reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

BLOG: Cyfra+ zgarnie klientów konkurentom?

dodano: 2009-06-15 01:00 | aktualizacja: 2009-06-15 11:43
autor: Daniel Gadomski | źródło: SatKurier.pl

cyfra+logo_sk_new.jpg Najstarsza polska platforma cyfrowa ma spore szanse odebrać abonentów konkurentom. Przystąpiła właśnie do kampanii reklamowej, w której namawia do zmiany operatora. Przykład jednego z operatorów telefonii komórkowej pokazał, że trafiając na odpowiedni moment można naprawdę uderzyć przeciwnika w czuły punkt.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.

„Nie martwcie się, będzie im lepiej niż u Was”, „Damy im co oglądać” - tymi ironicznymi zdaniami Cyfra+ zwraca się do konkurentów w ramach najnowszej kampanii reklamowej. Jest też banner internetowy, którym operator chce dotrzeć do samych potencjalnych klientów. „Jesteś niezadowolony ze swojej telewizji?”, „Zmieniają Ci warunki regulaminu w trakcie trwania umowy?” to hasła z internetowej reklamówki. Chociaż nie pada żadna nazwa konkurenta, nawet użycie żółtego i niebieskiego koloru od razu nasuwa skojarzenie, że chodzi o Cyfrowy Polsat i n. Dla osób, które przyniosą do salonu Cyfry+ rachunek innej platformy lub dowolnej sieci kablowej przygotowano niemałe atrakcje - niższe opłaty abonamentowe przez 12 miesięcy- np. pakiet Komfortowy+ za 38 zł. Sądząc po dobrych wynikach sprzedaży Cyfry+ w trakcie urodzinowej promocji, oferta trafi w gusta konsumentów. Ostatnie siedem miesięcy to dla najstarszej platformy okres przebudzania się i ostrej ofensywy.

O tym, że kampanie zachęcające do zmiany operatora przynoszą skutki przekonał się niedawno Polkomtel, właściciel sieci Plus GSM. Najmniejszy z dużych operatorów - Play informował ustami Andrzeja Sołtysika o możliwości zmiany operatora, jeśli konkurenci zmieniają abonament. Problem w tym, że spoty emitowano w momencie, kiedy Plus GSM zmienił regulamin. W trakcie emisji reklamy Plus GSM tracił nawet 1,5 tys. klientów dziennie. Paradoksalnie zmiany w regulaminie operatora były korzystne dla abonentów. W najbliższym czasie w życie wejdzie nowe prawo, które zabezpieczy operatorów przed odejściami abonentów w przypadku, kiedy zmiany umowy będą pozytywne.

Być może reklama Cyfry+ to początek bardziej wyrafinowanych działań promocyjnych na rynku platform.
Możliwe, że któryś z konkurentów zechce przygotować spot porównawczy w odpowiedzi na działania Cyfry+. Jedno jest pewne - platformy cyfrowe powinny częściej czerpać pomysły od operatorów komórkowych. Na przykład wprowadzić wymiany dekoderów co trzy lata w przypadku przedłużania umowy.

Oby jednak Cyfra+ nie padła ofiarą własnej kampanii reklamowej.
Zachęceni do zmiany operatora abonenci mogą zdenerwować się, że ich nie dotyczą tak atrakcyjne promocje dla nowicjuszów. Pamiętajmy, jak dwa lata temu Telewizja Polska emitowała spoty zachęcające do pójścia na wybory, aby zmienić Polskę. Zaszkodziło to samym włodarzom TVP kojarzonym z Prawem i Sprawiedliwością.



Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Daniel Gadomski


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Mini PC Homatics Dongle Q + TelevioTV 3m-ce

Homatics Dongle Q to najpotężniejszy odtwarzacz multimedialny 4K na rynku...

289 zł Więcej...

SAT Kurier - 3-4/2022 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 3-4/2022

12 zł Więcej...

SAT Kurier - 5-6/2022 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 5-6/2022

12 zł Więcej...