reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

BLOG: Kto zarobi na cyfryzacji?

dodano: 2012-11-26 23:43 | aktualizacja: 2012-11-27 09:53
autor: Daniel Gadomski | źródło: SatKurier.pl, Inf. własna

Philips telewizor Kilka dni temu widziałem w telewizji spot reklamowy zachęcający do kupienia jednego z telewizorów. - „Został zaprojektowany pod kątem polskiej cyfryzacji” – zachwalał lektor zaangażowany na zlecenie jednego z wiodących producentów. Cyfrowy Polsat walczy liczbą. Liczbą nowych kanałów, które wprowadza do oferty w jesienno-zimowym szczycie sprzedaży, a do tego zachwala jak może swoją TV Mobilną. UPC Polska organizuje szkolenia, aby przekabacić na swoją stronę słabo zorientowanych w temacie. Na cyfryzacji zyskać chce każdy. Czy każdemu się to udaje?



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Wygląda na to, że nie do każdego dociera, że era telewizji analogowej dobiega końca.

Wielkopolska i pomorska prasa piszą o tym, że zainteresowanie tunerami DVB-T nawet w wielkich sklepach jest jak na lekarstwo. Stoją całe sterty tanich tunerów i nic- nikt nie pyta. Niektórzy, np. otwarcie mówią, że nie stać ich nawet  na nieco ponad 100 zł. Zamierzają oglądać telewizję tylko w internecie. Akcję informacyjną prowadzi Telewizja Polska. Nie tylko w cyfrowych miasteczkach. Także na pasku emitowanym podczas najchętniej oglądanych produkcji. Podczas poniedziałkowej emisji serialu „M jak miłość” zachęcała mieszkańców dwóch regionów, w których odbędzie się switch off do podłączenia odbiornika i przeprowadzenia skanowania.
 
Niedawno na interesujący sposób w sprawie cyfryzacji wpadł operator kablowy UPC Polska.

Prowadzi szkolenie, które ma pomóc w przejściu przez ten proces i obaleniu wszystkich mitów z nim związanych. Między innymi stosowanych przez potencjalnych oszustów, którzy twierdzą, że w celu odbioru DVB-T konieczne jest wyczyszczenie anteny. Szkolenie operatora odbywa się np. w spółdzielniach mieszkaniowych. Przy okazji sieć kablowa zachęca do skorzystania z promocji znanych z własnej oferty. W podobny sposób od wielu miesięcy prowadziła szkolenia dla seniorów z zakresu internetu. Zapewne wielu „wychowanków” takich niezobowiązujących szkoleń wykupiło dostęp do internetu u operatora.

Czy nieco zmodyfikowana akcja pozwoli zarobić na cyfryzacji?
 
Grupą, która liczyła, że zarobi kokosy na DVB-T byli instalatorzy sprzętu TV-SAT i drobni sklepikarze. Wygląda na to, że się przeliczyli, bo nie przychodzą do nich tłumy chętnych po tunery NTC, częściej po anteny. Także w większych sklepach ze sprzętem RTV tunery cieszą się małym zainteresowaniem. Za to sam widziałem kolejki do kas z różnego rodzaju telewizorami. Być może spora część Polaków uznała, że jak zainwestować, to raz i porządnie. Nie kupować dodatkowego pudełka pod telewizor, tylko wymienić telewizor. Czy jest sens oglądać dobrej jakości obraz w 16:9 na starym Elemisie z lat 90? W tym kontekście reklama producenta, o której napisałem na początku jest strzałem w dziesiątkę. Niewielki telewizor HD Ready można kupić już za niecałe 500 zł, a tunery DVB-T nawet w supermarketach kosztują często grubo ponad 100 zł.

Zarobią producenci telewizorów i wielcy operatorzy pay-tv?

To nie setki chińskich producentów tunerów, którzy penetrowali polski rynek w poszukiwaniu informacji o cyfryzacji, mogą zyskać najbardziej na switch-off. Zyskają przede wszystkim producenci telewizorów, którym nawet 3D nie dostarcza tylu klientów.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Daniel Gadomski


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik Vu+ UNO 4K SE S2X FBC Multistream

Vu+ UNO 4K SE - najnowsza wersja tunera 4K od...

1 230 zł Więcej...

Mini PC Homatics Dongle Q

Homatics Dongle Q to najpotężniejszy odtwarzacz multimedialny 4K na rynku...

239 zł Więcej...

Mini PC Homatics Dongle G Google TV

Homatics Dongle G to odtwarzacz multimedialny 4K o kompaktowej konstrukcji...

269 zł Więcej...