dodano: 2012-02-13 17:07 | aktualizacja:
2012-02-13 18:06
autor: Daniel Gadomski |
źródło: SatKurier.pl, Inf. własna
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Do tej pory TVN7 kojarzył się przede wszystkim z powtórkami.
Choć jedna jaskółka wiosny nie czyni, TVN eksperymentuje z tą stacją. Dowodem na to jest emisja sitcomu „Reguły gry”. To zaskakujące, że z taką obsadą (m.in. Julia Kamińska, Paweł Wilczak, Maciej Zakościelny) serialu nie pokazuje główna antena TVN-u. Rewolucji nie ma – większość pozostałych pozycji to seriale już doskonale znane polskim widzom ( np. „Przyjaciele”, „JAG”).
Wyniki oglądalności „Reguł gry” dadzą stacji odpowiedź, czy warto inwestować, czy lepiej poczekać na wyłączenie emisji analogowej. Wtedy zasięg DVB-T osiągnie apogeum, a TVN7 będzie dostępny w prawie całej Polsce.
Słupki TVN7 już dziś są obiecujące. Jak podają Wirtualne Media w styczniu br. kanał w grupie komercyjnej 16-49 lat miał 2,82 proc. udziału - więcej niż TV 4 i TV Puls. Jego udział w rynku wzrósł o 0,68 pkt. proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem. Udział TVN7 w rynku jest zbliżony do udziału niemieckiego RTL2. W 2011 roku wyniósł on 3,6 proc. Mimo to ramówka niemieckiej stacji jest wyraźnie bogatsza. W weekendy stacja emituje przede wszystkim filmy fabularne. Codziennie stacja nadaje też własne skrótowe wiadomości – RTL 2 News, podobne w formule do „Telexpressu”, czy też dawnego dziennika RTL7 – „7 minut”. Stacji zdarza się też inwestować w wielkie formaty. Kiedyś wyemitowała „Idola” dla nastolatków – „Teenstar”.
I właśnie w programach młodzieżowych jest luka na polskim rynku. Na razie próbują ją wykorzystywać MTV Networks Polska (chociażby w MTV Polska, czy Nickelodeon HD) oraz Disney Channel. Brakuje kanału dla młodzieży opartego na polskich realiach. Kiedyś w tę grupę inwestował sam TVN. W weekendy stacja nadawała z Krakowa show dla dzieci i młodzieży – „Twój problem nasza głowa”.
W Niemczech do młodszych swoją ofertę kieruje Super RTL, a dla starszej młodzieży właśnie RTL2. Być może kiedyś w tym kierunku pójdzie TVN7. Emitując zarówno meksykańskie telenowele, klasyki filmowe i sitcom dla młodych, stacja nie ma jasnego wizerunku.
Na razie wydaje się, że TVN bardziej inwestuje w swój nowy produkt - TTV. Dobrym posunięciem jest emitowanie „Uwagi po uwadze”. Marka robi swoje, dlatego w TVN24 poza „Faktami po faktach” mamy także „Fakty popołudniu”.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.