dodano: 2012-12-06 10:52 | aktualizacja:
2012-12-06 11:00
autor: Anita Dąbek |
źródło: TVN
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
-
Oferta telewizyjna w Polsce to ponad 200 kanałów polskojęzycznych, ale jeśli – tak jak w naszym przypadku – najważniejszym celem stacji TV jest dotrzymanie umowy z widzem, to znajduje to odzwierciedlenie w wynikach. Praca nad emocjonalnym związkiem z widzem owocuje tym, że wędrówkę po świecie telewizji widz rozpoczyna od swojej stacji. Bardzo się cieszymy, że jesienią widzowie i internauci dokonywali właśnie takich wyborów. Nieważne gdzie i na jakim urządzeniu widz ogląda naszą ofertę programową. My cieszymy się, że ogląda - powiedział Edward Miszczak, Członek Zarządu TVN i Dyrektor Programowy.
W sezonie jesiennym (1 września – 30 listopada), nowy program
MasterChef, przyciągał do 4,7 mln widzów, odnotowując średnio 27,6% udziału w rynku w komercyjnej grupie docelowej (16-49) oraz 21,4% w grupie 4+. Program ten osiągnął zdecydowanie najlepszy wynik w swoim paśmie, pokonując m.in. produkcję Polsatu „Must be the music”.
Kolejna nowość, serial obyczajowy
Lekarze, również okazał się bezkonkurencyjny w godzinach swojego nadawania. Serial przyciągał przed telewizory do 3,5 mln widzów, odnotowując średni udział w rynku na poziomie 23,9% w komercyjnej grupie docelowej (16-49) oraz 23,1% w grupie 4+.
Tej jesieni rewelacyjnie wyniki odnotował również program rozrywkowy
Mam Talent!, przyciągając przed telewizory do 4,6 mln widzów i odnotowując średni udział w rynku do 37,5% w komercyjnej grupie docelowej oraz 29,3% w grupie 4+. W czasie swojej emisji, program Mam Talent! przyciągał ponad dwukrotnie większą publiczność niż programy konkurencyjnych stacji, odnotowując średni udział w rynku, w komercyjnej grupie docelowej (16-49), na poziomie 28,9% (TVP1 – 12,7%, TVP2 – 12,0%, Polsat – 14,4%).
Główny serwis informacyjny
Fakty również pozostaje niepokonany. W sezonie jesiennym przyciągał do 5,2 miliona widzów, ze średnim udziałem w rynku na poziomie 29,3%, wyprzedzając swojego głównego konkurenta Wiadomości (27,3%).
Doskonałe wyniki odnotował program
Kuchenne rewolucje, który gromadząc przed odbiornikami telewizyjnymi do 2,9 miliona widzów, był liderem w swoim paśmie w grupie 16-49. Średni udział w rynku w komercyjnej grupie docelowej (16-49) wyniósł 23,8%, a w grupie 4+ - 19,8%.
Pozostałe programy również odnotowały bardzo dobre wyniki, pozostając najchętniej oglądanymi pozycjami w godzinach swojej emisji. Program
Perfekcyjna pani domu przyciągnął do 1,6 miliona widzów ze średnim udziałem w rynku w komercyjnej grupie docelowej na poziomie 18,9%, serial
Prawo Agaty oglądało do 3,1 miliona widzów (21,7% udziału w rynku), program
Ugotowani do 3,2 miliona widzów (24,9% udziału w rynku), program
Dzień Dobry TVN do 1,5 mln widzów (19,5% udziału w rynku) a program
Kuba Wojewódzki - 1,9 miliony widzów (23,3% udziału w rynku).
W sezonie jesiennym (1 września – 30 listopada), imponujące wyniki odnotowały również kanały tematyczne Grupy TVN.
TVN Style pozostał najchętniej oglądanym kanałem lifestylowym w Polsce. Odnotowując 0,96% udziału w rynku w komercyjnej grupie docelowej (16-49), kanał osiągnął ponad dwukrotnie lepszy wynik niż w roku ubiegłym (0,47% w 2011 r.).
Drugim w kolejności najchętniej oglądanym kanałem lifestylowym w Polsce był
TVN Turbo. Jego udział w rynku w grupie 16-49 wzrósł do poziomu 0,78% (0,76% w 2011 r.). TVN Turbo pozostaje również jednym z najchętniej oglądanych kanałów przez męską część widowni. Jego udział w grupie mężczyzn 16-49 wyniósł 1,24% i był ponad dwukrotnie wyższy, niż bezpośredniego konkurenta Polsat Play, który uzyskał w tej grupie wynik 0,58%.
W sezonie jesiennym bardzo dobre wyniki odnotował
TVN7. Jego całodobowy udział w rynku w grupie 16-49 wzrósł do 2,9% z 2,49% w analogicznym okresie 2011 r. Dzięki temu wynikowi TVN7 pozostał liderem wśród kanałów o podobnym profilu.
