dodano: 2010-12-09 11:16 | aktualizacja:
2010-12-09 12:02
autor: Paulina Nietrzpiel |
źródło: Press-Service Monitoring Mediów
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Liczba publikacji nie oznacza jednak największej wartości ekwiwalentu reklamowego, która należała odpowiednio do
Magdaleny Gessler oraz
Katarzyny Cichopek. Ogółem wartość AVE publikacji na temat gwiazd telewizyjnych wyniosła w analizowanym okresie w przypadku TVN ponad 10 mln złotych, natomiast Polsatu – 4 mln złotych.
Z tematycznej analizy październikowych informacji na temat stacji wynika, że w przypadku Polsatu najwięcej pisano w kontekście sportu. Z tego względu też zdecydowanie częściej niż TVN (13,08% do 5,77%) stacja ta pojawiała się w prasie specjalistycznej, gdzie znaczny udział miały pisma sportowe. TVN z kolei odnotował ponad dziesięcioprocentową przewagę w prasie regionalnej, na łamach której często prezentowano m.in. uczestników programów
„Mam talent” oraz
„Top Model”.
Wśród programów rozrywkowych najczęściej opisywano w prasie produkcje TVN –
„Taniec z gwiazdami” oraz
„Mam talent”, które mają zdecydowaną przewagę nad najpopularniejszą w prasie produkcją Polsatu
„Stand up. Zabij mnie śmiechem”. Wśród seriali największym zainteresowaniem prasy cieszyły się produkcje Polsatu -
„Szpilki na Giewoncie” oraz
„Hotel 52”, a nieco mniejszym
„Prosto w serce” oraz
„Usta usta”. Z kolei wśród programów informacyjnych częściej wymieniano w prasie
„Fakty”, ale to
„Wydarzenia” były lepiej opisywane, odnotowując większą liczbę publikacji pozytywnych.
Pod względem liczby publikacji w październiku br. w prasie dominowała stacja TVN, do której należało 61,46% całości przekazu na temat dwóch badanych stacji. Rezultat ten weryfikuje jednak analiza jakościowa publikacji. Wynika z niej, że proporcjonalnie to Polsat ma lepszą pozycję wizerunkową ze względu na większy udział materiałów o wydźwięku pozytywnym w całości analizowanego przekazu (7,6%) oraz niższy odsetek (2,2%) informacji negatywnych w porównaniu z TVN (odpowiednio 7,2% i 3,9%).
W zestawieniu wysokości ekwiwalentu reklamowego prowadzi
TVN – wartość informacji na temat tej stacji obliczono na blisko
16 mln złotych, podczas gdy
Polsatu na niecałych
8 mln złotych. Procentowy udział pozytywnego AVE jest jednak większy w przypadku
Polsatu – 53,12% do
38,76%, które odnotował
TVN.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.