dodano: 2023-05-11 14:20 | aktualizacja:
2023-11-10 12:08
autor: Anita Kaźmierska |
źródło: The Walt Disney Company/satkurier.pl
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Średni miesięczny przychód na subskrybenta Disney+ w USA i Kanadzie wzrósł z 5,95 dol. do
7,14 dol. z uwagi na podwyżki. Zwiększył się również na rynkach międzynarodowych (z wyłączeniem Disney+ Hotstar) - z 5,62 dol. do
5,93 dol. Z kolei ARPU Disney+ Hotstar spadło z 0,74 dol. do 0,59 dol. ze względu na niższe przychody z reklam.
Wzrost przychodów z Disney+ był spowodowany wyższymi przychodami z subskrypcji i spadkiem kosztów marketingu. Z drugiej strony na przychody wpłynęły wyższe koszty oferty programowej i produkcji oraz, w mniejszym stopniu, wzrost kosztów technologii. Wyższe przychody z subskrypcji można przypisać wzrostowi liczby subskrypcji i podwyżkom, mimo niekorzystnego wpływu kursów walutowych. Wzrost kosztów oferty programowej i produkcji wynikał z większej ilości treści udostępnianych w serwisie, informuje The Walt Disney Company.
Disney+ zadebiutował w Polsce dnia 14 czerwca 2022 r., w cenie 28,99 zł miesięcznie za dostęp do filmów i programów Disneya, Pixara, Marvela, „Gwiezdnych wojen”, National Geographic oraz innych.
Robert A. Iger, dyrektor generalny The Walt Disney Company, poinformował, że
jeszcze w tym roku w Europie wprowadzona zostanie oferta Disney+ z reklamami.
Wcześniej taki pakiet został uruchomiony w Stanach Zjednoczonych.
W maju w usłudze Disney+ przewidziano następujące nowości: opartą na fascynującej, prawdziwej historii 8-odcinkową produkcję
„Światełko”, przybliżającą losy Miep Gies - Holenderki, która w latach 40. ukrywała rodzinę Anne Frank; gwiazdorskiego
„Urodzonego w Ameryce”, który łączy w sobie akcję, komedię i dramat, czerpiąc jednocześnie z chińskiej mitologii; trzeci sezon serialu
„The Kardashians” oraz wiele innych.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.