dodano: 2010-07-12 10:57 | aktualizacja:
2010-07-12 14:33
autor: Paulina Nietrzpiel |
źródło: BBC
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Nie jest to jedyny sukces, którym kanał może się poszczycić. W okresie, w którym przeprowadzono badania
BBC Lifestyle (
w Cyfrowym Polsacie na kanale 246) najskuteczniej spośród wszystkich konkurencyjnych kanałów na platformie Cyfrowego Polsatu przyciągał
kobiety w wieku 16-49 lat (index 162). Jego widzowie okazali się najmłodsi i najbardziej zamożni w porównaniu z widzami konkurencyjnych kanałów, obecnych w ofercie tego operatora**.
Kanał osiągnął znakomity wynik w godzinach wieczornych (
20:00-23:00), osiągając
32% średniego udziału w oglądalności. Najbardziej popularnymi programami okazały się
"Nie umieraj młodo", fascynująca opowieść o działaniu najważniejszych organów naszego ciała oraz o skutkach niezdrowego trybu życia,
"Mistrz kuchni: Wielki konkurs", prowadzący poszukiwania najlepszego kucharza-amatora w Wielkiej Brytanii, oraz jego „siostrzana” produkcja, w której o koronę mistrzowską ubiegają się profesjonaliści – program
"Mistrz kuchni: Zawodowcy".
Polscy widzowie bardzo chętnie oglądają też
"Kuchenne koszmary", program, w którym zapalczywy szef kuchni Gordon Ramsay pomaga ratować podupadające restauracje. Chętnie przyłączyli się też do zabawy w gotowanie pod dyktando owego słynnego mistrza patelni – z programem
"Gotuj z Ramsayem".
Dean Possenniskie, Senior Vice President oraz General Manager EMEA, BBC Worldwide Channels tak skomentował wzrost oglądalności BBC Lifestyle:
-
Z wielką radością odnotowuję fakt, że BBC Lifestyle wciąż zyskuje w oczach widzów, i wciąż znajduje widzów nowych. Co więcej, czyni to na bardzo konkurencyjnym rynku. Swój sukces kanał zawdzięcza przede wszystkim świetnym programom, które oferuje.
W ciągu kilku najbliższych miesięcy na antenie BBC Lifestyle pojawi się wiele premier. Wśród nich program
"Mistrz kuchni: Australia" – najchętniej oglądany show w Australii w roku 2009. Brytyjski format w wykonaniu zawodników i jurorów z antypodów nabiera nowych rumieńców. W programie
"Zapraszam do stołu" o palmę pierwszeństwa walczyć będą nowi kucharze-amatorzy, zaś Nick Knowles i jego ekipa pomogą zaradzić niejednej „domowej katastrofie” w programie
"Pogotowie remontowe". Na antenę wróci też ulubiona pozycja widzów:
"Targowisko antyków", program, który doczekał się już trzydziestej serii. Nie zabraknie też Gordona Ramsaya, który zaprosi widzów na kolejną serię
"Ku... jak kucharz".
* Źródło: badania Nielsen Audience Measurement / październik - grudzień 2009 w zestawieniu z wynikami za styczeń-marzec 2010 / grupa wiekowa: 16-49; badania oglądalności w godzinach 06:00- 23:59. Próba krajowa.
**Źródło: badania Nielsen Audience Measurement / 1 października-31 grudnia 2009 w zestawieniu z wynikami za 1 stycznia–31 marca 2010 / Kobiety w wieku 16-49 w zestawieniu z wynikami oglądalności dla wszystkich widzów dorosłych (16-49+)/ badania prowadzone przez cały dzień.
*** Grupa wiekowa: 16-49; zarobki: 2000 PLN w zestawieniu z ogółem populacji.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.