia naszą długoterminową zdolność do inwestowania w Netflix i ulepszania go, a także budowania naszej działalności. Chociaż warunki użytkowania ograniczają korzystanie z serwisu Netflix do jednego gospodarstwa domowego, zdajemy sobie sprawę, że jest to zmiana dla subskrybentów, którzy udostępniają swoje konto w szerszym zakresie. Dlatego ciężko pracowaliśmy, aby stworzyć dodatkowe nowe funkcje, które poprawią korzystanie z serwisu Netflix, w tym możliwość sprawdzania przez subskrybentów, z jakich urządzeń konto jest używane, oraz przenoszenia profilu na nowe konto - informuje Netflix.

Wraz z wprowadzeniem płatnego współdzielenia konta subskrybenci Netflixa w wielu krajach będą mieli możliwość dopłaty, jeśli będą chcieli udostępniać Netflix osobom, z którymi nie mieszkają.

Netflix zapewnia, że wszyscy subskrybenci nadal będą mogli oglądać treści podczas podróży, czy to na telewizorze, czy na urządzeniu mobilnym.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii VOD/OTT


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik DVB-T/T2/C Edision Nano T265+ HEVC (hotelowy)

Cyfrowy odbiornik DVB-T/T2/C z HEVC/H.265 marki EDISION dla Naziemnej Telewizji...

99 zł Więcej...

Odbiornik DVB-T/T2 HEVC DI-WAY 2020 Mini

Mini odbiornik DVB-T/T2 z HEVC/H.265 marki DI-WAY z trybem hotelowym...

99 zł Więcej...

Antena Olympia BX 1000+LTE Combo V/H

Nowoczesna antena szerokopasmowa BX 1000+ Olympia Combo. Zaprojektowana do w...

130 zł Więcej...