dodano: 2023-12-14 15:17 | aktualizacja:
2023-12-14 16:25
autor: Anita Kaźmierska |
źródło: Vivendi/satkurier.pl
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Francuski koncern informuje, że od czasu wejścia Universal Music Group na giełdę w 2021 roku,
Vivendi doświadcza znacznej redukcji kursu akcji (tzw. conglomerate discount), co znacznie obniża jej wycenę, a tym samym ogranicza jej zdolność do prowadzenia transakcji przez jej spółki zależne. Jak informuje Vivendi,
CANAL+, Havas i Lagardère odnotowują obecnie silny rozwój w kontekście międzynarodowym, co daje im liczne możliwości inwestycyjne.
Aby
„w pełni uwolnić potencjał rozwojowy całej działalności”, zarząd Vivendi zaproponował radzie nadzorczej - która 13 grudnia wyraziła zgodę w tej sprawie -
zbadanie możliwości realizacji projektu podziału Vivendi na 3 podmioty, z których każdy byłyby notowany na giełdzie (dodajmy, że swego czasu
na giełdę planowała wejść spółka CANAL+ Polska, ale
ostatecznie zrezygnowała z tego kroku). Wspomniane podmioty byłyby skupione wokół:
CANAL+
Jak informuje Vivendi, Grupa CANAL+ odnotowała w ostatnich latach znaczny wzrost, osiągając bazę abonentów wynoszącą ponad 25 mln w prawie 50 krajach. Po przejęciu M7 i SPI, firma objęła strategiczne udziały w takich przedsiębiorstwach, jak Multichoice, VIU i Viaplay,
„demonstrując swoją zdolność do identyfikowania i wykorzystywania obiecujących możliwości we wszystkich obszarach geograficznych”. Jak dodaje Vivendi, w świetle tych sukcesów, CANAL+ ma dobrą pozycję, aby wykorzystać możliwości dalszej konsolidacji w skali globalnej.
Havas
Vivendi informuje, że Havas, jako jeden ze światowych liderów w dziedzinie komunikacji, zatrudnia ponad 23 tys. pracowników w ponad 100 krajach. W ciągu ostatnich 2 lat grupa utrzymywała stałe tempo ukierunkowanych przejęć, wzmacniając w ten sposób swój zakres wiedzy specjalistycznej i zasięg geograficzny. Havas wprowadził także wiele innowacyjnych rozwiązań wychodząc naprzeciw potrzebom swoich klientów. -
Imponujący rozmach, jaki Havas wykazał w skali globalnej, otwiera drogę do przyspieszonego rozwoju i kontynuacji udanej transformacji - dodaje Vivendi.
Spółka inwestycyjna
Spółka inwestycyjna posiadałaby notowane i nienotowane na giełdzie udziały finansowe w sektorach kultury, mediów i rozrywki, w szczególności większościowe udziały w grupie
Lagardère z branży wydawniczej i w Travel Retail. Spółka inwestycyjna aktywnie wspierałaby rozwój strategiczny podmiotów ze swojego portfolio i skupiałaby się na tworzeniu wartości i zwrotu z inwestycji dla swoich akcjonariuszy poprzez skuteczną rotację portfolio i ukierunkowaną politykę reinwestycji.
Jak informuje Vivendi, ten projekt podziału zapewniłby wszystkim podmiotom zasoby ludzkie i skuteczność finansową, niezbędne do ich rozwoju. Jednocześnie projekt ten musiałby wykazać wartość dodaną dla wszystkich interesariuszy i obejmować analizę skutków podatkowych różnych rozważanych operacji.
W przeprowadzeniu analizy wykonywalności projektu podziału, Vivendi będzie wspierane przez banki i doradców. Aktualne informacje na temat badań nad tym projektem i jego wykonalnością mają zostać ujawnione
„w odpowiednim czasie”.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.