dodano: 2015-07-17 00:55 | aktualizacja:
2015-07-17 09:49
autor: Daniel Gadomski |
źródło: SatKurier.pl, Inf. własna
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Nowości sportowe związane być może z zakupem nowych licencji, kanał dokumentalny, kanał emitujący telenowele dokumentalne pokroju „Pamiętniki z wakacji” czy „Zdrady”, kanał z lekką erotyką dla panów – najprawdopodobniej tak będą wyglądać nowe propozycje Polsatu. Najpewniej większość z nich (poza kanałami sportowymi) trafi nie tylko do
Cyfrowego Polsatu, ale także
nc+. Na tej platformie są bowiem dostępne
Polsat Sport News,
Polsat Film HD,
Polsat Romans,
Disco Polo Music i
Muzo.TV.
Ten pierwszy odniósł pewnego rodzaju sukces, bo miał w pierwszym półroczu 0,47 proc. udziału w rynku telewizyjnym, co dało mu czwartą pozycją wśród kanałów filmowo-serialowych po
TVP Seriale, dostępnej naziemnie
Stopklatce i obecnym na rynku od wielu lat
AXN.
Polsat Romans radzi sobie już gorzej, bo zajął dopiero 17 pozycję z 0,11 proc. udziału w rynku. O sukcesie można mówić też w przypadku
Disco Polo Music. Kanał ten zaczynał ze znacznie gorszej pozycji niż naziemny
Polo TV. W I półroczu 2014 roku miał tylko 0,05 proc. udziału w rynku, a w I półroczu 2015 roku już 0,16 proc., co dało stacji czwartą pozycję na bardzo konkurencyjnym rynku. Fatalne są za to wyniki
Muzo.TV. W tym samym czasie miała tylko 0,01 proc. udziału w rynku (wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnych Mediów).
Być może jedna z nowości, nad którymi pracuje Polsat zastąpi właśnie ten kanał. Po co Polsatowi aż tyle nowych kanałów? Chodzić może o przychody reklamowe i prestiż. Reklamy sprzedaje się bowiem pakietowo, docierając do wielu stacji jednocześnie. Grupa telewizyjna Zygmunta Solorza-Żaka chce też zapewne dążyć do wyprzedzenia Telewizji Polskiej pod względem łącznej oglądalności.
W 2014 roku oglądalność wszystkich anten TVP wyniosła 31 proc., Polsatu 22,3 proc., a TVN-u 21,1 proc. (dane Press). Obie grupy komercyjne odnotowały jednocześnie spadek w porównaniu do 2013 roku. Dodatkowe stacje to próba zahamowania tego spadku.
Biznes Solorza-Żaka zasługuje na podziw i szacunek, ponieważ znajduje się ciągle w polskich rękach w przeciwieństwie do
TVN. Miejmy jednak nadzieję, że przy uruchomianiu kolejnych kanałów
Polsat będzie sugerował się nie tylko statystykami, ale także potrzebami odbiorców. Kanałów dokumentalnych u nas pod dostatkiem. Brakuje natomiast kanałów regionalnych.
Od kolejnego kanału z powtórkami wolałbym zobaczyć na przykład wersje Polsat News dla poszczególnych województw. Być może kiedyś tak się stanie. Polsat News 2 odebrał wielu widzów głównemu Polsat News, m.in. przez zbyt podobny charakter programów. Gdyby przekształcić ten kanał w paczkę regionalną, to koncern Zygmunta Solorza-Żaka mógłby pozyskać nowych widzów. To oczywiście ryzykowne i kosztuje, ale Polska powinna pójść w kierunku rozwiniętych rynków.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.