reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Jesienna oferta TVN najpopularniejsza wśród widzów

dodano: 2012-12-06 10:52 | aktualizacja: 2012-12-06 11:00
autor: Anita Dąbek | źródło: TVN

tvn Jesienna ramówka TVN okazała się najlepszą ofertą programową na polskim rynku telewizyjnym. Zarówno w listopadzie, jak i w całym sezonie jesiennym (1 września – 30 listopada) TVN był liderem rynku pokonując swoich konkurentów w najważniejszych pasmach. Dodatkowo TVN odnotował najlepsze wyniki we wszystkich grupach istotnych dla reklamodawców. Pozycje programowe TVN miały również rekordową liczbę wyświetleń online.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
- Oferta telewizyjna w Polsce to ponad 200 kanałów polskojęzycznych, ale jeśli – tak jak w naszym przypadku – najważniejszym celem stacji TV  jest dotrzymanie umowy z widzem, to znajduje to odzwierciedlenie w wynikach. Praca nad emocjonalnym związkiem z widzem owocuje tym, że wędrówkę po świecie telewizji widz rozpoczyna od swojej stacji. Bardzo się cieszymy, że jesienią widzowie i internauci dokonywali właśnie takich wyborów. Nieważne gdzie i na jakim urządzeniu widz ogląda naszą ofertę programową. My cieszymy się, że ogląda - powiedział Edward Miszczak, Członek Zarządu TVN i Dyrektor Programowy.

W sezonie jesiennym (1 września – 30 listopada), nowy program MasterChef, przyciągał do 4,7 mln widzów, odnotowując średnio 27,6% udziału w rynku w komercyjnej grupie docelowej (16-49) oraz 21,4% w grupie 4+. Program ten osiągnął zdecydowanie najlepszy wynik w swoim paśmie, pokonując m.in. produkcję Polsatu „Must be the music”. 

Kolejna nowość, serial obyczajowy Lekarze, również okazał się bezkonkurencyjny w godzinach swojego nadawania. Serial przyciągał przed telewizory do 3,5 mln widzów, odnotowując średni udział w rynku na poziomie 23,9% w komercyjnej grupie docelowej (16-49) oraz 23,1% w grupie 4+.

Tej jesieni rewelacyjnie wyniki odnotował również program rozrywkowy Mam Talent!, przyciągając przed telewizory do 4,6 mln widzów i odnotowując średni udział w rynku do 37,5% w komercyjnej grupie docelowej oraz 29,3% w grupie 4+. W czasie swojej emisji, program Mam Talent! przyciągał ponad dwukrotnie większą publiczność niż programy konkurencyjnych stacji, odnotowując średni udział w rynku, w komercyjnej grupie docelowej (16-49), na poziomie 28,9% (TVP1 – 12,7%, TVP2 – 12,0%, Polsat – 14,4%).

Główny serwis informacyjny Fakty również pozostaje niepokonany. W sezonie jesiennym przyciągał do 5,2 miliona widzów, ze średnim udziałem w rynku na poziomie 29,3%, wyprzedzając swojego głównego konkurenta Wiadomości (27,3%).

Doskonałe wyniki odnotował program Kuchenne rewolucje, który gromadząc przed odbiornikami telewizyjnymi do 2,9 miliona widzów, był liderem w swoim paśmie w grupie 16-49. Średni udział w rynku w komercyjnej grupie docelowej (16-49) wyniósł 23,8%, a w grupie 4+ - 19,8%.

Pozostałe programy również odnotowały bardzo dobre wyniki, pozostając najchętniej oglądanymi pozycjami w godzinach swojej emisji. Program Perfekcyjna pani domu przyciągnął do 1,6 miliona widzów ze średnim udziałem w rynku w komercyjnej grupie docelowej na poziomie 18,9%, serial Prawo Agaty oglądało do 3,1 miliona widzów (21,7% udziału w rynku), program Ugotowani do 3,2 miliona widzów (24,9% udziału w rynku), program Dzień Dobry TVN do 1,5 mln widzów (19,5% udziału w rynku) a program Kuba Wojewódzki - 1,9 miliony widzów (23,3% udziału w rynku).

W sezonie jesiennym (1 września – 30 listopada), imponujące wyniki odnotowały również kanały tematyczne Grupy TVN.  

TVN Style pozostał najchętniej oglądanym kanałem lifestylowym w Polsce. Odnotowując 0,96% udziału w rynku w komercyjnej grupie docelowej (16-49), kanał osiągnął ponad dwukrotnie lepszy wynik niż w roku ubiegłym (0,47% w 2011 r.).

Drugim w kolejności najchętniej oglądanym kanałem lifestylowym w Polsce był TVN Turbo. Jego udział w rynku w grupie 16-49 wzrósł do poziomu 0,78% (0,76% w 2011 r.). TVN Turbo pozostaje również jednym z najchętniej oglądanych kanałów przez męską część widowni. Jego udział w grupie mężczyzn 16-49 wyniósł 1,24% i był ponad dwukrotnie wyższy, niż bezpośredniego konkurenta Polsat Play, który uzyskał w tej grupie wynik 0,58%.

