dodano: 2013-05-10 14:28 | aktualizacja:
2013-05-10 15:30
autor: Łukasz Knapik |
źródło: Kino Polska
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Zysk z działalności operacyjnej grupy w pierwszym kwartale 2013 roku wyniósł ponad 4,561 mln zł, co w porównaniu z rokiem poprzednim stanowi wzrost o blisko 29 proc. Łączne przychody grupy ze sprzedaży ukształtowały się na poziomie około 26,274 mln zł. Względem poprzedniego roku jest to wzrost o blisko 14 proc. O około 29 proc. zwiększyła się też jej marża EBITDA.
Dzięki rozszerzaniu zasięgu technicznego produkowanych i dystrybuowanych przez grupę kanałów telewizyjnych, jej przychody z działalności emisyjnej w pierwszym kwartale 2013 roku w porównaniu z tym samym okresem roku wcześniejszego zwiększyły się o ponad 10 proc., wynosząc powyżej 11,787 mln zł. O blisko 16 proc. wzrosły także przychody grupy z produkcji kanałów, sięgając prawie 9,262 mln zł. W pierwszych trzech miesiącach roku grupa odnotowała także niemal 32 proc. wzrost przychodów z usług VOD.
Jednym z istotnych czynników, kształtujących wyniki finansowe grupy w pierwszym kwartale 2013 roku, była sprzedaż reklam. Przychody z tego źródła wyniosły blisko 3,616 mln zł, co w porównaniu z tym samym okresem roku 2012 stanowi niemal 15 proc. wzrost. Wpłynęło na to m.in. zwiększenie średniej oglądalności
Telewizji Kino Polska oraz większa częstotliwość emisji reklam, wprowadzona na tym kanale 1 lutego br.
(więcej tutaj), a na kanale
FilmBox - 1 marca 2013 roku. Decyzje te przyczyniły się do poprawy efektywności segmentu sprzedaży reklam.
W pierwszym kwartale 2013 roku średnia oglądalność AMR 4+
Telewizji Kino Polska w stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego wzrosła o blisko 47 proc. Największy wzrost w tej grupie widzów, o prawie 83 proc., stacja odnotowała w lutym br. W grupie 16-49 średnia oglądalność w stosunku do tego samego okresu 2012 roku wzrosła o prawie 33 proc.
Telewizja Kino Polska osiągnęła również znaczący wzrost średnich udziałów w rynku (SHR%) - o niemal 41proc. w grupie 4+ i o blisko 31 proc. w grupie 16-49.
W przypadku kanału
FilmBox, mimo spadku oglądalności w porównaniu do danych sprzed roku, przychody ze sprzedaży reklam kształtowały się na podobnym poziomie jak w pierwszym kwartale roku 2012. Jako kanał z przewagą widowni kobiecej z perspektywy reklamodawców
FilmBox odznacza się atrakcyjnym profilem widza.
W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2013 roku o około 49 proc. spadły przychody grupy ze sprzedaży treści, co w głównej mierze było spowodowane zmniejszeniem wpływów ze sprzedaży kontentu do usług mobilnych. Fakt ten można tłumaczyć przywiązaniem polskich użytkowników do tradycyjnych mediów i traktowaniem przez nich Internetu jako źródła bezpłatnych informacji.
W pierwszym kwartale 2013 roku grupa podjęła starania o otrzymanie koncesji na nowy kanał filmowy -
Stopklatka TV (więcej tutaj, tutaj i tutaj), który będzie rozpowszechniany w ramach multipleksu pierwszego (
MUX 1) naziemnej telewizji cyfrowej (
NTC). W przypadku pozytywnej decyzji
Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji (
KRRiT) wejdzie w życie umowa inwestycyjna pomiędzy
Kino Polska TV a grupą medialną
Agora (koproducentem filmowym, właścicielem m.in. sieci kin
Helios i dystrybutora filmowego
Next Film). Jak podkreśla
Bogusław Kisielewski, połączenie sił tych dwóch podmiotów z zapleczem technologicznym i doświadczeniem portalu
stopklatka.pl to gwarancja wysokiej jakości programu oraz możliwość dotarcia do szerokiej widowni.
- Jesteśmy przygotowani do uruchomienia Stopklatki TV w pierwszej połowie przyszłego roku i przekonani, że projekt ten stworzy interesujące perspektywy zarówno dla rozwoju Stopklatka S.A., jak też całej naszej Grupy Kapitałowej - podsumowuje
Bogusław Kisielewski.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.