dodano: 2007-06-05 10:49 | aktualizacja:
2007-06-05 12:49
autor: Anna Sulisz |
źródło: viacom
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
MTV Networks, część grupy medialnej Viacom, do której należy także Paramount Pictures sprzedał swoje 53 proc. udziały w MTV Russia firmie Prof-Media - lokalna firma zainteresowana produkcją filmową, teatralną i radiową. Prof-Media nabył 100 proc. udziałów w firmie i będzie nią zarządzał na podstawie podpisanej umowy.
Powyższa decyzja sprzedaży MTV Russia (razem z kanałem VH-1 Russia) jest częścią restrukturyzacji mającej na celu poprawienie zyskowności, po długim okresie inwestycji i ekspansji. W ramach procesu, firma podpisuje umowy dystrybutorami na obiecujących mniejszych rynkach i pozostawia sobie tylko kanały na tych rynkach, gdzie ich pozycja jest bardzo silna.
W zeszłym roku, MTV przekonwertowała sieć w południowo-wschodniej Azji, włącznie z Tajlandią, gdzie podpisał umowę licencyjną oraz wykupił połowę udziałów w MTV Japan, które należały do innej firmy. Ostatnio, firma rozpoczęła szerokie działania w Indiach.
MTV rozpoczęło nadawanie teledysków na terenie Rosji w 1989 roku. Kanał MTV Russia rozpoczął nadawanie w 1998 roku w połączeniu z rosyjskimi partnerami do których należało 42 proc. udziałów w przedsięwzięciu.
Kanał dociera do 94 mln widzów w Federacji Rosyjskiej, ale tylko niewielki procent to widzowie kablowi i satelitarni, którzy mają wpływ na przychody z reklam.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.