dodano: 2012-05-28 13:13 | aktualizacja:
2012-05-28 14:23
autor: Janusz Sulisz |
źródło: Euroconsult
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Według 5. edycji badania
„Satellite TV Platforms, World Survey and Prospects to 2021”, liczba platform telewizyjnych wzrosła do
prawie 140 w 2011 roku, osiągając
184 mln abonentów. Do 2021 roku blisko 350 mln gospodarstw domowych na całym świecie powinno przystąpić do satelitarnych platform płatnej telewizji, co stanowi 6,7 proc. CAGR w ciągu 10 lat.
W ostatniej dekadzie, liczba abonentów płatnej telewizji satelitarnej wzrastała o co najmniej 10 proc. rocznie. Pozytywny trend był kontynuowany w 2011 roku, kiedy odnotowano wzrost o ok. 16 proc. Najszybciej rozwijającymi się rynkami były:
Brazylia, Rosja i Indie. Azja stała się wiodącym regionem pod względem liczby abonentów, dzięki dynamicznie rozwijającemu się rynkowi indyjskiemu. W 2021 roku 77 proc. abonentów ma pochodzić z rozwijających się regionów w porównaniu z 60 proc. w 2011 roku.
Platformy pay-tv inwestują w nowe usługi, takie jak
HD, 3D oraz
nowej generacji dekodery w celu wypracowania przewagi konkurencyjnej. Na koniec lipca 2011 roku
90 platform miało kanały HD w swoich ofertach, w porównaniu z 48 w 2009 roku. W 2011 roku
ponad 2800 kanałów HD było dystrybuowanych przez platformy na całym świecie (blisko 600 kanałów HD wystartowało w 2011 roku). Motorem wzrostu w ciągu najbliższych 10 lat będzie HDTV i wschodzące formaty (tj. 3DTV i Ultra HD).
2011 rok:
Liczba platform |
137 |
Liczba abonentów |
184 mln |
Przychody |
ok. 90 mld dol. |
Liczba kanałów |
19650 |
Liczba kanałów HD |
2800 |
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.