reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

BLOG: Platformy cyfrowe stawiają przed świętami na jakość

dodano: 2015-12-20 20:58 | aktualizacja: 2015-12-20 21:25
autor: Daniel Gadomski | źródło: SatKurier.pl, Inf. własna

nc+go TV Logo Do świąt Bożego Narodzenia zostało kilka dni, a w przeciwieństwie do poprzednich lat platformy cyfrowe nie zasypały nas lawiną programowych nowości. W tym roku postawiły na jakość dotychczas nadawanych stacji oraz … internet. Dlaczego tak się stało? Czy mamy początek nowej ery płatnej telewizji w Polsce?



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.

W ostatnich miesiącach nc+ dołączyła do oferty TNT HD, Active Sport, Eleven, Eleven Sports, Nat Geo People HD, ATM Rozrywka i NTL Radomsko. Do tego doszły wersje w wysokiej rozdzielczości Discovery Science, Disney Channel, Travel Channel, TV4, Polsat 2, Polsat Play, Polsat Cafe, CBS Europa, Extreme Sports i Fightbox.

Konkurencyjny Cyfrowy Polsat dołączył z kolei TNT HD, Nat Geo People, Wellbeing Network i Discovery Historia. Pojawiła się też emisja HD Discovery Science, Discovery Turbo Xtra, BBC Earth, CBS Europa, Discovery Science, Disney Channel, Extreme Sports, Polsat Food Network, Polsat 2, Polsat Cafe, Polsat Play, Travel Channel, TV4, Fightbox i Cartoon Network. Tym samym w przedświątecznym szczycie sprzedaży dominowała poprawa jakości kanałów, a nie dołączenie nowych. Inne nowości, takie jak TNT HD wynikały z przekształcenia wcześniej działających stacji (w tym wypadku TCM). Jeszcze parę sezonów temu platformy raczyły nas przed Wigilią prawdziwym hitem typu Disney Channel. Jeśli hitu nie było, to prawdziwych nowości potrafiło być kilkanaście.

Czemu tym razem stało się inaczej?

Polski rynek dojrzał i abonenci platform cyfrowych coraz bardziej patrzą na jakość oferowanych kanałów, a nie tylko ich ilość. Kilka nowych kanałów z powtórkami dobrze znanych filmów i seriali już nie napędzi sprzedaży. W erze coraz większych i coraz częściej wykrzywionych telewizorów większe znaczenie ma jakość. Poza tym platformy walczą dziś o zupełnie innego abonenta niż kiedyś.

Z Projektu Cyfrowizja II, badania agencji mediowej MEC wynika, że tylko 15 proc. widzów naziemnej telewizji cyfrowej myśli o wykupieniu pakietu satelitarnego lub kablowego. Z kolei aż 27 proc. odbiorców płatnej telewizji myśli o porzuceniu tej oferty. Platformy zamiast łowić nowych muszą więc zatrzymywać starych klientów. Dla abonentów nc+ kuszący musi być pilotażowy dostęp do usługi nc+ GO na laptopie, smartfonie i tablecie. Jak na razie za darmo mogą „zabrać ze sobą” na święta niemal całą ofertę w HD do rodzinnej miejscowości. W pilotażowej usłudze dostępne są na żywo niemal wszystkie programy z oferty tej platformy. Brakuje jedynie kanałów Polsatu i TVP (za wyjątkiem TVP Info, który w nc+ GO jest dostępny na żywo).




 

Usługi typu nc+ GO i IPLA (związana z Cyfrowym Polsatem) mogą być przyszłością platform cyfrowych. Uchronią tych graczy od rezygnacji, jeśli będą oferowane klientom na zdrowych zasadach. Coraz więcej osób rezygnuje z telewizji na rzecz internetu, z którego można legalnie lub nielegalnie pobierać niemal wszystko. Nieodpłatny dostęp do zasobów platform lub dostęp za niewielką opłatą to wabik dla orędowników oglądania multimediów w internecie. Lepiej płacić za coś legalnego, coś w dobrej jakości obrazu i dźwięku niż coś z niepewnego źródła i często w jakości pozostawiającej wiele do życzenia.



Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Daniel Gadomski


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik AB CryptoBox 752HD Combo

Odbiornik HD Combo DVB-S2X, DVB-T2, DVB-C z kieszenią na moduły...

349 zł Więcej...

Odbiornik PULSe 4K Mini

PULSe 4K Mini - najnowszy odbiornik Ultra HD od słowackiej...

449 zł Więcej...

Odbiornik Spycat Mini V2

Spycat Mini V2  - mały, tani odbiornik satelitarny HD w...

219 zł Więcej...