reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Dobra passa dla włoskiego rynku TV

dodano: 2006-11-14 12:50 | aktualizacja: 2006-11-14 13:07
autor: Magda Kowalczyk | źródło: adtv

Trwa dobra passa na włoskim rynku telewizyjnym. Według raportu opublikowanego przez ITMedia Consulting dochód rynku w ciągu najbliższych lat będzie nadal wzrastał średnio o 8 proc., głównie dzięki płatnej telewizji, a w 2008 roku jego zyski osiągną 9 mld euro.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
W ciągu najbliższych dwóch lat największy wzrost zysków jest przewidywany w sektorze płatnej telewizji i może osiągnąć nawet 2.8 mld euro (31 proc. wartości całego rynku telewizyjnego). W ciągu dwóch lat zasięg cyfrowej telewizji powinien wzrosnąć do 63 proc. ( w 2005 roku wynosił on 38 proc.).

Według raportu, z usług DVB-T w 2008 roku będzie korzystać nawet 7.8 mln gospodarstw domowych, czyli ponad 1/3 wszystkich włoskich gospodarstw. Pod koniec 2005 roku rynek cyfrowej telewizji był warty 30 proc. całego rynku telewizyjnego. Do końca 2006 roku rynek ten powinien mieć 32 proc., a w 2008 roku 39 proc i osiągnąć równowartość 3.5 mld euro.

Rynek reklam, jako źródło dochodów, osiągnie największy wzrost, jednak to zyski z płatnej telewizji będą stanowić największy zastrzyk finansowy dla rynku telewizyjnego.

Równocześnie sektor naziemnej telewizji analogowej będzie stopniowo tracić na znaczeniu. W 2005 roku stanowił on 73 proc. całego rynku, jednak już w 2006 roku udział spadł do 68 proc. Raport przewiduje, że w 2008 roku osiągnie on jedynie 61 proc. udziału w całym rynku.

W 2008 roku RAI będzie posiadać 31 proc. udziału w rynku, Mediaset 33 proc., a Sky Italia 29 proc.. Wtedy też rynek reklamowy osiągnie stagnację, jego liderem nadal pozostanie Mediaset z 61 proc. udziałów (w 2005 roku 63 proc.). Zyski w tym sektorze spodziewane są tylko ze strony Sky Italia, która do 2008 roku powinna podwoić swój udział do 6 proc. (3 proc. w 2005 roku).


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Telewizja


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik DVB-T/T2/C AB TereBox 2T HEVC

Najnowszy hybrydowy (naziemno- kablowy) odbiornik DVB-T/T2/C (bez LAN) z MPEG-4/H.264...

119 zł Więcej...

Kabel HDMI 2.1 8K UHD 3,0m

Najnowszy kabel HDMI o długości 3,0m w wersji v2.1 dla...

65 zł Więcej...

Odbiornik DVB-T/T2 HEVC DI-WAY 2020 Mini

Mini odbiornik DVB-T/T2 z HEVC/H.265 marki DI-WAY z trybem hotelowym...

99 zł Więcej...