reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

BLOG: Może powstać wiele kanałów dla seniorów

dodano: 2015-08-10 21:51 | aktualizacja: 2015-08-10 22:01
autor: Daniel Gadomski | źródło: SatKurier.pl, Inf. własna

TVP Jeszcze parę lat temu znawcy rynku telewizyjnego pukaliby się w głowę, gdyby któryś z poważnych menadżerów zapowiadał uruchomienie kanału dla seniorów. Tymczasem mamy już drugą tego rodzaju deklarację. Trzy miesiące temu tego typu projektu nie wykluczyła Telewizja Puls. Ostatnio podobną deklarację złożył Janusz Daszczyński, nowy prezes Telewizji Polskiej. Bardzo możliwe, że podobnych zapowiedzi padnie znacznie więcej.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Jeszcze dekadę temu rodzice robili wszystko, aby zniechęcać swoje dzieci do zbyt częstego oglądania telewizji. Debiutowały kolejne kanały tematyczne dla dzieci. Do Cartoon Netwoork dołączyły m.in. Boomerang, Disney Channel, Disney XD, Disney Junior, Polsat JimJam czy Nickelodeon. Takich nowości jednak nie przybywa. Od czasów powstania MTV nie debiutują też kanały adresowane typowo do młodzieży (poza muzycznymi). Z czego może to wynikać? W grupie wiekowej 4-19 lat średni dobowy czas oglądania telewizji to zaledwie 2 godziny 33 minuty. Niespełna godzinę dłużej przed telewizorem spędzają 20-latkowie i 30-latkowie. 40-latkowie i 50-latkowie już dwie godziny dłużej. Najdłużej przed telewizorem siedzą osoby powyżej 60. roku życia, bo prawie 6 godzin 30 minut (dane Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnych Mediów).
 
W XXI wieku telewizja coraz bardziej traci na znaczeniu. Wielu dzisiejszych nastolatków i 20-latków nawet nie posiada telewizora. Wystarczy im komputer, tablet lub smartfon. Nie widzą potrzeby, aby w przyszłości kupić sobie telewizor, bo są negatywnie nastawieni do telewizji jako medium. To w końcu medium XX-wieczne i od dziennikarza przygotowującego program lub materiał w serwisie informacyjnym zależy sposób prezentacji newsa. Przeważnie jest tabloidowy, nastawiony na sensację, wyolbrzymiony. W XXI wieku sami młodzi ludzie wolą się wcielać w rolę dziennikarzy i oceniać treści na portalach społecznościowych typu Facebook czy Twitter. Stąd wielki sukces w wyborach prezydenckich Pawła Kukiza. Kandydata, który słabo poradził sobie w debacie telewizyjnej, był rzadko pokazywany w mediach, ale za to wyjątkowo aktywny w internecie. Kukiz zasłynął m.in. z krytyki TVN24. Co ciekawe w grupie 16-19 ten kanał zajmuje dopiero 40. miejsce pod względem udziału w rynku. Inne informacyjne nie radzą sobie lepiej.
 
Kanały telewizyjne adresowane do starszych widzów będą z roku na rok coraz popularniejsze. Tych młodych będzie już trudno odzyskać. Nie zdziwię się, jeśli za parę miesięcy czy lat swoje stacje dla osób powyżej 50. roku życia uruchomią najwięksi światowi nadawcy kanałów tematycznych typu Discovery Channel czy FOX. W tej grupie jest po prostu łatwiej walczyć o widza. Nadawcy, ale także platformy cyfrowe i operatorzy kablowi muszą znaleźć pomysł na rozwiązania kłopotów z młodymi, niechętnymi wobec telewizji. Szukanie rozwiązania trwa od lat, ale ciągle nie widać końca tych kłopotów.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Daniel Gadomski


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik Vu+ DUO 4K SE S2X FBC

Vu+ DUO 4K SE - najnowszy odbiornik Ultra HD 4K...

1 690 zł Więcej...

Mini PC Homatics BOX R Plus 4K - Uszkodzone opakowanie

Homatics BOX R Plus to najnowszy wzbogacony m. in. o...

499 zł Więcej...

Odbiornik Spycat Mini V2

Spycat Mini V2  - mały, tani odbiornik satelitarny HD w...

219 zł Więcej...