reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Showmax wycofuje się z Polski

dodano: 2018-12-12 10:30
autor: Anita Kaźmierska | źródło: press.pl

ShowMax Koncern Naspers podjął decyzję o wycofaniu usługi Showmax z polskiego rynku, dowiedział się „Presserwis”. Ten serwis SVOD zostanie zamknięty w Polsce z końcem stycznia 2019 roku, czyli po niecałych dwóch latach od debiutu na naszym rynku.

Showmax


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.

- 31 stycznia 2019 Showmax wycofuje się z Polski, a usługa przestanie być dostępna - napisano w oświadczeniu przesłanym „Presserwisowi” przez Magdalenę Marzec, Communications Manager Showmax w Polsce. - Jest to następstwem strategicznej decyzji właściciela Showmax - Naspers Group, o wycofaniu się z działalności w sektorze rozrywki wideo prowadzonej w ramach MultiChoiceGroup, do której włączony został Showmax - wyjaśnia firma. Dodaje, że wprowadzi MultiChoiceGroup na giełdę w Johannesburgu i przestanie być jej właścicielem. - Pomimo dobrych wyników i popularności serwisu, dalszy rozwój Showmax Polska, jako jedynej firmy działającej w obszarze wideo poza Afryką, nie mieści się w ramach przyjętej strategii zarówno MCG, która koncentruje się na kontynencie afrykańskim, jak i Naspersa. Showmax Africa nadal będzie działać jako część MultiChoiceGroup.

Internetowa usługa SVOD Showmax zadebiutowała na polskim rynku 15 lutego 2017 roku. Polskim oddziałem Showmax kierował Maciej Sojka, pracujący wcześniej m.in. w Google czy jako szef TVN24 oraz prezes ITI Neovision. W zespole Showmax w Polsce znaleźli się także Grzegorz Esz jako dyrektor marketingu (związany wcześniej z UPC Polska i T-Mobile) oraz Jerzy Dzięgielewski jako dyrektor ds. treści (pracował wcześniej w HBO Central Europe).

Miesięczna opłata za dostęp do usługi VOD Showmax wynosi 19,90 zł. Filmy i seriale są dostępne w jakości HD, bez reklam. Na Showmaxie można oglądać m.in. „Ucho prezesa”, „Rojst” czy polską wersję „Saturday Night Live”.

Nie wiadomo, jak dużą bazę subskrybentów Shomax udało się zgromadzić w Polsce. Według badania PBI/Gemius, stronę showmax.com odwiedziło w listopadzie 654,8 tys. użytkowników. Dla porównania np. Netflix.com - 2,86 mln, a Vod.pl - 4 mln.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii VOD/OTT


reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

'SAT Kurier' - 9-10/2020 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 9-10/2020

10 zł Więcej...

Konwerter Single Fuba DEK 106 LTE

Markowy pojedynczy konwerter Fuba DEK 106 o wsp. szumów 0,1dB...

65 zł Więcej...

nc+ telewizja na kartę + moduł CI+

Oferta „nc+ telewizja na kartę z Pakietem Start+” z modułem...

189 zł Więcej...
reklama