W okresie styczeń - wrzesień 2019 roku Grupa Kino Polska TV (SPI International B.V.) wypracowała 132,9 mln zł przychodów ze sprzedaży (+29,9 proc. rok do roku), z czego 20,3 mln zł stanowiły przychody z segmentu Stopklatka TV, konsolidowane od III kwartału 2018 roku - poinformował nadawca.
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
W tym samym okresie zysk netto grupy (po korekcie o wycenę udziałów nabycia Stopklatki S.A. z 2018 roku) wzrósł o 2,7 proc. rok do roku, do 12 mln zł (więcej tutaj). Wynik EBITDA grupy po trzech kwartałach wzrósł o 32,6 proc. i wyniósł 55,3 mln zł (z czego 8,3 mln zł to pozytywny wpływ konsolidacji Stopklatki S.A.), wobec 41,7 mln zł rok wcześniej (w tym 1,6 mln zł stanowił udział w wyniku Stopklatki S.A.) (więcej tutaj).
- Po trzech kwartałach 2019 roku obserwujemy dalszy wzrost znaczenia mniejszych kanałów naziemnych i tematycznych na rynku telewizyjnym - mówi Bogusław Kisielewski, prezes zarządu Kino Polska TV S.A. - Na koniec września 2019 roku udział naszych kanałów w oglądalności widowni komercyjnej wzrósł o ponad 2 proc. rok do roku, podczas gdy oglądalność największych stacji spadła o 4 proc. Zoom TV jest jednym z liderów ósmego multipleksu. Od stycznia do września jego udział w oglądalności widowni komercyjnej wzrósł aż o 38 proc. rok do roku. Dzięki temu przychody z reklam emitowanych w tym kanale wzrosły po trzech kwartałach prawie o połowę. Dobrze radzą sobie także Stopklatka TV i kanały FilmBox - dodaje.
W samym III kwartale 2019 roku kanały Grupy Kino Polska TV (Kino Polska, Kino Polska Muzyka, Kino TV, Zoom TV oraz Stopklatka TV) uzyskały łącznie 1,95 proc. udziału w oglądalności widowni komercyjnej (SHR%, All 16-49, na żywo). Oznacza to wzrost o 2,09 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2018 roku.
W okresie od stycznia do września 2019 roku łączne przychody z reklam emitowanych w kanałach grupy wzrosły o blisko 69 proc. rok do roku, do czego, oprócz konsolidacji Stopklatki S.A., najbardziej przyczyniły się większa o 49,2 proc. sprzedaż reklam w Zoom TV (11,9 mln) oraz wyższe o 19,8 proc. przychody z reklam emitowanych w kanałach filmowych marki FilmBox i kanały tematyczne (70,0 mln). Niższe przychody ze sprzedaży reklam odnotowały kanały marki Kino Polska (Kino Polska i Kino Polska Muzyka).
Przychody grupy z emisji zwiększyły się o prawie 15 proc. rok do roku, głównie w segmencie kanałów filmowych marki FilmBox i kanałów tematycznych (+18 proc. rok do roku). Grupa rozwijała się na takich rynkach, jak Węgry, Polska, Czechy i Słowacja oraz w krajach byłej Jugosławii. Przychody z emisji w kanałach marki Kino Polska po trzech kwartałach utrzymały się na zbliżonym poziomie wobec 2018 roku.
Zysk netto Grupy, po korekcie o wycenę udziałów Stopklatki S.A. z 2018 roku, wzrósł o 2,7 proc. rok do roku, do 12 mln zł (dane za SPI International B.V.).
- Dzięki dobrej ofercie programowej oraz konsolidacji Stopklatki, powiększamy przychody i zysk netto. Trwała rentowność Stopklatki jest naszym celem, do którego się zbliżamy. Spółka ta po trzech kwartałach 2019 roku zmniejszyła stratę netto do 0,7 mln zł, wobec 3,4 mln zł rok wcześniej. Trzeba pamiętać, że trzeci kwartał jest na rynku telewizyjnym najsłabszy, a przed nami ostatnie tygodnie roku, wobec których jak zawsze mamy spore oczekiwania
- mówi Bogusław Kisielewski.
Już po zakończeniu trzeciego kwartału 2019 roku spółka Kino Polska TV S.A. ogłosiła wezwanie na 2,24 proc. akcji spółki Stopklatka S.A. Celem jest nabycie wszystkich akcji, które nie są obecnie w posiadaniu Kino Polska TV i wycofanie akcji Stopklatki z notowań na rynku NewConnect (więcej tutaj).
reklama
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.