dodano: 2015-02-09 21:11 | aktualizacja:
2015-02-09 21:44
autor: Daniel Gadomski |
źródło: SatKurier.pl, Inf. własna
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
W 2013 roku udział w rynku telewizyjnym
TVN CNBC wynosił 0,05 proc. Z kolei w styczniu 2015 roku już 0,25 proc. W pierwszym miesiącu poprzedniego roku
Polsat Biznes miał 0,07 proc. udziału w rynku, a w pierwszym miesiącu tego roku 0,09 proc. (wszystkie dane Nielsen Audience Measurement za Wirtualnymi Mediami). Te liczby mówią same za siebie. Metamorfoza
TVN CNBC w
TVN24 Biznes i Świat udała się, a
Polsat Biznes w
Polsat News 2 nie.
Dlaczego
TVN-owi udało się? Rozpoczął nadawanie na początku 2014 roku, który obfitował w dramatyczne wydarzenia na Ukrainie. Majdan był dla
TVN24 Biznes i Świat tym, czym dla
TVN24 był 11 września 2001 roku. Okazją do zaprezentowania szerszej publiczności podczas znaczącego wydarzenia międzynarodowego. Poza tym nadawca nie tylko rozszerzył tematykę swojego kanału, ale także postawił na nowe twarze niezwiązane dotąd z grupy
TVN. To m.in. piękna prezenterka Patrycja Drozd, związana wcześniej z
Superstacją i
Radiem Eska. Przez większość ubiegłego roku związana była też inna piękność – Magdalena Ogórek. Znana ekspertka od religii, a od niedawna kandydatka na prezydenta Sojuszu Lewicy Demokratycznej. Do tego dokumenty polecane przez Ewę Ewart, więc bardziej wymagający widz znalazł też coś dla siebie.
Polsatowi News 2 pech dokuczał od samego początku. Kanał rozpoczął nadawanie jako
Polsat News+, ale musiał szybko zmienić nazwę przez spór sądowy z platformą
nc+. Ta nie chciała, aby używał charakterystycznego plusika, kojarzonego z jej kanałami. Batalię sądową wygrał
Polsat, ale po wielu miesiącach nie przywrócił kanałowi pierwotnej nazwy. O ile w
TVN24 Biznes i Świat nazwa jasno pokazuje zawartość tematyczną stacji, to nazwa
Polsat News 2 kojarzy się z powtórkami albo suplementem. Zresztą nadawca specjalnie nie broni się przed takim wizerunkiem. Przeniósł część swoich reporterów do nowego kanału i nawet podczas przygotowywania materiałów do „Wydarzeń” na głównej antenie
Polsatu są przedstawiani jako
Polsat News 2. Jak pokazują wyniki nie przynosi to oczekiwanego efektu. Jakby tego było mało widzów traci główny kanał
Polsat News. W styczniu 2014 miał 1,16 proc. udziału w rynku, a w styczniu 2015 roku już tylko 0,88 proc.
Władze grupy Zygmunta Solorza-Żaka powinny wziąć to pod uwagę i znaleźć bardziej wyrazisty wizerunek dla
Polsat News 2. Miejsca na poważny kanał biznesowy i światowy raczej nie ma.
Być może warto pomyśleć nad młodzieżowym kanałem informacyjnym z całkiem młodymi i nieogranymi twarzami. Zmiana nazwy i formuły jest raczej nieunikniona. Choć zapewne poczekamy jeszcze na ten krok wiele miesięcy.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.