Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Ankieta dotycząca stanu reklam i usług przesyłania strumieniowego została przeprowadzona przez wiodącego dostawcę analityki wideo online i analizy biznesowej NPAW, który zebrał opinie 250 właścicieli firm z Ameryki Północnej, Ameryki Łacińskiej, Europy, Bliskiego Wschodu, Azji i Pacyfiku w listopadzie 2022 roku.
Wszyscy respondenci zajmowali stanowiska dyrektorskie lub wyższe i zajmowali się strumieniowaniem treści. Wśród nich nadawcy publiczni i komercyjni, operatorzy telekomunikacyjni, firmy sportowe i e-sportowe, firmy medialne, studia filmowe, domy produkcyjne, właściciele i dostawcy treści oraz usługi OTT.
Najciekawszym odkryciem było to, że
modele przesyłania strumieniowego wideo oparte na reklamach rosną ze względu na ich potencjał do zwiększenia przychodów z platform i obniżenia cen subskrypcji, co jest korzystne dla dostawców platform streamingowych i konsumentów w czasach niepewności gospodarczej i nasycenia rynku.
Aż 76% firm subskrypcyjnych, oferujących wideo na żądanie (SVOD), planuje wprowadzić reklamy do 2025 roku.
Wdrożenie modelu hybrydowego - warstwy z reklamami plus premium, opartej na subskrypcji, było preferowaną ścieżką dla 59% z nich. Posunięcie, z którym wszyscy respondenci są jednakowego zdania, ma na celu obniżenie cen subskrypcji.
Przyjęcie analiz wideo innych firm było już realizowane, zwłaszcza w branży telekomunikacyjnej. Około połowa firm streamingowych (47%) korzysta już z narzędzia do analizy wideo innej firmy, śledząc wydajność platformy i zachowania użytkowników, a 39% planuje to zrobić. Zastosowanie tych narzędzi jest częściej spotykane w branży telekomunikacyjnej (54%) niż w mediach i rozrywce (40%), co sugeruje, że firmy telekomunikacyjne zaczęły stosować podejście oparte na danych już wcześniej.
Choć 39% usług opartych na reklamach nie ma pełnego zaufania do serwerów reklam, to jednak 25% korzystało z analiz reklamowych innych firm. Dane serwera reklam to pierwszy krok w kierunku zrozumienia skuteczności reklam, ale pokazują tylko częściowy obraz, twierdzi
NPAW. Wszystkie usługi oparte na reklamach planują wdrożenie zewnętrznego narzędzia do analizy reklam w 2023 roku, a 33% twierdzi, że wdroży je w ciągu kilku miesięcy. Kolejne 44% ma to zrobić do końca roku.
Aby w pełni wykorzystać swoją działalność w zakresie przesyłania strumieniowego opartego na reklamach, dostawcy wideo będą potrzebować zaawansowanego narzędzia do analizy reklam innej firmy -takiego, które pomoże im śledzić skuteczność reklam z perspektywy użytkownika końcowego i skorelować te informacje ze spostrzeżeniami na temat zachowań użytkowników i preferencji dotyczących treści
- powiedział dyrektor ds. marketingu NPAW, Till Sudworth.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.