reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Kino Polska TV: Dalszy wzrost zysku netto

dodano: 2013-05-10 14:28 | aktualizacja: 2013-05-10 15:30
autor: Łukasz Knapik | źródło: Kino Polska

Kino Polska Grupa kapitałowa Kino Polska TV kończy pierwszy kwartał z dobrymi wynikami. Wobec danych sprzed roku jej zysk netto wzrósł o niemal 53 proc., wynosząc blisko 4,294 mln zł. - Dobre wyniki za ten okres potwierdzają słuszność naszej strategii na ten rok - mówi Bogusław Kisielewski, członek zarządu Kino Polska TV.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Zysk z działalności operacyjnej grupy w pierwszym kwartale 2013 roku wyniósł ponad 4,561 mln zł, co w porównaniu z rokiem poprzednim stanowi wzrost o blisko 29 proc. Łączne przychody grupy ze sprzedaży ukształtowały się na poziomie około 26,274 mln zł. Względem poprzedniego roku jest to wzrost o blisko 14 proc. O około 29 proc. zwiększyła się też jej marża EBITDA.

Dzięki rozszerzaniu zasięgu technicznego produkowanych i dystrybuowanych przez grupę kanałów telewizyjnych, jej przychody z działalności emisyjnej w pierwszym kwartale 2013 roku w porównaniu z tym samym okresem roku wcześniejszego zwiększyły się o ponad 10 proc., wynosząc powyżej 11,787 mln zł. O blisko 16 proc. wzrosły także przychody grupy z produkcji kanałów, sięgając prawie 9,262 mln zł. W pierwszych trzech miesiącach roku grupa odnotowała także niemal 32 proc. wzrost przychodów z usług VOD.

Jednym z istotnych czynników, kształtujących wyniki finansowe grupy w pierwszym kwartale 2013 roku, była sprzedaż reklam. Przychody z tego źródła wyniosły blisko 3,616 mln zł, co w porównaniu z tym samym okresem roku 2012 stanowi niemal 15 proc. wzrost. Wpłynęło na to m.in. zwiększenie średniej oglądalności Telewizji Kino Polska oraz większa częstotliwość emisji reklam, wprowadzona na tym kanale 1 lutego br. (więcej tutaj), a na kanale FilmBox - 1 marca 2013 roku. Decyzje te przyczyniły się do poprawy efektywności segmentu sprzedaży reklam.

W pierwszym kwartale 2013 roku średnia oglądalność AMR 4+ Telewizji Kino Polska w stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego wzrosła o blisko 47 proc. Największy wzrost w tej grupie widzów, o prawie 83 proc., stacja odnotowała w lutym br. W grupie 16-49 średnia oglądalność w stosunku do tego samego okresu 2012 roku wzrosła o prawie 33 proc. Telewizja Kino Polska osiągnęła również znaczący wzrost średnich udziałów w rynku (SHR%) - o niemal 41proc. w grupie 4+ i o blisko 31 proc. w grupie 16-49.  

W przypadku kanału FilmBox, mimo spadku oglądalności w porównaniu do danych sprzed roku, przychody ze sprzedaży reklam kształtowały się na podobnym poziomie jak w pierwszym kwartale roku 2012. Jako kanał z przewagą widowni kobiecej z perspektywy reklamodawców FilmBox odznacza się atrakcyjnym profilem widza.

W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2013 roku o około 49 proc. spadły przychody grupy ze sprzedaży treści, co w głównej mierze było spowodowane zmniejszeniem wpływów ze sprzedaży kontentu do usług mobilnych. Fakt ten można tłumaczyć przywiązaniem polskich użytkowników do tradycyjnych mediów i traktowaniem przez nich Internetu jako źródła bezpłatnych informacji.

W pierwszym kwartale 2013 roku grupa podjęła starania o otrzymanie koncesji na nowy kanał filmowy - Stopklatka TV (więcej tutaj, tutaj i tutaj), który będzie rozpowszechniany w ramach multipleksu pierwszego (MUX 1) naziemnej telewizji cyfrowej (NTC). W przypadku pozytywnej decyzji Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji (KRRiT) wejdzie w życie umowa inwestycyjna pomiędzy Kino Polska TV a grupą medialną Agora (koproducentem filmowym, właścicielem m.in. sieci kin Helios i dystrybutora filmowego Next Film). Jak podkreśla Bogusław Kisielewski, połączenie sił tych dwóch podmiotów z zapleczem technologicznym i doświadczeniem portalu stopklatka.pl to gwarancja wysokiej jakości programu oraz  możliwość dotarcia do szerokiej widowni.

- Jesteśmy przygotowani do uruchomienia Stopklatki TV w pierwszej połowie przyszłego roku i przekonani, że projekt ten stworzy interesujące perspektywy zarówno dla rozwoju Stopklatka S.A., jak też całej naszej Grupy Kapitałowej - podsumowuje Bogusław Kisielewski.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Biznes


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik Octagon SF8008 Supreme Combo UHD 4K 1xDVB-S2X 1xDVB-T2/C

Octagon SF8008 Supreme Combo UHD 4K DVB-S2X, DVB-T2 - odbiornik...

539 zł Więcej...

Miernik SatLink WS-6933 dla DVB-S/S2

Miernik, do pomiarów cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S z pomiarem PWR,...

239 zł Więcej...

Antena Olympia BX 1000+LTE Combo V/H

Nowoczesna antena szerokopasmowa BX 1000+ Olympia Combo. Zaprojektowana do w...

120 zł Więcej...