reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

„Polsat vs TVN” na łamach prasy

dodano: 2010-12-09 11:16 | aktualizacja: 2010-12-09 12:02
autor: Paulina Nietrzpiel | źródło: Press-Service Monitoring Mediów

Polsat vs tvn.jpg W tworzeniu medialnego wizerunku największych komercyjnych stacji telewizyjnych w prasie znaczący udział mają gwiazdy – wynika z raportu wizerunkowego „Polsat vs TVN” opracowanego przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Istotną część przekazu o Polsacie stanowi tematyka sportowa. Najpopularniejszą postacią TVN w prasie w październiku br. był Kuba Wojewódzki, natomiast Polsatu - Tomasz Kammel.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Liczba publikacji nie oznacza jednak największej wartości ekwiwalentu reklamowego, która należała odpowiednio do Magdaleny Gessler oraz Katarzyny Cichopek. Ogółem wartość AVE publikacji na temat gwiazd telewizyjnych wyniosła w analizowanym okresie w przypadku TVN ponad 10 mln złotych, natomiast Polsatu – 4 mln złotych.
 
Z tematycznej analizy październikowych informacji na temat stacji wynika, że w przypadku Polsatu najwięcej pisano w kontekście sportu. Z tego względu też zdecydowanie częściej niż TVN (13,08% do 5,77%) stacja ta pojawiała się w prasie specjalistycznej, gdzie znaczny udział miały pisma sportowe. TVN z kolei odnotował ponad dziesięcioprocentową przewagę w prasie regionalnej, na łamach której często prezentowano m.in. uczestników programów „Mam talent” oraz „Top Model”.
 
Wśród programów rozrywkowych najczęściej opisywano w prasie produkcje TVN – „Taniec z gwiazdami” oraz „Mam talent”, które mają zdecydowaną przewagę nad najpopularniejszą w prasie produkcją Polsatu „Stand up. Zabij mnie śmiechem”. Wśród seriali największym zainteresowaniem prasy cieszyły się produkcje Polsatu - „Szpilki na Giewoncie” oraz „Hotel 52”, a nieco mniejszym „Prosto w serce” oraz „Usta usta”. Z kolei wśród programów informacyjnych częściej wymieniano w prasie „Fakty”, ale to „Wydarzenia” były lepiej opisywane, odnotowując większą liczbę publikacji pozytywnych.
 
Pod względem liczby publikacji w październiku br. w prasie dominowała stacja TVN, do której należało 61,46% całości przekazu na temat dwóch badanych stacji. Rezultat ten weryfikuje jednak analiza jakościowa publikacji. Wynika z niej, że proporcjonalnie to Polsat ma lepszą pozycję wizerunkową ze względu na większy udział materiałów o wydźwięku pozytywnym w całości analizowanego przekazu (7,6%) oraz niższy odsetek (2,2%) informacji negatywnych w porównaniu z TVN (odpowiednio 7,2% i 3,9%).
 
W zestawieniu wysokości ekwiwalentu reklamowego prowadzi TVN – wartość informacji na temat tej stacji obliczono na blisko 16 mln złotych, podczas gdy Polsatu na niecałych 8 mln złotych. Procentowy udział pozytywnego AVE jest jednak większy w przypadku Polsatu – 53,12% do 38,76%, które odnotował TVN.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Polonica


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik Octagon SF8008 Combo UHD 4K S2X

Octagon SF8008 Combo UHD 4K S2X - nowy odbiornik UHD...

489 zł Więcej...

Odbiornik DVB-T/T2 HEVC DI-WAY 2020 Mini

Mini odbiornik DVB-T/T2 z HEVC/H.265 marki DI-WAY z trybem hotelowym...

99 zł Więcej...

Odbiornik DVB-T/T2/C Edision Nano T265+ HEVC (hotelowy)

Cyfrowy odbiornik DVB-T/T2/C z HEVC/H.265 marki EDISION dla Naziemnej Telewizji...

119 zł Więcej...