W sezonie jesiennym bardzo dobre wyniki odnotował TVN7. Jego całodobowy udział w rynku w grupie 16-49 wzrósł do 2,9% z 2,49% w analogicznym okresie 2011 r. Dzięki temu wynikowi TVN7 pozostał liderem wśród kanałów o podobnym profilu.

Tej jesieni kanał informacyjny TVN24, odnotował 2,23% udziału w rynku w grupie 16-49 (2,30% w 2011 r.). Dzięki temu rezultatowi kanał ten wyprzedził swoich głównych konkurentów. TVP Info odnotował 1,59% udziału w rynku, a Polsat News – 0,67%.

Dynamiczny i konsekwentny wzrost odnotowuje też TTV. Po zaledwie 11 miesiącach nadawania stacja zdobyła 0,46% udziału w rynku w grupie 16-49, zapewniając sobie stabilną pozycję na rynku telewizyjnym w Polsce. 

Udziały kanałów tematycznych Grupy TVN:

  Komercyjna grupa docelowa (16-49)
  jesień 2012 jesień 2011
TVN7 2,90% 2,49%
TVN24 2,23% 2,30%
TVN Style 0,96% 0,47%
TVN Turbo 0,78% 0,76%
TTV 0,46% 0,00%
TVN Meteo 0,12% 0,12%
TVN CNBC 0,08% 0,06%
Kanały tematyczne Grupy TVN 7,53% 6,20%
Źródło: Nielsen Audience Measurement

Pozycje programowe cieszą się ogromną popularnością online.

W październiku serwisy internetowe Grupy TVN odnotowały bardzo dobry wynik, plasując się na najwyższej w swojej historii, 18. pozycji wśród najpopularniejszych grup witryn w Polsce. Strony przyciągnęły 4,35 miliona realnych użytkowników, którzy dokonali ponad 227 milionów odsłon.

Szczegółowe dane pokazują, że ogromną popularnością cieszą się zarówno serwisy informacyjne, jak i rozrywkowe. Największy udział w tych wynikach mają: tvn24.pl – 2,1 miliona użytkowników, serwisy formatów programów TVN – 1,7 miliona użytkowników łącznie oraz tvnplayer.pl – 1,3 miliona użytkowników.

W listopadzie tvn player osiągnął rekordowe wyniki. Użytkownicy platformy VOD wyświetlili na niej łącznie ponad 31 milionów pełnych odcinków seriali i programów show telewizyjnych, zarówno z anteny TVN jak i kanałów tematycznych. Jest to rekord na skalę Europy Środkowo-Wschodniej. 20% wszystkich wyświetleń tvn playera pochodziło z urządzeń mobilnych i innych, niż desktopowa, platform (m.in. Connected TV, iOS, Android, Netia, platforma n). W październiku br. użytkownicy tvn player spędzili w serwisie średnio 12 godzin i 5 minut. Największą popularnością na platformie tvn player cieszyły się seriale: Julia, Lekarze, Prawo Agaty, Na Wspólnej; oraz programy: Kuba Wojewódzki, Masterchef i Kuchenne rewolucje.

- Bardzo się cieszę, że użytkownicy doceniają nasze starania i tak licznie, a zarazem często korzystają z naszych serwisów i aplikacji. Przygodę z online w TVN zaczęliśmy od obszarów, w których specjalizujemy się na co dzień, tj. newsa i rozrywki, trochę później uruchomiliśmy usługę tvn player. A to dopiero początek. Już za chwilę zaproponujemy naszym użytkownikom kolejne produkty - powiedział Tomasz Plata, Dyrektor TVN Online.

Od grudnia 2012 r. platforma tvn player jest dostępna również na urządzeniach Windows Phone.

Szczegółowe wyniki serwisów Grupy TVN w październiku 2012 r.:

  użytkownicy (real users) odsłony ogółem średnia liczba odsłon na użytkownika średni czas na użytkownika [godz:min:s] zasięg wśród internautów
Grupa TVN 4 355 840 227 533 619 48 06:59:56 22,4%
tvn24.pl 2 115 626 69 693 900 27 03:37:48 10,9%
tvn.pl (serwisy formatów) 1 724 146 52 239 252 28 03:20:00 8,9%
tvnplayer.pl 1 299 892 77 885 974 59 12:05:27 6,7%
tvnmeteo.pl 690 887 9 301 236 13 00:13:29 3,6%
tvnwarszawa.pl 566 232 9 129 565 15 01:48:57 2,9%
tvn.pl (serwis główny) 507 513 4 875 155 9 00:09:17 2,6%
kontakt24.tvn.pl 471 748 2 638 075 5 00:07:04 2,4%
tvnstyle.pl 118 800 884 220 7 00:06:48 0,6%
Źródło: Megapanel PBI/Gemius


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Oglądalność


Informacje
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Miernik Satlink ST-6986 DVB-T/T2/C DVB-S/S2 z podglądem i testerem optycznym

Miernik Satlink ST-6986 do pomiarów cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S/S2, naziemnych...

1 630 zł Więcej...

Mini PC Homatics Dongle Q

Homatics Dongle Q to najpotężniejszy odtwarzacz multimedialny 4K na rynku...

239 zł Więcej...

Antena Olympia BX 1000+LTE Combo V/H

Nowoczesna antena szerokopasmowa BX 1000+ Olympia Combo. Zaprojektowana do w...

120 zł Więcej...