dodano: 2023-04-20 11:09 | aktualizacja:
2023-04-20 22:19
autor: Jan Borejko |
źródło: Inmarsat
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Operator satelitarny Inmarsat potwierdził, że natychmiast po incydencie rozpoczął proces przekazywania służb bezpieczeństwa morskiego do satelity ratunkowego zgodnie z zatwierdzonym przez IMSO procesem operacyjnym i pomyślnie zakończył ten proces.
19 kwietnia operator satelitarny przywrócił usługi
Classic Aero.
Służby bezpieczeństwa morskiego, które zostały przeniesione do satelitów ratunkowych zgodnie z zatwierdzonym przez IMSO procesem operacyjnym, 18 kwietnia zostały przeniesione z powrotem na I-4 F1, po reaktywacji Inmarsata C.
Usługi
Inmarsat Broadband Global Area Network (BGAN), w tym
SwiftBroadband i
SwiftBroadband-Safety, FleetBroadband i BGAN, są obecnie przywracane i optymalizowane. Większość umów najmu została już przywrócona, pozostałe mają pierwszeństwo i spodziewane są wkrótce. Stwierdzono, że usługi GSPS (telefon satelitarny) nadal będą adresowane.
Inmarsat wyraził ubolewanie z powodu awarii i przeprosił wszystkich zainteresowanych użytkowników. Wiele usług świadczonych obecnie przez I-4 F1 zostanie przeniesionych na nowego satelity
Inmarsat I-6 F1 o dużej mocy w nadchodzących miesiącach, ponieważ Inmarsat kontynuuje inwestycje w nowe i dodatkowe satelity.
Incydent nie miał wpływu na wszystkie inne satelity we flocie pasma L. Należą do nich dwa nowe satelity Inmarsat pracujące w paśmie L:
I-6 F1 i F2, do których w 2027 roku dołączą 3 inne nowe mikrosatelity pasma L,
Inmarsat-8, zaprojektowane specjalnie w celu poprawy obsługi usług bezpieczeństwa w paśmie L.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.