Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Na polskim rynku są 162 koncesjonowane telewizje lokalne.
Największe z nich ogląda prawie 350 tys. widzów. Łącznie do oglądania telewizji lokalnych przyznaje się 5,2 mln Polaków w wieku 15 lat i więcej. Takie dane podaje Krajowy Instytut Mediów na podstawie wywiadów wykonanych w roku 2022 i 2023 na próbie blisko 80 tys. osób.
Po 16 podmiotów jest w województwach wielkopolskim i mazowieckim. W Wielkopolsce jest też największa ich oglądalność - 1,6 mln widzów. Po 12 telewizji jest w województwach dolnośląskim (0,9 mln widzów) i podkarpackim (0,5 mln), a najmniej, bo tylko jedna - w województwie opolskim.
Panel ekspercki. Umiejscowienie telewizji lokalnych w debacie publicznej
Senat RP, 5 lipca 2023 r., sala 217, godz. 12:00-15:00
Panel odbędzie się w ramach akcji „Ratujmy telewizje lokalne”. Jego podstawowym celem jest umiejscowienie telewizji lokalnych w debacie publicznej oraz zapewnienie tym telewizjom finansowania ze środków publicznych.
Na spotkaniu obecni będą eksperci rynku medialnego, przedstawiciele telewizji lokalnych oraz politycy, w tym przedstawiciele Sejmowej Komisji Cyfryzacji, Innowacyjności i Nowoczesnych Technologii, Sejmowej Komisji Kultury i Środków Przekazu, Senackiej Komisji Kultury i Środków Przekazu, Senackiego Zespołu ds. Małych i Średnich Przedsiębiorstw.
W związku z tym, że wejście na teren Senatu wymaga przepustki, konieczne jest wcześniejsze zarejestrowanie się na
stronie. Rejestracja będzie możliwa w dniach od 23 czerwca do 2 lipca 2023 roku.
Program
Część polityczna (12:00 – 12:15)
Głos zabiorą politycy, przedstawiciele komisji.
- Marszałek Senatu
- Przedstawiciele komisji Sejmu i Senatu
Część ekspercka (12:15 – 12:45)
Celem tej części spotkania jest przedstawienie kontekstu funkcjonowania telewizji lokalnych.
- Rola telewizji lokalnych w państwach demokratycznych
- Jakub Woźny, Finansowanie telewizji lokalnych na świecie
- Przychody tv lokalnych wg sprawozdań do KRRiT
Cześć telewizyjna (12.45 – 14.00)
W tej części debaty głos zabiorą przedstawiciele telewizji lokalnych, którzy przedstawią specyfikę swojej działalności.
- Prezentacja filmu „Fenomen telewizji lokalnych”
- Ewa Michalska, Zasięgi tv lokalnych
- Anna Okrój, Misyjny charakter tv lokalnych
- Jak zapewnić funkcjonowanie telewizji lokalnych?
- Różnice na rynku reklamy lokalnej
- Działania blokujące telewizje lokalne (media samorządowe)
- Jak firma Google wspierała media lokalne w Polsce i na świecie?
- Wiarygodność treści tworzonej przez media lokalne
- Funkcja informacyjna na poziomie lokalnym oraz funkcja integracyjna lokalnych społeczności
- Co robią tv lokalne podczas sytuacji kryzysowej, w tym pandemii?
Panel dyskusyjny (14.00 – 15.00)
Celem panelu jest podsumowanie debaty oraz wskazanie kluczowych pomysłów dotyczących finansowania telewizji lokalnych.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.