reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Usługi przesyłania strumieniowego zaleją reklamy?

dodano: 2023-04-06 19:53
autor: RO | źródło: rapidtvnews.com

streaming telewizor Globalny rynek przesyłania strumieniowego stale się rozwija i staje się coraz bardziej nasycony, a firmy zajmujące się przesyłaniem strumieniowym szukają sposobów na utrzymanie wzrostu i przewagi konkurencyjnej. Poziomy reklam stają się coraz częściej priorytetem dla dostawców usług, wynika z badań przeprowadzonych przez NPAW, światowego lidera w analizie wideo.

trendy w streamingu


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Ankieta dotycząca stanu reklam i usług przesyłania strumieniowego została przeprowadzona przez wiodącego dostawcę analityki wideo online i analizy biznesowej NPAW, który zebrał opinie 250 właścicieli firm z Ameryki Północnej, Ameryki Łacińskiej, Europy, Bliskiego Wschodu, Azji i Pacyfiku w listopadzie 2022 roku.

Wszyscy respondenci zajmowali stanowiska dyrektorskie lub wyższe i zajmowali się strumieniowaniem treści. Wśród nich nadawcy publiczni i komercyjni, operatorzy telekomunikacyjni, firmy sportowe i e-sportowe, firmy medialne, studia filmowe, domy produkcyjne, właściciele i dostawcy treści oraz usługi OTT.

Najciekawszym odkryciem było to, że modele przesyłania strumieniowego wideo oparte na reklamach rosną ze względu na ich potencjał do zwiększenia przychodów z platform i obniżenia cen subskrypcji, co jest korzystne dla dostawców platform streamingowych i konsumentów w czasach niepewności gospodarczej i nasycenia rynku.

Aż 76% firm subskrypcyjnych, oferujących wideo na żądanie (SVOD), planuje wprowadzić reklamy do 2025 roku.
Wdrożenie modelu hybrydowego - warstwy z reklamami plus premium, opartej na subskrypcji, było preferowaną ścieżką dla 59% z nich. Posunięcie, z którym wszyscy respondenci są jednakowego zdania, ma na celu obniżenie cen subskrypcji.

Przyjęcie analiz wideo innych firm było już realizowane, zwłaszcza w branży telekomunikacyjnej. Około połowa firm streamingowych (47%) korzysta już z narzędzia do analizy wideo innej firmy, śledząc wydajność platformy i zachowania użytkowników, a 39% planuje to zrobić. Zastosowanie tych narzędzi jest częściej spotykane w branży telekomunikacyjnej (54%) niż w mediach i rozrywce (40%), co sugeruje, że firmy telekomunikacyjne zaczęły stosować podejście oparte na danych już wcześniej.

Choć 39% usług opartych na reklamach nie ma pełnego zaufania do serwerów reklam, to jednak 25% korzystało z analiz reklamowych innych firm. Dane serwera reklam to pierwszy krok w kierunku zrozumienia skuteczności reklam, ale pokazują tylko częściowy obraz, twierdzi NPAW. Wszystkie usługi oparte na reklamach planują wdrożenie zewnętrznego narzędzia do analizy reklam w 2023 roku, a 33% twierdzi, że wdroży je w ciągu kilku miesięcy. Kolejne 44% ma to zrobić do końca roku.
 

Aby w pełni wykorzystać swoją działalność w zakresie przesyłania strumieniowego opartego na reklamach, dostawcy wideo będą potrzebować zaawansowanego narzędzia do analizy reklam innej firmy -takiego, które pomoże im śledzić skuteczność reklam z perspektywy użytkownika końcowego i skorelować te informacje ze spostrzeżeniami na temat zachowań użytkowników i preferencji dotyczących treści

- powiedział dyrektor ds. marketingu NPAW, Till Sudworth.


Źródło: rapidtvnews.com 

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Platformy streamingowe


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Mini PC Homatics BOX R Plus 4K

Homatics BOX R Plus to najnowszy wzbogacony m. in. o...

559 zł Więcej...

Odbiornik DVB-T/T2/C AB TereBox 2T HEVC

Najnowszy hybrydowy (naziemno- kablowy) odbiornik DVB-T/T2/C (bez LAN) z MPEG-4/H.264...

119 zł Więcej...

Odbiornik Vu+ UNO 4K SE S2X FBC Multistream

Vu+ UNO 4K SE - najnowsza wersja tunera 4K od...

1 230 zł Więcej...