Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
- Współpraca z młodymi, ambitnymi startupami, tworzącymi dojrzałe rynkowo rozwiązania jest dla Orange ważna. Dlatego otwieramy się na inne profesjonalne akceleratory korzystające ze środków unijnych. Space3ac i Accelup pozwalają nam głębiej sondować rynek, dotrzeć do większej liczby start-upów a tym samym znaleźć najbardziej wartościowe rozwiązania. Program Poland Prize daje możliwość dotarcia także do projektów zagranicznych. Dzięki temu możemy się bardziej skupić na kwestiach merytorycznych i jak najlepszym dopasowaniu nowych rozwiązań do potrzeb biznesowych Orange – powiedziała Bożena Leśniewska wiceprezes ds. rynku biznesowego Orange Polska.
Do rozwijania i testowania projektów, które mają szansę na wdrożenie w ramach komercyjnej współpracy, zostały zaproszone następujące start-upy:
1.
Placeme – narzędzie do definiowania grup potencjalnych konsumentów usług m.in. pod kątem zainteresowań i lokalizacji;
2.
NMT – system elektronicznych etykiet cenowych;
3.
Escoral – system ekranów informacyjnych e-ink umożliwiający personalizowanie przekazu;
4.
Vizum Lab – system nadzoru sprzętu i pracowników;
5.
Fabe – system bezpieczeństwa obszarów przemysłowych do wczesnego wykrywania i zapobiegania awariom oraz wypadkom;
6.
PySense – moduły IoT do liczników elektrycznych, przesyłające zebrane dane na platformę chmurową;
7.
Tricks – platforma Tutorial Online wspierająca wydajność pracowników;
8.
VR Learning – platforma szkoleniowa oparta o technologię VR.
9.
SentiSquare – rozwiązanie do analityki, klasyfikacji i dystrybucji tekstu, m.in. maili.
W ramach programów akceleracyjnych Space3ac i Accelup, w których Orange Polska jest odbiorcą technologii,
start-upy mogą otrzymać do 200 tys. zł na wdrożenie swoich rozwiązań. Program Poland Prize nakierowany jest na wyszukiwanie innowacyjnych rozwiązań z zagranicy.
Start-upy oprócz mocnego zastrzyku finansowego na przeprowadzenie pilotażu u odbiorcy technologii, otrzymują szerokie wsparcie mentoringowe – nie tylko od Orange ale też dodatkowe płatne wsparcie rozwojowe z innych źródeł. Mają dostęp do infrastruktury Orange oraz możliwość integracji m.in. z innowacyjnymi platformami Live Objects i Flexible Engine. Zyskują ponadto przestrzeń co-workingową na spotkania z ekspertami lub przyszłymi klientami.
Orange Fab jest międzynarodowym programem dla start-upów stworzonym przez Orange. W Polsce wystartował w 2014 r., jako jeden z pierwszych akceleratorów na polskim rynku. Poza Polską obecny jest m.in. we Francji, Izraelu, Japonii, Hiszpanii, Senegalu, Kamerunie, Belgii i Luksemburgu, Jordanii oraz USA. W ramach programu start-upy mogą stać się partnerem biznesowym Orange, biorą udział w ważnych wydarzeniach branżowych i zyskują pomoc w wejściu na rynki w krajach, w których działa Grupa Orange.
Orange Fab planuje wzmocnić wymiar międzynarodowy programu. Start-upy otrzymują możliwość uczestniczenia w wydarzeniach zagranicznych. W najbliższym czasie planowany jest wyjazd na Demo Days jednego z chińskich akceleratorów, co da młodym firmom możliwość zaprezentowania się na tamtym rynku.
Od początku programu kilkadziesiąt projektów przeszło już lub jest w fazie testów, część z nich została wdrożona komercyjnie. Są to m.in.
chatbot do komunikacji z klientem przez Messenger, system miejskiego inteligentnego oświetlenia, czy
inteligentne meble miejskie (ławki solarne, kosze na śmieci, wiaty przystankowe).
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.