dodano: 2006-11-14 12:50 | aktualizacja:
2006-11-14 13:07
autor: Magda Kowalczyk |
źródło: adtv
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
W ciągu najbliższych dwóch lat największy wzrost zysków jest przewidywany w sektorze płatnej telewizji i może osiągnąć nawet 2.8 mld euro (31 proc. wartości całego rynku telewizyjnego). W ciągu dwóch lat zasięg cyfrowej telewizji powinien wzrosnąć do 63 proc. ( w 2005 roku wynosił on 38 proc.).
Według raportu, z usług DVB-T w 2008 roku będzie korzystać nawet 7.8 mln gospodarstw domowych, czyli ponad 1/3 wszystkich włoskich gospodarstw. Pod koniec 2005 roku rynek cyfrowej telewizji był warty 30 proc. całego rynku telewizyjnego. Do końca 2006 roku rynek ten powinien mieć 32 proc., a w 2008 roku 39 proc i osiągnąć równowartość 3.5 mld euro.
Rynek reklam, jako źródło dochodów, osiągnie największy wzrost, jednak to zyski z płatnej telewizji będą stanowić największy zastrzyk finansowy dla rynku telewizyjnego.
Równocześnie sektor naziemnej telewizji analogowej będzie stopniowo tracić na znaczeniu. W 2005 roku stanowił on 73 proc. całego rynku, jednak już w 2006 roku udział spadł do 68 proc. Raport przewiduje, że w 2008 roku osiągnie on jedynie 61 proc. udziału w całym rynku.
W 2008 roku RAI będzie posiadać 31 proc. udziału w rynku, Mediaset 33 proc., a Sky Italia 29 proc.. Wtedy też rynek reklamowy osiągnie stagnację, jego liderem nadal pozostanie Mediaset z 61 proc. udziałów (w 2005 roku 63 proc.). Zyski w tym sektorze spodziewane są tylko ze strony Sky Italia, która do 2008 roku powinna podwoić swój udział do 6 proc. (3 proc. w 2005 roku).
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.