dodano: 2015-09-14 20:52 | aktualizacja:
2015-09-15 11:16
autor: Daniel Gadomski |
źródło: SatKurier.pl, Inf. własna
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Jak wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla portalu Wirtualne Media, w pierwszych siedmiu miesiącach roku
operatorzy płatnej telewizji wydali cennikowo 103,9 mln zł na reklamę w tradycyjnych mediach. Telewizjom przypadło 66,1 mln zł, rozgłośniom radiowym 14,3 mln, gazetom 2,6 mln, magazynom 2,8 mln, firmom outdoorowym 14,2 mln zł, a indoorowym 403 tys. zł. Reklama w kinach kosztowała operatorów 3,9 mln zł. Kina i dostępne na miastach billboardy (branża outdoorowa) to jedyne nośniki reklamowe, które zarobiły dzięki operatorom więcej. W przypadku pozostałych mediów spadek wydatków wynosi od 26,4 proc. w przypadku telewizji do 43,9 proc. w przypadku gazet.
Zestawienie obejmuje
Cyfrowy Polsat,
nc+, UPC Polska, Netię, Vectrę, Multimedia Polska, Inea i Toya. Spośród wszystkich tych operatorów najwięcej na reklamę wydał
Cyfrowy Polsat, bo aż 39,8 mln zł (przed rokiem 43,1 mln). Warto jednak pamiętać, że są to jedynie szacunkowe dane, ponieważ uwzględniono wszystkie marki związane z największą platformą cyfrową (m.in.
Polsat,
TV4,
Ipla.tv, Fundacja Polsat i Muzo.FM). Dane są jedynie cennikowe, a więc nie obejmują często spotykanych w reklamie rabatów. Konkurencyjna platforma
nc+ wydała na reklamę w tradycyjnych mediach 17 mln złotych, podczas gdy przed rokiem było to aż 40,6 mln zł.
Jakie wnioski można wyciągnąć z takich danych?
Duży spadek wydatków na reklamę w telewizjach to znak, że platformy cyfrowe nie rywalizują już tak o klientów konkurencji. W poprzednich latach często zdarzały się kampanie reklamowe na antenach kanałów, których nie było w ofercie reklamującego się operatora. Najwyraźniej
Cyfrowy Polsat i
nc+ chcą teraz walczyć o potencjalnych klientów, którzy w ogóle nie posiadają telewizji bądź płatnej telewizji. To tłumaczyłoby większe wydatki na reklamę w kinach. W raporcie brak też danych odnośnie promocji na portalach internetowych i serwisach społecznościowych. Wydatki na tego typu kampanie z pewnością rosną. Coraz częściej można na przykład na Facebooku spotkać sponsorowane przez operatorów wpisy. Spektakularnych kampanii w mediach elektronicznych na próżno jednak szukać. Choć w ostatnich miesiącach
Cyfrowy Polsat i
nc+ reklamowały w rozgłośniach radiowych swoje oferty sportowe.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.