dodano: 2015-07-27 20:56 | aktualizacja:
2015-07-27 21:02
autor: Daniel Gadomski |
źródło: SatKurier.pl, Inf. własna
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Wakacje i wczesna jesień to idealny czas na telewizyjne debiuty. Kanały telewizyjne, które startują mają bowiem dość czasu, żeby przekonać platformy cyfrowe i operatorów kablowych do podpisania umowy przed bożonarodzeniowym szczytem sprzedaży. To, że właściciel
Travel Channel kupił
TVN najlepiej pokazuje, że średni i mniejsi nadawcy zza oceanu uważnie obserwują nasz rynek. Nie bez powodu
TCM odświeża wizerunek i będzie od jesieni używać znanej w Ameryce marki
TNT HD. Możemy spodziewać się zatem kolejnych debiutów. Jeśli
Turner Broadcasting System, do którego należą marki
TNT HD i
TCM zdecyduje się na zwiększenie obecności w Polsce, to są duże szanse na kanał
truTV (reality show, programy sądowe) albo
TBS (filmy i seriale komediowe oraz najpopularniejsze dyscypliny sportowe w USA).
Interesującą nowością byłby też kanał
A&E (
Arts & Entertainment Network). Związany kapitałowo z
Disneyem i
History Channel nadawca dociera na razie do widzów z USA, Kanady i Ameryki Łacińskiej. Prezentuje programy biograficzne, dokumenty i seriale. Niewykluczone, że po kontrowersyjnym reality-show „Warsaw Shore” Viacom postanowi uruchomić na naszym rynku
Logo TV, telewizję adresowaną do gejów, lesbijek, biseksualistów i transseksualistów. Stacja pokazuje seriale i filmy dotyczące tych środowisk. Takiego projektu na naszym rynku nie ma, a miałby szanse na powodzenie z pewną dawką erotyki w godzinach wieczornych. Pokazuje to wiele zachodnich rynków.
Siostrzanego kanału może doczekać się też
E! Entertainment. To
Bravo, stacja należąca do
NBCUniversal, która pokazuje reality show, filmy i seriale adresowane do kobiet w wieku 25-54 lat. Po przekształceniu
FOX Life w
FOX Comedy pojawiła się bowiem pustka w tym segmencie.
FOX International Channels powinien też rozważyć uruchomienie na naszym rynku
FOX News. Byłaby to gratka dla widzów posługujących się językiem angielskim. Kanał jest dostępny w wielu krajach Europy Zachodniej. Tymczasem w Polsce spośród amerykańskich informacyjnych możemy oglądać jedynie
CNN. Być może
Discovery Channel będzie chciał zawalczyć o widzów, do których dociera kanał
Da Vinci. Jeśli tak się stanie, to uruchomi w Polsce
Discovery Family. Stację z programami dokumentalnymi i popularnonaukowymi dla dzieci.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.