reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

BLOG: Platformy cyfrowe coraz mniej się reklamują

dodano: 2015-09-14 20:52 | aktualizacja: 2015-09-15 11:16
autor: Daniel Gadomski | źródło: SatKurier.pl, Inf. własna

Cyfrowy Polsat Najwięksi operatorzy kablowi i platformy cyfrowe tną wydatki na reklamę. W pierwszych siedmiu miesiącach 2015 roku firmy tego typu okroiły wydatki na nią o 22,7 proc. w porównaniu z pierwszymi siedmioma miesiącami 2014 roku. Najbardziej spadły wydatki na promocję w prasie, radiu i telewizji. Dostawcy płatnej telewizji więcej natomiast promują się w kinach.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Jak wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla portalu Wirtualne Media, w pierwszych siedmiu miesiącach roku operatorzy płatnej telewizji wydali cennikowo 103,9 mln zł na reklamę w tradycyjnych mediach. Telewizjom przypadło 66,1 mln zł, rozgłośniom radiowym 14,3 mln, gazetom 2,6 mln, magazynom 2,8 mln, firmom outdoorowym 14,2 mln zł, a indoorowym 403 tys. zł. Reklama w kinach kosztowała operatorów 3,9 mln zł. Kina i dostępne na miastach billboardy (branża outdoorowa) to jedyne nośniki reklamowe, które zarobiły dzięki operatorom więcej. W przypadku pozostałych mediów spadek wydatków wynosi od 26,4  proc. w przypadku telewizji do 43,9 proc. w przypadku gazet.

Zestawienie obejmuje Cyfrowy Polsat, nc+, UPC Polska, Netię, Vectrę, Multimedia Polska, Inea i Toya. Spośród wszystkich tych operatorów najwięcej na reklamę wydał Cyfrowy Polsat, bo aż 39,8 mln zł (przed rokiem 43,1 mln). Warto jednak pamiętać, że są to jedynie szacunkowe dane, ponieważ uwzględniono wszystkie marki związane z największą platformą cyfrową (m.in. Polsat, TV4, Ipla.tv, Fundacja Polsat i Muzo.FM). Dane są jedynie cennikowe, a więc nie obejmują często spotykanych w reklamie rabatów. Konkurencyjna platforma nc+ wydała na reklamę w tradycyjnych mediach 17 mln złotych, podczas gdy przed rokiem było to aż 40,6 mln zł.
 
Jakie wnioski można wyciągnąć z takich danych? Duży spadek wydatków na reklamę w telewizjach to znak, że platformy cyfrowe nie rywalizują już tak o klientów konkurencji. W poprzednich latach często zdarzały się kampanie reklamowe na antenach kanałów, których nie było w ofercie reklamującego się operatora. Najwyraźniej Cyfrowy Polsat i nc+ chcą teraz walczyć o potencjalnych klientów, którzy w ogóle nie posiadają telewizji bądź płatnej telewizji. To tłumaczyłoby większe wydatki na reklamę w kinach. W raporcie brak też danych odnośnie promocji na portalach internetowych i serwisach społecznościowych. Wydatki na tego typu kampanie z pewnością rosną. Coraz częściej można na przykład na Facebooku spotkać sponsorowane przez operatorów wpisy. Spektakularnych kampanii w mediach elektronicznych na próżno jednak szukać. Choć w ostatnich miesiącach Cyfrowy Polsat i nc+ reklamowały w rozgłośniach radiowych swoje oferty sportowe.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Daniel Gadomski


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik DVB-T/T2/C AB TereBox 2T HEVC

Najnowszy hybrydowy (naziemno- kablowy) odbiornik DVB-T/T2/C (bez LAN) z MPEG-4/H.264...

119 zł Więcej...

Mini PC Homatics Dongle Q

Homatics Dongle Q to najpotężniejszy odtwarzacz multimedialny 4K na rynku...

239 zł Więcej...

Odbiornik Octagon SF8008 Supreme Combo UHD 4K 1xDVB-S2X 1xDVB-T2/C

Octagon SF8008 Supreme Combo UHD 4K DVB-S2X, DVB-T2 - odbiornik...

539 zł Więcej...