reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

BLOG: TVN7 będzie jak RTL2?

dodano: 2012-02-13 17:07 | aktualizacja: 2012-02-13 18:06
autor: Daniel Gadomski | źródło: SatKurier.pl, Inf. własna

TVN7 HD TVN 7 HD TVN Siedem logo Naziemna telewizja cyfrowa staje się coraz bardziej popularna. Potencjał najwyraźniej zaczyna dostrzegać TVN, który wzmocnił ramówkę kanału TVN7, do niedawna dostępnego tylko w sieciach kablowych i na platformach cyfrowych. Wizerunek „siódemki” odświeża, m.in. nowy sitcom z Julią Kamińską i Pawłem Wilczakiem. To ukłon w stronę młodej widowni. Czy TVN7 dogoni jakościowo RTL2?



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Do tej pory TVN7 kojarzył się przede wszystkim z powtórkami. Choć jedna jaskółka wiosny nie czyni, TVN eksperymentuje z tą stacją. Dowodem na to jest emisja sitcomu „Reguły gry”. To zaskakujące, że z taką obsadą (m.in. Julia Kamińska, Paweł Wilczak, Maciej Zakościelny) serialu nie pokazuje główna antena TVN-u. Rewolucji nie ma – większość pozostałych pozycji to seriale już doskonale znane polskim widzom ( np. „Przyjaciele”, „JAG”).  Wyniki oglądalności „Reguł gry” dadzą stacji odpowiedź, czy warto inwestować, czy lepiej poczekać na wyłączenie emisji analogowej. Wtedy zasięg DVB-T osiągnie apogeum, a TVN7 będzie dostępny w prawie całej Polsce.
 
Słupki TVN7 już dziś są obiecujące. Jak podają Wirtualne Media w styczniu br. kanał w grupie komercyjnej 16-49 lat miał 2,82 proc. udziału - więcej niż TV 4 i TV Puls. Jego udział w rynku wzrósł o 0,68 pkt. proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem. Udział TVN7 w rynku jest zbliżony do udziału niemieckiego RTL2. W 2011 roku wyniósł on 3,6 proc. Mimo to ramówka niemieckiej stacji jest wyraźnie bogatsza. W weekendy stacja emituje przede wszystkim filmy fabularne.  Codziennie stacja nadaje też własne skrótowe wiadomości – RTL 2 News, podobne w formule do „Telexpressu”, czy też dawnego dziennika RTL7 – „7 minut”. Stacji zdarza się też inwestować w wielkie formaty. Kiedyś wyemitowała „Idola” dla nastolatków – „Teenstar”.
 
I właśnie w programach młodzieżowych jest luka na polskim rynku. Na razie próbują ją wykorzystywać MTV Networks Polska (chociażby w MTV Polska, czy Nickelodeon HD) oraz Disney Channel. Brakuje kanału dla młodzieży opartego na polskich realiach. Kiedyś w tę grupę inwestował sam TVN. W weekendy stacja nadawała z Krakowa show dla dzieci i młodzieży – „Twój problem nasza głowa”. W Niemczech do młodszych swoją ofertę kieruje Super RTL, a dla starszej młodzieży właśnie RTL2. Być może kiedyś w tym kierunku pójdzie TVN7.  Emitując zarówno meksykańskie telenowele, klasyki filmowe i sitcom dla młodych, stacja nie ma jasnego wizerunku. Na razie wydaje się, że TVN bardziej inwestuje w swój nowy produkt -  TTV.  Dobrym posunięciem jest emitowanie „Uwagi po uwadze”. Marka robi swoje, dlatego w TVN24 poza „Faktami po faktach” mamy także „Fakty popołudniu”.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Daniel Gadomski


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Mini PC Homatics BOX R Plus 4K

Homatics BOX R Plus to najnowszy wzbogacony m. in. o...

559 zł Więcej...

SAT Kurier - 11-12/2022 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 11-12/2022

12 zł Więcej...

Mini PC Homatics BOX Q

Homatics BOX Q to najpotężniejszy odtwarzacz multimedialny 4K na rynku...

319 zł Więcej...