Tej jesieni kanał informacyjny
TVN24, odnotował 2,23% udziału w rynku w grupie 16-49 (2,30% w 2011 r.). Dzięki temu rezultatowi kanał ten wyprzedził swoich głównych konkurentów. TVP Info odnotował 1,59% udziału w rynku, a Polsat News – 0,67%.
Dynamiczny i konsekwentny wzrost odnotowuje też
TTV. Po zaledwie 11 miesiącach nadawania stacja zdobyła 0,46% udziału w rynku w grupie 16-49, zapewniając sobie stabilną pozycję na rynku telewizyjnym w Polsce.
Udziały kanałów tematycznych Grupy TVN:
|
Komercyjna grupa docelowa (16-49) |
|
jesień 2012 |
jesień 2011 |
TVN7 |
2,90% |
2,49% |
TVN24 |
2,23% |
2,30% |
TVN Style |
0,96% |
0,47% |
TVN Turbo |
0,78% |
0,76% |
TTV |
0,46% |
0,00% |
TVN Meteo |
0,12% |
0,12% |
TVN CNBC |
0,08% |
0,06% |
Kanały tematyczne Grupy TVN |
7,53% |
6,20% |
Źródło: Nielsen Audience Measurement
Pozycje programowe cieszą się ogromną popularnością online.
W październiku serwisy internetowe Grupy TVN odnotowały bardzo dobry wynik, plasując się na najwyższej w swojej historii, 18. pozycji wśród najpopularniejszych grup witryn w Polsce. Strony przyciągnęły 4,35 miliona realnych użytkowników, którzy dokonali ponad 227 milionów odsłon.
Szczegółowe dane pokazują, że ogromną popularnością cieszą się zarówno serwisy informacyjne, jak i rozrywkowe. Największy udział w tych wynikach mają:
tvn24.pl – 2,1 miliona użytkowników, serwisy formatów programów TVN – 1,7 miliona użytkowników łącznie oraz
tvnplayer.pl – 1,3 miliona użytkowników.
W listopadzie tvn player osiągnął rekordowe wyniki. Użytkownicy platformy VOD wyświetlili na niej łącznie ponad 31 milionów pełnych odcinków seriali i programów show telewizyjnych, zarówno z anteny TVN jak i kanałów tematycznych. Jest to rekord na skalę Europy Środkowo-Wschodniej. 20% wszystkich wyświetleń tvn playera pochodziło z urządzeń mobilnych i innych, niż desktopowa, platform (m.in. Connected TV, iOS, Android, Netia, platforma n). W październiku br. użytkownicy tvn player spędzili w serwisie
średnio 12 godzin i 5 minut. Największą popularnością na platformie tvn player cieszyły się seriale:
Julia, Lekarze, Prawo Agaty, Na Wspólnej; oraz programy:
Kuba Wojewódzki, Masterchef i
Kuchenne rewolucje.
-
Bardzo się cieszę, że użytkownicy doceniają nasze starania i tak licznie, a zarazem często korzystają z naszych serwisów i aplikacji. Przygodę z online w TVN zaczęliśmy od obszarów, w których specjalizujemy się na co dzień, tj. newsa i rozrywki, trochę później uruchomiliśmy usługę tvn player. A to dopiero początek. Już za chwilę zaproponujemy naszym użytkownikom kolejne produkty - powiedział Tomasz Plata, Dyrektor TVN Online.
Od grudnia 2012 r. platforma
tvn player jest dostępna również na urządzeniach
Windows Phone.
Szczegółowe wyniki serwisów Grupy TVN w październiku 2012 r.:
|
użytkownicy (real users) |
odsłony ogółem |
średnia liczba odsłon na użytkownika |
średni czas na użytkownika [godz:min:s] |
zasięg wśród internautów |
Grupa TVN |
4 355 840 |
227 533 619 |
48 |
06:59:56 |
22,4% |
tvn24.pl |
2 115 626 |
69 693 900 |
27 |
03:37:48 |
10,9% |
tvn.pl (serwisy formatów) |
1 724 146 |
52 239 252 |
28 |
03:20:00 |
8,9% |
tvnplayer.pl |
1 299 892 |
77 885 974 |
59 |
12:05:27 |
6,7% |
tvnmeteo.pl |
690 887 |
9 301 236 |
13 |
00:13:29 |
3,6% |
tvnwarszawa.pl |
566 232 |
9 129 565 |
15 |
01:48:57 |
2,9% |
tvn.pl (serwis główny) |
507 513 |
4 875 155 |
9 |
00:09:17 |
2,6% |
kontakt24.tvn.pl |
471 748 |
2 638 075 |
5 |
00:07:04 |
2,4% |
tvnstyle.pl |
118 800 |
884 220 |
7 |
00:06:48 |
0,6% |
Źródło: Megapanel PBI/Gemius
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.