dodano: 2010-08-19 17:40 | aktualizacja:
2010-08-20 12:50
autor: Paulina Nietrzpiel |
źródło: media2.pl
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
-
Nie zgadzamy się z interpretacją urzędu, że działanie, które było przedmiotem postępowania stanowiło nieuczciwą praktykę rynkową godzącą w zbiorowe interesy konsumentów. Informacja o zmianie umowy i regulaminu została doręczona wszystkim abonentom: pełny tekst zmian został w czytelnej, wyróżniającej się formie zamieszczony w Magazynie Abonenta CYFRA+ "Plus+". Magazyn jest najważniejszą formą komunikacji CANAL+ Cyfrowy z abonentami, a nie - jak interpretuje to urząd - „gazetką reklamową”. Jest on kierowany jedynie do abonentów CYFRY+ i dostarczany imiennie każdemu z nich - poinformowała dyrektor komunikacji CANAL+ Cyfrowy, Dorota Zawadzka.
-
Nie zgadzamy się również z wysokością wymierzonej kary, która w naszej opinii jest niewspółmierna do rzeczywistej skali zaistniałej sytuacji, zwłaszcza w świetle tego, że urząd wszczął postępowanie na postawie zaledwie 13 skarg (które zresztą po ich wpłynięciu zostały w większości przez nas pozytywnie rozpatrzone) oraz że złożyliśmy deklarację, że w przyszłości będziemy informować abonentów o zmianach również dodatkowo w odrębnym piśmie dołączanym do Magazynu Abonenta CYFRA+ "Plus+" - dodała Zawadzka.
UOKiK nałożył na spółkę CANAL+ Cyfrowy karę w wysokości 3 569 113 zł, bo według niego sposób przekazania informacji o zmianie umowy, w tym o podwyżce abonamentu, nie gwarantował, że dotrze ona do klientów. Konsument nie mógł spodziewać się, że na dwóch ostatnich stronach gazetki informacyjno-rozrywkowej znajdzie istotne dla niego wiadomości związane z podwyższeniem abonamentu za korzystanie z usług CANAL+. Zmiana tak istotnego warunku umowy jak cena daje konsumentowi możliwość odstąpienia od kontraktu. Żeby mógł z tego prawa jednak skorzystać, musi wiedzieć o planowanych zmianach.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.