Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Pomimo atrakcyjnych praw sportowych, filmów dokumentalnych i oryginalnych produkcji, kanał tworzony przez Red Bull Media House nigdy nie był w stanie zdobyć przyczółka w Niemczech, w przeciwieństwie do Austrii, gdzie jest bardzo popularny.
Ostatni średni udział oglądalności
ServusTV na niemieckim rynku wyniósł 0,45% (widzowie od 14 lat).
Inaczej sytuacja wygląda w Austrii, gdzie nadawca ma znacznie bardziej ugruntowaną pozycję, a w ostatnich latach był w stanie zwiększyć swój udział w rynku.
ServusTV jest obecnie najsilniejszym nadawcą prywatnym w Austrii. Osiągnął to poprzez nabycie licznych, najwyższej klasy praw sportowych. Także wiele własnych produkcji w prime time odnosi sukcesy, a serwisy wiadomości również przynoszą znakomitą oglądalność.
Po śmierci założyciela Red Bulla i miliardera Dietricha Mateschitz w zeszłym roku, pojawiły się spekulacje, jak długo grupa zajmująca się napojami energetycznymi i sportowym stylem życia będzie mogła sobie pozwolić na kosztowną przygodę z
ServusTV Deutschland.
Ten temat był poruszany wewnętrznie od tygodni, o czym informowaliśmy.
To nie pierwszy raz, kiedy ServusTV ogłasza koniec niemieckiego oddziału.
Zrobił to już raz w lipcu 2016 roku, ale kilka miesięcy później zmienił decyzję, kontynuując
ServusTV Deutschland. Chodziło o to, że pracownicy chcieli założyć radę zakładową. To nie podobało się Dietrichowi Mateschitz tak bardzo, że ogłosił koniec stacji, by później zmienić decyzję, gdy pracownicy porzucili swoje plany.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.