dodano: 2012-11-26 23:43 | aktualizacja:
2012-11-27 09:53
autor: Daniel Gadomski |
źródło: SatKurier.pl, Inf. własna
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Wygląda na to, że nie do każdego dociera, że era telewizji analogowej dobiega końca.
Wielkopolska i pomorska prasa piszą o tym, że
zainteresowanie tunerami DVB-T nawet w wielkich sklepach jest jak na lekarstwo. Stoją całe sterty tanich tunerów i nic- nikt nie pyta. Niektórzy, np. otwarcie mówią, że nie stać ich nawet na nieco ponad 100 zł. Zamierzają oglądać telewizję tylko w internecie. Akcję informacyjną prowadzi Telewizja Polska. Nie tylko w cyfrowych miasteczkach. Także na pasku emitowanym podczas najchętniej oglądanych produkcji.
Podczas poniedziałkowej emisji serialu „M jak miłość” zachęcała mieszkańców dwóch regionów, w których odbędzie się switch off do podłączenia odbiornika i przeprowadzenia skanowania.
Niedawno na interesujący sposób w sprawie cyfryzacji wpadł operator kablowy UPC Polska.
Prowadzi szkolenie, które ma pomóc w przejściu przez ten proces i obaleniu wszystkich mitów z nim związanych. Między innymi stosowanych przez potencjalnych
oszustów, którzy twierdzą, że w celu odbioru DVB-T konieczne jest wyczyszczenie anteny. Szkolenie operatora odbywa się np. w spółdzielniach mieszkaniowych. Przy okazji sieć kablowa zachęca do skorzystania z promocji znanych z własnej oferty. W podobny sposób od wielu miesięcy prowadziła szkolenia dla seniorów z zakresu internetu. Zapewne wielu „wychowanków” takich niezobowiązujących szkoleń wykupiło dostęp do internetu u operatora.
Czy nieco zmodyfikowana akcja pozwoli zarobić na cyfryzacji?
Grupą, która liczyła, że zarobi kokosy na DVB-T byli instalatorzy sprzętu TV-SAT i drobni sklepikarze. Wygląda na to, że się przeliczyli, bo nie przychodzą do nich tłumy chętnych po tunery NTC, częściej po anteny. Także w większych sklepach ze sprzętem RTV tunery cieszą się małym zainteresowaniem. Za to sam widziałem kolejki do kas z różnego rodzaju telewizorami. Być może spora część Polaków uznała, że jak zainwestować, to raz i porządnie. Nie kupować dodatkowego pudełka pod telewizor, tylko wymienić telewizor. Czy jest sens oglądać dobrej jakości obraz w 16:9 na starym Elemisie z lat 90? W tym kontekście reklama producenta, o której napisałem na początku jest strzałem w dziesiątkę. Niewielki telewizor HD Ready można kupić już za niecałe 500 zł, a tunery DVB-T nawet w supermarketach kosztują często grubo ponad 100 zł.
Zarobią producenci telewizorów i wielcy operatorzy pay-tv?
To nie setki chińskich producentów tunerów, którzy penetrowali polski rynek w poszukiwaniu informacji o cyfryzacji, mogą zyskać najbardziej na switch-off.
Zyskają przede wszystkim producenci telewizorów, którym nawet 3D nie dostarcza tylu klientów.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.