reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

BLOG: Koniec monopolu na muzykę

dodano: 2011-08-08 16:33 | aktualizacja: 2011-08-08 17:46
autor: Daniel Gadomski | źródło: SatKurier.pl

MTV Koncern MTV ma powody do zmartwień. Lipiec był kolejnym miesiącem kiedy oglądalność Vivy Polska i MTV Polska spadła. To niepokojące tym bardziej, że mamy wakacje, a w tym czasie oglądalność kanałów dziecięcych i muzycznych jest wyższa niż w pozostałych miesiącach. Pogoda w naszym kraju nie dopisuje, więc mogłoby się wydawać, że muzyczne kanały to idealna odskocznia. Pewnie tak jest, bo zyskują inni nadawcy muzyczni.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Według danych Nielsen Audience Measurement, podawanych przez Wirtualne Media, najpopularniejszym kanałem muzycznym wciąż jest Viva Polska. Średnia widownia dobowa stacji wyniosła 14 tys., podczas gdy rok temu 24 tys. Spadła też widownia MTV Polska - z 12 tys. do niespełna 7 tys. Spadek zaliczyła też Eska.TV - z niespełna 4 tys. do trochę ponad 2 tys. widzów. Wszystkie pozostałe liczące się kanały zyskały. 4fun.tv, druga najchętniej oglądana w Polsce telewizja muzyczna z 6 tys. do 7 tys. Największy wzrost, bo przekraczający 500 proc. odnotował Rebel:TV (z 129 do 759 widzów). Jednocześnie stosunkowo świeży kanał Czwórka Polskie Radio zanotował widownię na poziomie 314 osób.

Można powiedzieć, że różnice niewielkie, bo w przypadku kanałów tematycznych trudno wyliczyć prawdziwą widownię. Nie pozwala na to metodologia - firmy telemetryczne instalują w reprezentatywnie wybranych gospodarstwach domowych specjalne nadajniki, które przesyłają samodzielnie informacje o preferowanych programach. Wyraźny jest jednak trend, że kanały Viacomu tracą bardzo dużo i wszystko wskazuje na to, że tracić będą jeszcze więcej.

Ten rok to okres kolejnych debiutów - prezentującego muzykę disco polo - Polo TV, specjalizującego się w polskich i filmowych utworach Kino Polska Muzyka oraz poświęconego przebojom tanecznym TV.Disco. Koncernowi MTV na pewno spędza sen z powiek fakt, że Polo TV oraz Eska.TV znajdą się w multipleksie cyfrowej telewizji naziemnej. Zarabiająca na reklamach Viva Polska o takim zasięgu będzie mogła pomarzyć. Wygląda na to, że amerykański koncern już pogodził się z częściową utratą wpływów na rynku muzycznym i inwestuje przede wszystkim w kanały rozrywkowe oraz dziecięce. Nic nie może wiecznie trwać - rynek, który do tej pory był zarezerwowany dla amerykańskiego giganta powoli zaczynają odzyskiwać rodzimi nadawcy.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Daniel Gadomski


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

SAT Kurier - 5-6/2022 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 5-6/2022

12 zł Więcej...

Miernik Satlink ST-6986 DVB-T/T2/C DVB-S/S2 z podglądem i testerem optycznym

Miernik Satlink ST-6986 do pomiarów cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S/S2, naziemnych...

1 630 zł Więcej...

Mini PC Homatics BOX Q

Homatics BOX Q to najpotężniejszy odtwarzacz multimedialny 4K na rynku...

319 zł Więcej...