dodano: 2023-02-04 19:37 | aktualizacja:
2023-02-04 19:56
autor: RO |
źródło: tvdigitaldivide.it
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
W 2020 r. łączna liczba klientów Sky Italia wynosiła 4,2 mln i 700 tys. abonentów NOW, co daje prawie 5 mln użytkowników. Następnie w wyniku skutków COVID i utraty praw do włoskiej piłki nożnej Serie A, w 2021 r. operator zaliczył gwałtowny spadek do 3,6 mln abonentów i 700 tys. użytkowników NOW (razem 4,4 mln).
Po zamknięciu oferty
Sky w naziemnej telewizji cyfrowej od 1 kwietnia 2022 r. (korzystało z niej 181 tys. klientów), spadek pogłębiał się mimo wysiłków firmy zmierzających do przekierowania klientów na usługi internetowe.
We wrześniu 2022 r. Sky Italia miał 4,2 mln subskrybentów.
Według gazety ekonomicznej
ItaliaOggi, włoski operator nadal odczuwa utratę klientów pod koniec 2022 roku. Łączna ich liczba sięga
4,1 mln, z czego około
3,3 mln pochodzi od ofert telewizyjnych, a reszta z serwisu
NOW i innych usług.
Na tle gwałtownej rewolucji na rynkach rozrywkowych, opanowanej przez OTT, płatnej telewizji należącej do
Comcast udaje się utrzymać krytyczną bazę klientów we Włoszech. Pomogła tutaj obniżka cen, aby zatrzymać klientów (np. wprowadzenie profili
Sky Smart), co z kolei przełożyło się na obniżkę średniego miesięcznego przychodu na abonenta. Całkowite przychody w roku podatkowym 2022 prawdopodobnie spadną (w 2021 wyniosły 2,613 mld euro, co oznacza spadek o 9,5% w porównaniu z 2020).
Właśnie z tych powodów firma coraz częściej bada alternatywne obszary działalności, takie jak platforma telewizyjna
Sky Glass (wprowadzona do Włoch we wrześniu 2022 r.) lub abonamenty na połączenie internetowe
Sky Wi-Fi. W Wielkiej Brytanii zaoferowała usługę na telefony
Sky Mobile, a w najbliższych miesiącach uruchomi pakiety ubezpieczeniowe
Sky Protect.
W 2022 r. grupa Sky w ujęciu ogólnoeuropejskim odnotowała przychody w wysokości 179 mld dol. (spadek o 11,5% w porównaniu z 2021 r.)., jednak po odliczeniu kosztów, dewaluacji i amortyzacji, odnotowała ujemny wynik w wysokości 643 mln dolarów po ponad miliardzie dol. w 2021 roku.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.